Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Warmtekussen/warmtedeken ervaringen?

In het kader van energiesbesparing en toch de behoefte aan behaaglijk warm op de bank of op een stoel achter de laptop: heeft iemand hier ervaring met draadloze warmtekussens- of warmtedeken van Stoov? Voor-/nadelen? Is het kussen fijner of toch juist de mat? (de Big Hug XL)? Ze zijn best prijzig en ik ken eigenlijk niemand die er eentje heeft, daarom op zoek naar ervaringen (trustpilot reviews heb ik al gelezen

Ik heb vorig jaar zo'n model dat rug en zitting van een stoel bedekte een paar dagen geprobeerd, maar het was voor mij geen succes, want mijn benen en armen bleven te koud.

Ik heb nu geïnvesteerd in een paar 100% wollen plaids. Die werken even goed aan de rugzijde, zijn een stuk warmer dan mijn fleecedekentjes, kun je lekker om je heen slaan en kosten ook nog eens geen elektriciteit. 

hier fan. 
Dat wil zeggen…man heeft er eentje op z’n thuis kantoor. En schoondochter idem. Ze zijn er allebei erg tevreden over ( de kat is trouwens ook fan) 

Bijtje82

Bijtje82

09-10-2022 om 12:06

Ik ken wel zoiets.
Die heb ik voor mijn werk aangeschaft na eindeloze discussies over de verwarming die al dan niet te warm stond. 
Dan zit ik iig niet meer met ijskoude handen achter het bureau.
https://www.bol.com/nl/nl/p/verwarmde-mat-muismat-computermat-bureaumat-elektrisch-bureau-onderlegger/9300000073560920/

ik heb er bij vrienden een gezien en vond het tegenvallen: hun  kussen (stoov) was eigenlijk een gewoon kussen met een staafje in het midden dat warmte gaf. Aardig, maar zeker niet meer dan dat.

Bijtje82 schreef op 09-10-2022 om 12:06:

Ik ken wel zoiets.
Die heb ik voor mijn werk aangeschaft na eindeloze discussies over de verwarming die al dan niet te warm stond.
Dan zit ik iig niet meer met ijskoude handen achter het bureau.
https://www.bol.com/nl/nl/p/verwarmde-mat-muismat-computermat-bureaumat-elektrisch-bureau-onderlegger/9300000073560920/

Nog nooit eerder gezien, maar dat lijkt mij ideaal, heb altijd koude handen als ik op de laptop of pc werk. 

Bijtje82

Bijtje82

09-10-2022 om 12:40

Yoja schreef op 09-10-2022 om 12:22:

[..]

Nog nooit eerder gezien, maar dat lijkt mij ideaal, heb altijd koude handen als ik op de laptop of pc werk.

Ik vind het ideaal. 

Mijn handen worden soms zo koud dat ik amper nog kan typen.

https://aartjan.nl/blog/vest-usb-verwarming/

Hier een mening over diverse soorten lichaamsverwarming. Zelf heb ik er geen ervaring mee

Ik heb een Stoov kussen, maar word er niet warm van, letterlijk en figuurlijk 

Ik heb ook een Stoov kussen, vind het wél lekker. Maar ik denk wel dat hij te duur is. Moet af en toe worden opgeladen. Ertegenaan zitten is lekker, dekentje en goede sloffen en een kop warme thee maakt het dan af. Het is niet genoeg, zeg maar

Egel. schreef op 10-10-2022 om 10:41:

Ik heb ook een Stoov kussen, vind het wél lekker. Maar ik denk wel dat hij te duur is. Moet af en toe worden opgeladen. Ertegenaan zitten is lekker, dekentje en goede sloffen en een kop warme thee maakt het dan af. Het is niet genoeg, zeg maar

Net als mijn ervaring dus. 

Als je de Stoov weglaat, is het resultaat met dekentje voor mij hetzelfde. Mijn rug en zitvlak zijn niet koud, die zitten tegen de bureaustoel/bank. Het zijn mijn voorkant en ledematen die koud zijn.  Daarom heb ik geen Stoov gekocht, per saldo is hij voor mij nutteloos.

Warmere kleren (denk ook aan thermo-ondergoed) en tijdens het werk vingerloze handschoenen, dat werkt lang. Wordt het te koud, dan een dekentje erbij.

Ik heb hem niet, maar had er wel naar gekeken, vind het te duur.
Ik heb nu op de bank een dekbed in een leuke hoes. Heerlijk warm en ik heb ook een gewoon fleece dekentje, maar als mijn dochter beneden op de bank zit, is mijn dekbed meteen ingepikt, is toch lekkerder dan dat fleece dekentje. En in combi met eventueel een 'hittepit" (zo'n zak die je opwarmt in de magnetron) maar dat heb ik nog maar 1x gedaan, heb ik het heerlijk warm.
Ik heb het eerder overdag wat sneller koud, achter de computer. Veel kleding is het probleem niet, mijn lijf gaat prima want ik doe gewoon heleboel laagjes aan, maar mijn handen inderdaad, ook de vingerloze handschoenen helpen niet. Meestal ga ik even 2 minuten touwtjespringen (met een denkbeeldig touw, want anders maai ik alles om in de woonkamer) en ik ben weer voor een hele tijd lekker warm. En een micro pauze waarbij ik even een poosje op mijn handen ga zitten, warmt ze ook lekker op, maar ja, dat is zo niet-productief

Oh en ik zag op instagram of tiktok iemand die een langwerpige kruik had gekocht bij de Primark, ik gok dat ie wel 50 tot 60 cm lang (en 10 rond qua doorsnee?) was. Dat lijkt me ook wel lekker, want een gewone kruik is maar zo'n klein vierkantje eigenlijk.  Als ik daar in de buurt ben, ga ik er eens naar kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.