Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tigress

Tigress

01-07-2013 om 13:14

Wasmachinekraan geeft geen water!

Net wilde ik gaan wassen en de machine kreeg geen water. Ik heb nog aan de kraan gedraaid maar hij gaat maar een kleine slag open (anders moet ik veel verder draaien). Andere kranen gaven wel water, ik dacht dat er misschien waterstoring was. Ik heb ook de slang van de kraan gedraaid maar er komt geen water uit de kraan.
Kan een wasmachinekraan zomaar overlijden? En is zo'n kraan te vervangen door de woningbouw (ik heb een service abonnement) Of moet ik een dure loodgieter laten komen? Wie heeft raad?

Op vraag 1: ja

Ja, een wasmachinekraan kan, net als andere kranen, zomaar overlijden. Wie je moet vragen om hem te vervangen, weet ik niet.

Brianna F

Brianna F

01-07-2013 om 13:38

Vraag

Heb j er zo'n blauwe waterstop tussen zitten?
Bij was deze ineens op slot gegaan. Moest ik een pinnetje erin weer indrukken.

Tigress

Tigress

01-07-2013 om 14:04

Geen waterstop

Nee, ik heb geen waterstop of aquastop tussen de aansluiting zitten, Brianna.

amk

amk

01-07-2013 om 14:31

Zelf doen

voor dit akkefietje heb je geen dure loodgieter nodig, dit kun je zelf.

http://www.klusidee.nl/Forum/about59494.html

Puck

Puck

01-07-2013 om 15:05

Ja kan

Vooral als de kraan lange tijd open heeft gestaan (of juist dicht) dan kan hij spontaan de geestgeven. En een dure loodgieter is niet nodig, je kunt het idd zelf, maar als je eenserviceabonnement hebt bij de woningbouw zou ik daar eerst informeren. Lekker makkelijk als die het voor je doen.

P

P

01-07-2013 om 15:27

Hier ook

Wij hadden dat ook eens (8 jaar oud huurhuis) maar dat zagen we doordat de Miele op storing ging. Pman de Mielelijn gebeld en die zeiden dat hij eerst de kraan moest controleren om zo de voorrijkosten te besparen.

Juist.... het is dus niet goed om de kraan telkens open en dicht te draaien werd ons gezegd en dat hebben we dus daarna ook niet meer gedaan.

Puck

Puck

01-07-2013 om 15:48

Whaha p, dat is juist een ander advies als wat wij kregen

Wij kregen juist het advies om de kraan wel iedere keer open en dicht te draaien ipv. lange tijd open te zetten en dan bijv. bij een vakantie dicht te draaien. Juist dan geven ze de geest. Wordt lekker duidelijk zo

Wel open en dicht

Uiteindelijk geeft élke kraan een keer de geest - en altijd op een moment dat het je niet uitkomt Maar het is juist wel goed om de kraan geregeld open en dicht te draaien (ook je hoofdkraan trouwens! En eventuele aftapkraan in je kruipruimte). Als je het niet doet, staat zo'n kraan jarenlang op dezelfde stand open. Zeker de goedkopere wasmachinekranen kunnen zich dan gaan "zetten", dat wil zeggen dat het binnenwerk zich op die manier vastzet in het huis. En dan kun je hem inderdaad niet meer open- of dichtdraaien. Of hij zit zo vast, dat je de spindel afbreekt. Met beroepsmatige ervaring zeg ik: regelmatig open en dicht. En dus ook de hoofdkraan en andere kranen die vrijwel altijd alleen maar openstaan. Want op het moment dát ze een keertje dichtmoeten, wil je wel zeker weten dat ze ook dicht gaan.

Tigress

Tigress

08-07-2013 om 11:37

Opgelost!

Na info bij de woningbouw bleek dat dit onder het servicecontract viel en inmiddels heb ik een nieuwe kraan en kan ik weer wassen. Het kwam door kalk zei de loodgieter.
Het is beter om de kraan dicht te draaien als de wasmachine niet wordt gebruikt, zei hij. Zeker omdat ik er geen aquastop op heb. Ik moet alleen zorgen dat ik 'm niet té vast draai.

Ja precies

Dicht is dicht is dicht genoeg. Fijn dat het opgelost is.

Tink

Tink

08-07-2013 om 12:01

Tsja

Nooit geweten dat dit moest. En nu ik het wel weet heb ik er niks aan, want ik kan stomweg niet bij die kraan . Tenzij ik elke keer de wasmachine onder de aanrecht uit ga slepen (wat nog een hele expeditie is hier), dat lijkt me ook weer niet echt zinnig.
Afkloppen maar, het gaat hier al meer da 18 jaar goed zonder kraan open en dicht draaien

P

P

08-07-2013 om 13:19

Ach tink

En hier ging het na een jaar of 7/8 al fout door WEL altijd de kraan open en dicht te draaien (wel met een waterstop).....

Tink

Tink

08-07-2013 om 15:43

Waterstop

Haha, oja die waterstop. Dat leek ons handig, juist omdat we zo slecht bij die kraan kunnen. Stel dat het misgaat, voor je die kraan eens dicht hebt...
Maar daar kwamen we binnen een week al van terug. Dat ding sloeg dicht bij het minste geringste, ook als er een druppeltje aan hing omdat het wat vochtig was in de keuken bijvoorbeeld. Dus na 3x dat machien van zijn plek hebben we het er maar weer af gehaald want ik kreeg geen was meer gedraaid zo

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.