Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ol3

ol3

18-10-2008 om 22:22

Wanneer keuken betalen?

vraagje wij hebben een tijd geleden een keuken gekocht voor onze nieuwbouwwoning die binnenkort wordt opgeleverd, nu zegt de factuur van de keuken die we onlangs ontvingen dat de keuken 3 dagen voor levering betaald moet zijn. toen we destijds de keuken kochten werd ons door de verkoper verteld dat we pas moeten betalen na levering maar die persoon werkt er niet meer en niets zwart op wit...

zijn hier nu officiele regels voor in deze branche?

ik werk zelf in de reiswereld waar je 6 wkn voor vertrek op het reisburo moet betalen, is ook heel vroeg maar goed dan kan je terugvallen op garantie's dat mocht de reisorganisatie failliet gaan je je geld terug krijgt maar als ik mijn keuken betaal en een dag later gaan die zak failliet kan ik volgens mij fluiten naar mijn geld...

wie weet meer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime

Maxime

18-10-2008 om 23:08

Wanneer je niet getekend hebt, niet betalen

Ik ben het helemaal met Mieke eens.
Niet betalen wanneer je niets hebt getekend.
Betalen bij plaatsing lijkt me op z'n plaats.
Maar niet vooraf, je hebt tevaak dat iets niet goed gaat in die wereld.

Maxime.

Merla

Merla

19-10-2008 om 12:24

Gewoon volhouden

Volgens mij moet je bij bijna elke keukenleverancier betalen voor levering.
Toen wij onze keuken kocht vorig jaar, hebben we ook gelijk gezegd 10% achter te zullen houden tot na plaatsing. Daar werd toen hevig tegen geprotesteerd en verwerzen naar CWB erkend e.d. Maar we hielden vol. Hebben ook bij onze handtekening een krabbel geplaatst over die 10%. De verkoper heeft er toen uiteindelijk ook zijn handtekening onder gezet. Voordat de keuken geleverd ging worden werden wij nog weer herhaaldelijk gebeld over die 10%. Het was tegen hun regels en ze zouden niet plaatsen als we die 10% niet van te voren zouden betalen. OK dan niet, zeiden wij. Dan wachten we nog wat langer en bestellen ergens anders opnieuw een keuken.
Mooi wel dat de keuken geplaatst is op de dag die we hadden afgesproken! En wij hebben achteraf die 10% betaald.
Dus gewoon volhouden, je trekt toch aan het langste eind want ze willen maar wat graag van de door jullie bestelde keuken af. Anders blijven ze ermee zitten en dat kost hen nog veel meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.