Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2009 om 17:57

Was 's nachts buiten?

Met weer zoals nu zit ik aan het einde van de dag wel eens met een was, die ik om een of andere reden niet op tijd buiten heb kunnen hangen, maar het liefste toch buiten laat drogen. Ik wil 'm dan eigenlijk 's avonds toch buiten hangen, dan is ie morgen in de loop van de ochtend wel droog. Maar het voelt ergens als een slecht plan...
Zijn er mensen die dit wel doen? Of ben ik (wederom) een hele slechte huisvrouw omdat ik er uberhaupt aan denk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Slim

ik vind het eigenlijk wel slim. Gewoon 's avonds ophangen en als je toch zeker weet dat het de volgende prachtig weer wordt, wat is dan het probleem?

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Gewoon doen dus!

Groetjes van Purk

Rafelkap

Rafelkap

24-06-2009 om 18:35

Niet verboden

"Maar het voelt ergens als een slecht plan..."
Dat is toch niet verboden? Het is alleen niet handig als het 's nachts regent of als de lucht erg vochtig is, maar met dit weer droogt het de volgende dag wel weer.
Dit doen vast hele volksstammen! (incl. moi)

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

24-06-2009 om 18:47

Altijd

ik hang mijn was altijd s avonds buiten, gewoon omdat ik daar s morgens nog helemaal geen zin in heb, ik kom altijd iets wat moeilijk op gang en doe daarom veel s'middags, en als het regent laat ik het gewoon hangen tot het droog is, want een natte was binnen halen om alsnog in de droger te doen vertik ik. Maar goed, ik woon in een klein dorp met mijn was in de achtertuin maar ik kan me voorstellen als je de was aan de weg hebt hangen dat het dan iets lastiger wordt, het is hier een tijdje geweest dat er spijkerbroeken en lingerie ?? gestolen werden.

Lekker buiten hangen

ik hang hier de was als het even kan onder het afdak in de achtertuin. Als ik zin heb haal ik het 's avonds weer af als het droog is, soms laat ik het hangen. Het komt ook wel eens voor dat ik 's avonds pas de was op hang en die is dan de volgende dag aan het einde van de ochtend vaak al droog. Nu hebben wij wel een afgesloten achtertuin (ergens over heen klimmen kan natuurlijk altijd) dus de was hangt niet zo voor het grijpen voor dieven.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2009 om 21:08

Fijn

Dan ga ik nu de was maar eens ophangen.

Niet verboden? M'n man heeft wel eens gezegd dat ik dat toch echt niet kon doen, maar die komt uit een familie die duidelijke ideeen heeft over hoe alles "hoort" en zich daar ook netjes aan houdt.
En daarom vroeg ik me af of er een goede reden voor is om het niet te doen, maar die kon ik zelf al niet verzinnen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-06-2009 om 23:15

Waarom niet?

Sommige klusjes kan je niet overdag doen omdat je er geen tijd voor hebt en niet aan toe komt. Dus ik sta regelmatig om 11 uur 's avonds de was op te hangen; is soms alleen lastig omdat ik geen klap zie maar als t hangt hangt 't

amk

amk

24-06-2009 om 23:21

Ik doe het niet

want ik mag mijn was officieel zowiezo al niet buiten hangen.
Maar zeker als het regent haal ik het weer binnen. In regen zit zand en andere zooi die ik nu net met wassen uit mijn was heb gehaald.

Daarbij vinden de duiven hier in de omgeving de wasrekjes ook zo heerlijk om op te zitten.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2009 om 01:28

Doe het ook niet

Onze tuin is open dus is het niet veilig en op de een of andere manier vind ik het ook een beetje gek om de was 's nachts buiten te laten, maar dat zit waarschijnlijk tussen míjn oren en kan het de buren niets schelen

MaximeM

MaximeM

25-06-2009 om 09:38

Wordt toch klam?

Hoi,

Volgens mij wordt je was 's nachts ook weer klam, zo droogt het niet.

Maxime

Niet klam

Ik doe het ook vaak. Is met dit weer 's morgens meestal niet klam.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-06-2009 om 11:29

Klam is toch geen probleem?

Als ik het 's avonds nat ophang is het toch geen probleem als het 's nachts nog een beetje klammer wordt? In de loop van de ochtend droogt het wel.
Gisteravond heb ik dus inderdaad de was opgehangen, toen ik op half 11 de volgende was op wilde hangen (ik was snel vandaag was bijna alles al helemaal droog. En het rook wel lekker fris, na een nacht buiten. Dat ga ik dus vaker doen.

Ben ik dan de enige

die de was vind stinken als het buiten heeft gehangen?
ligt misschien aan de regio waar ik woon?

reina

reina

26-06-2009 om 09:06

Jasset

Ik vind was die buiten gehangen heeft juist frisser ruiken dan wanneer het binnen hangt of in de droger droogt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.