Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

17-10-2008 om 12:06

Warm of koud water bij poetsen Schoonmaken

Vooropgesteld dat het absoluut lekker onbelangrijk is vroeg ik het me toch af.
Bacteriedodend is water pas vanaf 60 graden, Niemand zit met zijn handen in een sopje van 60 graden volgens mij.
Maar ongeveer 45 graden schat ik zo.
Waarom zouden we dat dan doen?
waarom niet gewoon koud/ lauw water ( lekkerder voor je handen) ?

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

17-10-2008 om 12:14

Koud, brrr

geen koud water omdat me dat niet echt lekker lijkt om te poetsen, ik gebruik lekker handwarm water, bacterien dood je toch net echt ermee. Warm water is puur fijner voor mij.

Aanvullend vraagje, doen jullie alles altijd met nat of stoffen jullie ook droog?

Polly Shearman

Polly Shearman

17-10-2008 om 12:23

Jia idd lauw

ijskoud is natuurlijk niet fijn,
maar meestal heb ik een sopje in een sprietser zitten en loop ik gewoon met een wonderdoekje rond.
Ik stof nooit droog, ja de vloer met de stofzuiger..
ik zie mijn buuf vaak buiten hangen met zo;n stofdoek, uit kloppen. hihih dat doe ik nou nooit.
daar verplaats je volgens mij alles maar mee.

Merla

Merla

17-10-2008 om 12:57

Vochtig en heet

Nee koud is idd niet fijn. Ik begin altijd met een loeiheet sopje. Zo heet dat ik heel snel de doek erdoor moet halen en hem dan een tijdje in mijn vingers moet laten uithangen (damp slaat eraf haha) tot hij fatsoenlijk is uit te wringen. Als ik heel snel moet laat ik er nog wel eens wat koud water bij, maar liever niet. Ik doe dat dus omdat ik een ergere hekel heb aan koud water dan aan loeiheet water. En een sopje koelt toch aardig snel af, dus dan maar eerst wat te heet.
Ik stof eigenlijk alleen maar vochtig af. Ik denk ook dat droog afstoffen merendeels stof verplaatsen is.

Mamasan

Mamasan

17-10-2008 om 13:38

Huh?

Zelfde als Pelle. Ik dacht dat het over tandenpoetsen ging. Vervolgens over handenwassen, en liep me daarna te 'ergeren' omdat het gelijk off-topic over schoonmaken ging

Merla

Merla

17-10-2008 om 14:03

Hahaha

Eerst dacht ik idd ook dat het om tandenpoetsen ging hoor, maar ik had echt al wel snel door dat het om poetsen cq schoonmaken ging. Maar Pelle echt hoor, dat is niet alleen een Vlaams of Brabants woord, het wordt volgens mij ook in het hoge noorden gebruikt. Hier in het westen van het oosten *grin* gebruiken we het in elk geval wel. En ik zie Sandra75 (noorderling) het in elk geval ook altijd gebruiken. Een gewoon NEDERLANDS woord dat poetsen hoor haha

Polly Shearman

Polly Shearman

17-10-2008 om 14:22

Oke oke

de titel was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik heb het toch duidelijk over met je handen in een warm sopje zitten, doe jij dat met tandenpoetsen??
whahah
ja tandenpoetsen met water van 60 graden ! dat is lekker bacterie dodend whahahahah

ot ik spoel na het tandepoetsen niet met ijskoud water want dat doet zeer

Bastet

Bastet

17-10-2008 om 16:44

Handwarm

Geen koud water,dan krijg ik last van mijn handen,mijn gewrichten haten koud water.Ook niet te heet,dat kost mij mijn velletje..)
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2008 om 01:42

Poetsen

Wij gebruiken ook poetsen als het zo uitkomt. Ik wist niet dat dat een 'streek'woord is.
Ik maak eigenlijk vooral nattig schoon. Dat vind ik veel schoner dan droog. Ooit hoop ik genoeg geld te hebben voor een poetsvrouw

Terpi

Terpi

18-10-2008 om 17:14

Soppen... haha

dat roept dan bij mij weer meteen beelden op die met seks te maken hebben Hier iemand die de termen schoonmaken en poetsen door elkaar heen gebruikt voor alle voorkomende klusjes in het huishouden
Groet Terpi

Merla

Merla

18-10-2008 om 20:42

Soppen?

Welneeee! Dat is een biskwietje dopen in de thee. Of een stukje brood in de soep. Dát is soppen! ROFL

emmonis

emmonis

18-10-2008 om 21:17

Soppen

Hebben jullie dan ook een sopvrouw? of toch gewoon een poetsvrouw of wellicht een werkster?

Ik poets zelf. Gebruik dan een emmertje sop (dan dat weer wel en geen emmertje poets) met een doekje.

emmonis

emmonis

18-10-2008 om 21:19

En nu antwoord op de vraag

Ik gebruik lekker warm water. Niet te heet, dan krijg ik "ouwe oma"-vingers en niet te koud, want dan krijg ik het zelf koud.

Fraz

Fraz

18-10-2008 om 22:22

En ik?

ik maak gewoon schoon en dat doe ik met een warm sopje en soms moet ik poetsen maar dan zitten er bijv. zwarte strepen op de vloer. Ik had ook geen poetsvrouw, sopster of werkster maar een schoonmaakster.

Bastet

Bastet

19-10-2008 om 11:16

Tip

Mijn man heeft ooit in zijn jonge jaren uitzendwerk gedaan bij een schoonmaakbedrijf.Lauw,hooguit handwarm water reinigt het beste!
Groetjes,Bastet

Terpi

Terpi

19-10-2008 om 14:40

Mieke van rijn

Lol, a dirty mind is a joy forever

Polly Shearman

Polly Shearman

19-10-2008 om 14:55

Terpi en mieke

wat lijken wij op elkaar zeg...... tjonge !

hier word gepoetst, hier heb je ook een "poets" als je hulp in de huishouding hebt.

of het is hier, de badkamer DOEN< de keuken doen, en de wc een beurt geven, ( al denk ik daarbij net als Terpi en mieke weer aan iets anders)

maar om op mijn vraag terug te komen, is het noodzakelijk warm water te hebben om "schoon te maken".
dat dat fijner is voor je handen is duidelijk, maar als je het zoals ik met een sprietser in de weer bent maakt dat voor je handen niet uit.

groet, polly
( die op zondag niks poetst, maar wel sopt en een beurt geeft whahahah)

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

19-10-2008 om 16:53

Poetsen en sausen

Hallo,

Wij in Maastricht poetsen met een emmertje warm water met allesreiniger of met een sprayfles met schoonmaakmiddel en een doekje.
Wat mij wel erg bezighoudt is het verven van een muur. Wij in Maastricht verven of witten een muur. Mijn vriendin uit Twente saust haar muren. Dat vind ik dan weer een hele vreemde bezigheid want saus doe ik op de aardappels of ik neem een friet met saus en mayonaise
Wie verft of saust hier ook en waar kom je vandaan?
Groetjes Manon

Polly Shearman

Polly Shearman

19-10-2008 om 17:00

Antwoord op al u vragen

Een sprietser, is een sprayfles (een lege glassexfles) waar ik dus water en allesreiniger in doe, en met een wonderdoekje mee door het huis loop.

En ja mieke ik kom op de meeting! lekker een tafel soppen met glassex? ( oh ik lijk wel een puber)

en ik verf mijn muren, sauzen vind ik ook raar. Witte trouwens ook, want wie smeert er tegenwoordig nog echt spierwit op de muur?

Bastet

Bastet

19-10-2008 om 18:01

Ja nee hoor

Geen glassex,dat geeft blauwe vlekken/strepen.Ik kom niet aan de soptafel hoor,ik sop al de hele week,thuis en bij anderen.Ik wil een vrije avond op de meeting!))
Bastet

Guinevere

Guinevere

19-10-2008 om 20:18

Vraagje (ook o.t.)

Komt er dan ook een viezerikkentafel bij de meeting? Dan reserveer ik daar alvast een plekje aan!

Bastet

Bastet

19-10-2008 om 20:31

Prima guinevere

Wij bevolken de clochard-tafel..)
Bastet

Hier in gelderland

worden zowel muren als plafond met Latex geschilderd!

Marlies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.