Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wand boven aanrecht

Wat hebben jullie op de wand achter het fornuis en de rest van het aanrecht. Wij hebben de muur afgewerkt met afneembare muurverf. Heel mooi, maar de gedeeltes achter het fornuis en achter de kraan worden toch lelijk. Heeft iemand suggesties waar je tevreden over bent?


TineWinkel schreef op 07-05-2023 om 14:57:

In onze keuken zit achter de kookplaat een glazen plaat tegen de muur, was al zo toen we het huis kochten. Erg makkelijk schoon te maken, net als de inductiekookplaat. Erg blij mee. Op andere plekken in de keuken hebben we een structuur op de muur - binnenkort moeten we daar maar eens een oplossing voor vinden om dat weer netjes te krijgen, want alle spatten zijn zichtbaar... Maar tussen de vensterbanken met een wandcontactdoos in het midden, is een glazen plaat niet handig, dus daar moeten we iets anders krijgen.

Hier hadden we de achterwand eerst glad geschuurd. Een structuur laag is moeilijker schoon te maken.

Je kan ook een glasplaat met openingen voor stopcontacten bestellen/ laten opmeten.

Wij hebben ook afneembare verf (sikkens) en een coating. Ik vind het topspul. Doekje eroverheen en klaar. We hebben daarom na verloop van tijd meer plekken in huis op die manier geverfd.
(zoals bv de hal, trap ,bij de bar etc)

Wij hebben ook afneembare verf (sikkens) en een coating. Ik vind het topspul. Doekje eroverheen en klaar. We hebben daarom na verloop van tijd meer plekken in huis op die manier geverfd.
(zoals bv de hal, trap ,bij de bar etc)
Als het aan mij lag, gebeurde dit met elke muur in huis

Hier witte tegels met een lichtgrijze voeg. Ik wilde geen witte voegen. 
Het zit er net in. Hiervoor had ik ook tegels, maar achter het fornuis een rvs plaat. Op die tegels zie je minder viezigheid, valt mij op. 

Hetzelfde materiaal als het aanrecht was hier niet wenselijk want a) te donker en b) te duur (zwart composiet). 

Hier ook afwasbare verf. Achter de kookplaat staan twee houten onderzetters die ik achter een pan zet als het spettert. En bij beschadiging verf ik het weer even bij met een klein kwastje, twee minuten werk en het is weer als nieuw.

Lotte78 schreef op 08-05-2023 om 15:11:

Wij hebben ook afneembare verf (sikkens) en een coating. Ik vind het topspul. Doekje eroverheen en klaar. We hebben daarom na verloop van tijd meer plekken in huis op die manier geverfd.
(zoals bv de hal, trap ,bij de bar etc)
Als het aan mij lag, gebeurde dit met elke muur in huis

Ja wij ook, erg tevreden. Je kunt de muur prima afnemen met een doekje. Dat de muur wat zacht is en deukjes krijgt door de pannen is wel wat onhandiger, hier is de muur zelf denk ik wat harder want we hebben geen deukjes. Ik heb het merk en type even opgezocht : het is de afneembare muurverf van Sikkens: Sikkens rezisto easy clean

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.