Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pollewop

Pollewop

14-11-2008 om 10:14

Wat betalen aan huishoudelijk hulp die ook gaat "oppassen" op 2 kids van 8 en 10

Ben al aan het rondneuzen geweest in het archief maar kan er zo niets van vinden. Wellicht kunnen jullie mij helpen?
Ik ga volgende week weer aan het werk, 24 uur p/w, en nou wildne wij iemand inhuren om de huishouding een beetje op orde te houden. Dit willen wij op de woensdagmiddag laten doen want dan zijn onze zoons van 8 en 10 vrij. Nu is het zo dat ze niet alle woensdagen thuis zullen zijn omdat ze ook met vriendjes willen spelen. En de hulp zal haar kleine meenemen naar ons.
Wat is een gangbaar tarief hiervoor? Wij zitten zelf aan € 10,- p/u te denken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-11-2008 om 11:17

Weinig

Bij ons is het gangbare tarief 10 euro voor poetsen alléén. Met oppassen erbij lijkt me dat dus wat weinig.

En hoe gaat dat als jouw kinderen zelf vriendjes meenemen?

Groet, Ellen

Pollewop

Pollewop

14-11-2008 om 11:23

Ellen

"En hoe gaat dat als jouw kinderen zelf vriendjes meenemen?" Dat mogen ze dan niet.
Weet niet of er verschil tussen het oosten en het westen van het land is? Wij wonen in het oosten.

Hier

wij betalen onze oppas voor twee kinderen 5,50 per uur. Op donderdag maakt zij ook schoon. Dit doet zij als de kinderen er niet zijn. Voor tweeeneenhalf uur schoonmaken krijgt zij 25 euro.
Het is aan haar om dat schoonmaken ook (gedeeltelijk) te doen als de kinderen zijn. Dat maakt me niet uit, als het maar gedaan wordt. Hier dus oppas en schoonmaken gesplitst voor de betaling.

Groetjes van Purk

Hier

wij betalen EUR 11 per uur aan onze oppas (wit), voor 3 kinderen, hele dag (8 - 18 uur). 1 gaat er naar school, die moet gebracht en gehaald worden. Ze doet geen huishoudelijke dingen, wel eten voorbereiden en evt. afwasmachine uitpakken.

De huish. hulp betaal ik EUR 9 per uur.

Ik vind het raar om de oppas minder te betalen dan de poetshulp. Het werk dat ze doet is immers veel belangrijker.

Overigens: westen van het land.

Nuance

Ik bedoel niet een oppas 's avonds, maar overdag. Gediplomeerd (leidster op KDV). En ze past op 3 kinderen (4 jaar, 2 jaar en 8 maanden). En ik vind dat toch echt wel heel verantwoordelijk werk, immers ik vertrouw haar m'n grootste "bezit" toe. Vandaar mijn opmerking.

Inge M

Inge M

15-11-2008 om 11:33

Hoeveel kan ze doen

Met jouw kinderen erbij zal ze aardig wat kunnen doen, gezien hun leeftijd. Maar je zegt dat ze ook haar eigen kleintje meeneemt.
Dat zal veel meer invloed hebben. Dan zou ik toch eerder onder het schoonmaaktarief gaan zitten dan erboven.

An

An

15-11-2008 om 20:41

Hier

Hier is het oppastarief 3,55 per kind per uur. Wij betalen dan nog 25 euro extra voor poetsen. Ze kan de ene week meer doen dan de andere week. Dat vind ik ook geen probleem. Ze is er op de eerste plaats voor mijn kinderen. Overigens vind ik de 25 euro wat onderbetaald maar we zitten financieel niet zo makkelijk en dit is echt het maximum nu.
Groetjes, An

Pollewop

Pollewop

17-11-2008 om 11:47

Reactie

Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad, heb nog nooit een huishoudelijke hulp gehad, heb dan ook geen idee wat gangbaar is. We hebben nu afgesproken dat ze eerst eens komt proefdraaien om te zien wat we aan elkaar hebben en hoe het gaat. Daarna overleggen we wat we gaan betalen en wat zij zou willen verdienen.
Heeft iemand enig idee hoe het met de witte werkster werkt?

Wit

Volgens mij mag je max 2 dagen per week iemand laten schoonmaken/oppassen enz. zonder daarover belasting te hoeven betalen of ziektekosten etc. Op de site van Regeltante heb ik daar destijds info over gevonden.

Die persoon moet zelf wel opgave doen voor de inkomstenbelasting, maar dat is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid.

Pollewop

Pollewop

18-11-2008 om 11:49

Wiggie

Bedankt voor de info.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.