Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-01-2013 om 21:50

Waarom? Kleding.

Deze vakantie heb ik voor het eerst in lange tijd nieuwe kleding gekocht. Het kwam er eerder gewoon niet van. Het viel enorm op dat er a) bijna geen broeken zonder stretch en b) bijna geen bh's zonder padding te vinden waren. Wat is nu precies de meerwaarde van standaard stretch cq padding? Ik zie er niet uit in een stretchbroek, overal zitten rare bobbels. En bij een bh met padding zie ik mijn voeten niet meer (heb zelf genoeg in huis). Is dit mode en gaat het weer over? Zeg ja, zeg ja.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-01-2013 om 22:06

O die padding weet ik wel

Anders zie je je tepels. Ik bedoel maar, TEPELS!!!!! Getverderrie, stel je voor dat iemand die dingen zou kunnen zien. Tssk.

(In een echte lingeriezaak hebben ze nog echte bh's. Zo'n winkel met minstens 50+ dames, die één blik op je werpen, de juiste maat voor je pakken en je helpen met de bh aan te trekken door of aan de bh te trekken of je borst er in te draperen. Zo'n winkel, daar moet je zijn.).

Rosa van der Zanden

Fiorucci

Fiorucci

12-01-2013 om 22:59

Lingeriewinkels

Ze zijn er wel, hoor, bh's zonder padding, maar dan moet je naar een speciaalzaak. Maar ik zoek dan altijd een zaak zonder van die bemoeizuchtige 50+ dames.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-01-2013 om 00:19

Padding

Ja, gelukkig zijn er beha's met padding. Ze zitten waardeloos. Maar het is zoooooooo heeeeerlijk dat nu niemand weet dat je tepels hebt. Je kan ze tenslotte niet zien, dus waarom zouden mensen dan nog denken dat je tepels hebt?
Maar ja, het is mode. Wel een die nu al een jaar of 5 of 10 ofzo aanhoudt, maar dat zal vast niet lang meer duren. Dan gaan we allemaal naar de plastisch chirurg om onze tepels te laten verwijderen en hebben we geen padded beha's meer nodig. Trouwens, als we onze borsten dan meteen met beton laten implementeren hebben we ook geen beha's meer nodig. Tjee, wat een geweldig idee van mij, dat niemand daar eerder aan gedacht heeft!

Jaymza

Jaymza

13-01-2013 om 09:36

Genoeg zonder

Ja het Zijn er veel met, maar het kost me geen enkele moeite om bh "s zonder te vinden.

Jaymza

Mea Proefrok

Mea Proefrok

13-01-2013 om 10:27

Maar

Wat is er dan zo speciaal aanstootgevend aan tepels? Ik zie wel erger in bushokjesreclame. En bovendien, om je tepels te verbergen vergroot je je cupsize? Dan vallen je boebels toch nog veel harder op? Lachwekkend, dit.
Ik dacht dat die padding bedoeld was voor vrouwen met een bescheiden voorgevel. Vandaar juist mijn verbazing, want wat moet iemand met cup D/E nog met padding? Nu begrijp ik het pas. Nipple evil must be thwarted.

niet genoeg zonder ;-(

niet genoeg zonder ;-(

13-01-2013 om 11:08

Met padding graag

Dus, is je voorgevel net iets meer gevuld. Ik kan dat goed gebruiken....

Die hele tepelkwestie, daarover heb ik nog nooit bedacht dat het daarvoor zou zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-01-2013 om 11:15

Ja ook

Maar ze zijn ook voor een mooier beeld onder een strak shirtje. Het gaat denk ik om meer dan de tepel alleen. Mij is overigens verteld dat juist bij een wat grotere cupmaat het verstandig is om een voorgevormde bh te gebruiken, juist omdat dat wat mooier aftekent.

En verder heb je padding en padding. Ik ben ook ruim genoeg voorzien door moeder natuur, dus ik kies altijd de variant met een flinterdun laagje padding, Niet het type dus, dat van een A-cup nog een eindeloos decollete weet te maken.

Ook hier

Ik heb een aantal jaren geleden de stoute schoenen eens aangetrokken en me bij zo'n meetdame aangemeld. Ik kocht altijd C, maar bleek DD/E te hebben. De dame kwam met veel BH's aanzetten, met en zonder padding en inderdaad bleken die met padding beter te "staan". Die dames weten precies wat ze in de winkel hebben en wat je waarschjnlijk goed zit. Heb nooit aan de "tepelverduistering" gedacht, dat las ik pas later hier op OOL :o)

amk

amk

13-01-2013 om 11:34

Stretch

als een broek met stretch rare bobbels geeft is ie gewoon te klein. Een goed passende broek met stretch zit echt niet als een skinnyjeans. Stretch zorgt voor wat meer bewegingsvrijheid en vaak wat minder kreukels tijdens het dragen.

Zonder padding

Een paar jaar geleden heb ik een stijladvies laten doen. Het bleek dat ik een te kleine bh droeg met een te wijde omvang, B 85. Nameting door een lingeriedame, kwam ik uit op D 75. Ik draag gladde bh's van de hunkemöller. http://www.hunkemoller.nl/beugel-bh-cup-b-g-3268.html
Deze zijn perfect voor mij. Ook bij de Hema te koop, maar deze zitten beter, zijn van boven iets hoger zodat je borsten er helemaal in zitten. Die van de Hema lijken na een paar wasbeurten te krimpen. Dat gaat ten koste van het draagcomfort.
Ik heb nog nooit een bh met padding gedragen. Door de extra laag zie je trouwens geen tepel. Niet dat ik me daar erg druk om maak.
Ik geef sportles en dan draag ik wel een bh waarbij je geen tepel ziet. Voel me toch wat ongemakkelijk met o.a. Een aantal mannen tegenover me

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 13:02

Padded

Ik heb cup A en van mij hoeft padded niet. Veel te warm in de zomer bovendien. Maar ja, juist met een bescheiden maat is alles padded, of opliftend of maximizing of andere onzin.

Guinevere

Guinevere

13-01-2013 om 13:04

Push up vs padded

Er is wel een verschil tussen push-up en padded bh's. De eerste maken er nog meer van dan je hebt, de tweede zorgen voor meer vorm.
Van stretch broeken weet ik niks, het maakt mij niks uit. Het gaat er meer om dat de kwaliteit van de stof goed is, en het model van de broek.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-01-2013 om 13:57

Ik ben er wel blij mee

Het zit bij mij mooier zo'n voorgevormde bh en die tepelverduistering bevalt me ook wel. Ik zit bijvoorbeeld vaak in vergadering met alleen maar mannen, en als je dan een shirt aan hebt waarin je tepels duidelijk zichtbaar zijn gaan ze daar de hele tijd naar staren. Vind ik toch arelaxt eerlijk gezegd.
Overigens ben ik in andere situaties ook wel tegen tepelverduistering hoor, ze zitten er niet voor niks.

Vic

Vic

13-01-2013 om 14:06

Och ja

Iedereen heeft tepels, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je er niet om staat te springen als iedereen die ziet. Bijvoorbeeld als ze continu in hoera-stand staan, en met een beetje pech zelfs door dunne padding heen komen In de winkel waar ik kom is nog genoeg keuze in non-padded bh's, in allerlei maten. Het enige bijzondere vind ik de push-up meisjes-bh'tjes met padding. Net alsof zo'n meisje van 12 al een maatje meer wil hebben, niet dus.
De discussie over verkeerde maten is hier al heel vaak gevoerd. Schijnbaar draagt meer dan de helft van de vrouwen de verkeerde maat. Ik ging zelf van 75A naar 70D. Overigens zie je daar helemaal niets van, niemand gelooft dat ik cup D heb ;-(

Die van hunkemöller

Mea, die bh's van Hunkemöller uit de link van Céline heb ik ook. Ze zitten goed en blijven mooi in de was. Geen vulling, alleen twee laagjes stof. Aanrader wat mij betreft.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

13-01-2013 om 14:23

Nou moe

Exact die bh heb ik gisteren gekocht. In het zwart. Bij de Honkemuller. Al heb ik er nog 25 euro voor betaald en geen 17,50 . Ja, dat was dus de enige bh die ik kon vinden die aan alle eisen voldeed.
Ik ga niet naar speciaalzaakjes omdat een goeie bh daar zestig euro kost. Of tachtig. En dat vind ik onverantwoord veel ten opzichte van andere kostenposten.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 14:43

Guinevere

Dat weet ik, er zijn ook bh's die een combi zijn van beide. Aan beide heb ik geen behoefte. What you see is what you get.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 14:45

Vic

Ja hoor, er zijn meisjes van 12 die het helemaal niet erg vinden dat het net wat meer lijkt door de padding, mijn dochter en haar vriendinnen bijvoorbeeld.

Vic

Vic

13-01-2013 om 15:47

Tja fio

Dat verbaast me dan weer niet Jij bent het nooit met mij eens.

Vind padded wel fijn

mijn borsten komen dan net wat mooier uit, heb ook wat ongelijke borsten in een kleine bcup. Push up vind ik dan weer verschrikkelijk. dat zit voor geen meter vind ik net of mn borsten ter hoogte van mn mn oksels zitten!

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 16:44

Vic? ot

Nou ja zeg, waar slaat dat nou weer op? Je kunt toch niet beweren dat alle meisjes van 12 dat niet willen? Er zijn meiden die echt blij zijn dat ze borsten krijgen. Of wil je beweren dat ik het schrijf om het vooral niet met jou eens te zijn?

Mea

Ik ben hier (Schotland ) naar de lingerie afdeling geweest van Marks & Spencers voor het opmeten en was £ 20 per BH kwijt. Hunkemoller heeft die service toch ook wel ?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-01-2013 om 17:33

Ja vic

Dat vind ik dus ook. Laatst nog een hele zak van die gekregen voorgevulde dingetjes in de zak van Max gegooid. Echt niet dat mijn dochter daarmee gaat lopen.

Overigens denk ik juist wel dat meisjes van 12 zo'n ding willen dragen. Waarom zou de gulle gever ze anders gekocht hebben voor haar kind? Nou ik in ieder geval niet voor mijn kind....

Vic

Vic

13-01-2013 om 18:19

Fio (o.t.)

Nee, ik heb niet het idee dat je het 'expres' doet maar op de een of andere manier krijg ik het steeds voor elkaar om stellige uitspraken te doen waarvan jij dan zegt dat ze niet waar zijn. En ik roep dingen ook niet zomaar, maar ga niet bij iedere uitspraak een disclaimer plaatsen.

Maylise

Maylise

13-01-2013 om 18:29

Padded

Ik vind padded persoonlijk wel fijn. Niet alleen geeft het meer vorm maar ik vind het ook wel fijn dat mensen mijn tepels niet kunnen zien. Natuurlijk iedereen heeft ze maar ik laat ze liever niet aan de wereld zien. Reclame laat inderdaad wel meer zien maar dat zou van mij ook verboden mogen worden.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 18:32

Vic

Hoe kun je nou stellen dat geen meisje van 12 die bh's wil dragen? Misschien moet je het wat minder absoluut stellen. Het is nogal makkelijk te weerleggen op deze manier. Bij H&M alhier gaan ze grif over de toonbank, ook de kleine maatjes voor guppies van 12 jaar. Mijn dochter gaat het liefst elke week een nieuwe halen, haar vriendinnen ook. Vooral met Hello Kitty, Betty Boop, zwart en felle kleuren.

Maylise

Maylise

13-01-2013 om 18:33

Meisjes van 12

Voor meisjes van 12 kan ik me alles voorstellen bij padded. Zeker op die leeftijd verberg je natuurlijk het liefst alles.

Daarentegen snap ik dan weer niks van push up achtige bh's voor 12 jarigen. Ja, ik snap nog wel dat sommige meisjes graag meer willen hebben. Vroeger probeerden ze dat met tennisballen of sinasappelen Echter als ouder sta je dat toch niet toe? Ik zou niet willen dat mijn 12 jarige er bij zou lopen met een push up achtige BH. Als ze al veel van zichzelf heeft dan is dat maar zo maar als dat niet zo is hoef je er heus niet meer van te maken.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 18:33

Padded

Ik dacht er nog eens over na terwijl ik pizza maakte...ik vind het zo barbie achtig. Ohje, vooral geen tepel mogen zien of een rolletje vet. Alles moet glad en gestroomlijnd.

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2013 om 18:35

Maylise

Bij maatje A werkt padded natuurlijk ook al wat vergrotend. En juist bij die kleine maten is zowat alles padded, ik denk dat ze nauwelijks weten dat het zonder kan. Mijn dochter vindt ze fijn zacht, prettig omdat ze soms zeer doen. Push up heb je niet nodig op die leeftijd..

+ Brunette +

+ Brunette +

13-01-2013 om 19:54

Adresjes voor niet-padded bh's: sexshops?

Ik heb punttieten dus ik zou maar wat blij zijn geweest als in mijn puberjaren padded bh's gemeengoed was geweest. Nu maakt het me allemaal niet meer uit, padded of niet, behalve in één situatie: bij dates en tijdens het prille begin van een relatie. Op de een of andere manier vind ik het genant als ik mijn bh afdoe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.