Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-04-2015 om 11:02

wat bijverdienen

Hoi,

Naar alle waarschijnlijkheid krijgt onze jongste volgend jaar op de bs een continuerooster en dat betekent voor mij wat extra vrijheid wb. tijd.
Ik zou in die tijd wel wat willen bijverdienen, maar kan nu even niet bedenken hoe.

Partime baantjes onder schooltijd zijn hier niet te vinden. Werk genoeg, maar dat is vrijwel allemaal in ploegen en ik wil niet om 7 uur 's ochtend moeten beginnen. Poetswerk wil ik niet en ik wil ook geen kinderopvang doen.
En daarbij wil ik gewoon thuis kunnen zijn als één van de kinderen ziek is of vrij heeft.

Ik zat te denken aan thuiswerk. Maar hoe kom je daaraan?

Heeft iemand nog goede ideeen?

Theekopje

Theekopje

22-04-2015 om 11:19

Strijken?

Voor zover ik weet is traditioneel thuiswerk in de trant van enveloppen vouwen en mobiles in elkaar zetten a) veelgevraagd en dus schaars b) slechtbetaald en c) ruimtevretend ivm dozen spullen die in jouw huis moeten.

Dan is er telefoonwerk (callcenterwerk etc) dat je thuis kunt doen met je eigen telefoon. Moet je het type voor zijn.

Het schijnt dat er vraag is naar strijkers. Ik denk dat je als je in een geschikte buurt woont (kantoorvolk) en je haalt en brengt zelf, misschien wel wat in te verdienen is.

En verder hangt het een beetje af van wat je kan. Zaken zoals redactie, contentmanagement, schrijfwerk, vertaalwerk zul je voor sommige werkgevers thuis kunnen doen, of als zzp. Maar dan moet je talent en ervaring hebben, en de competitie met heel veel anderen aan willen gaan.

Pol

Pol

22-04-2015 om 11:21

thuiswerk

Ik heb me ook ooit opgegeven voor thuiswerk. Nooit wat van gehoord, werd gegeven aan de mensen die er al waren.
Hield in dat je bv 5000 brieven in enveloppen moest doen voor 17 euro totaal en daar was je dan een uur of 4 mee bezig. Je krijgt dan per klus betaald en dat is nooit echt lonend.
Dan levert je krantenwijk misschien nog wel meer op en ben je ook nog in beweging.
Of de post? Het bezorgen dan, niet het vroege uitzoeken.
Een andere vriendin maakte snoepfiguren voor een bekende snoepwinkel.
Haar hele huis dagelijks vol dozen spekken en dat verdiende ook erg weinig.

Kortom, als het je gaat om een centje bijverdienen, dan zijn dit soort werkzaamheden niet wat je zoekt denk ik. Als het je gaat om gewoon lekker thuis bezig te zijn en toevallig nog een beetje geld te krijgen, dan kun je uiteraard best wat vinden.

Via internet heb ik het een en ander in mijn stad gevonden.
Gewoon vacatures thuiswerk plaatsnaam.

Silke

Silke

22-04-2015 om 12:51

Theekopje

" Zaken zoals redactie, contentmanagement, schrijfwerk, vertaalwerk zul je voor sommige werkgevers thuis kunnen doen, of als zzp. Maar dan moet je talent en ervaring hebben, en de competitie met heel veel anderen aan willen gaan."

Ik ben vertaler en eindredacteur en heb er gewoon een tolkenopleiding en een studie Nederlands op zitten en word een beetje moe van mensen die denken dat ze wel even redactie- of vertaalwerk kunnen doen. Mensen die een beetje willen bijverdienen en dat dan gaan doen.

Voor Dendy, je wil wel werken, maar een heleboel wil je niet. Dan kom je toch uit op iets voor jezelf beginnen of schoonmaakwerk. Ook als je parttime post gaat rondbrengen, wordt van je verwacht dat je er op de afgesproken uren bent, ook al is je kind ziek. Verder zijn er ook nog 14 vakantieweken per jaar waarin je niet kunt werken.

Thuiswerk is nog zo gek niet, kan je redelijk zelf indelen. Natuurlijk verdient het niet goed, maar je hoeft er dan ook niets voor te kunnen, maar het houdt je tenminste wel bezig.

Theekopje

Theekopje

22-04-2015 om 13:23

Silke

Je hebt gelijk. Dat bedoelde ik ook te zeggen maar ik was slordig. Pardon. Ik bedoelde niet alleen talent en ervaring, maar ook de juiste scholing. Dat soort thuiswerk is niet voor de gemiddelde thuiswerkzoeker, maar voor iemand met vakkennis die thuis wil werken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-04-2015 om 14:51

Post/Sandd

Dat post bezorgen lijkt mij dus wel wat, had ik al naar gekeken. Op het moment is er een vacature hier redelijk in de buurt. Maar wb. de financien denk ik begrepen te hebben dat ik bruto krijg en dan zelf belasting erover moet afdragen? Lijkt me een ingewikkeld gedoe. Ik kan ook nergens vinden of het werkelijk wat oplevert. Ook moeilijk van tevoren te zeggen natuurlijk aangezien het per poststuk gaat.

Het is niet zo dat ik in geldnood zit, al is een extraatje heus wel welkom. Maar aangezien ik nogal wat te wensen heb, zal het uiteindelijk wel een vrijwilligersbaan worden en dat is ook leuk.
En voordat daar dan reacties op komen, ik weet dat vrijwillig niet vrijblijvend betekend. Maar dan kan ik wel precies aangeven wat ik wel en niet wil.

dan

dan

22-04-2015 om 15:55

post bezorgen

zelf heb ik een bijbaan bij de post, alleen het bezorgen want voorbereiden wordt door andere mensen gedaan. De belasting wordt er bij mij gelijk afgehouden. Je bent uiteraard wel erg afhankelijk van het tijdstip waarop de post bij het depot aangeleverd wordt dus het kan dan heel goed zijn dat je bij het uitgaan van de school nog druk aan het bezorgen bent (bij ons depot wordt de post pas om 13 uur aangeleverd). Je wordt per uur betaald maar dat is bij Sandd anders, daar word je per poststuk betaald. Je moet bij Sandd ook zelf je post sorteren op straat maar je kan op de loopdagen wel makkelijker onder schooltijden op pad.

Barvaux

Barvaux

23-04-2015 om 21:51

sandd

Bij Sandd werken kan handig zijn omdat je je eigen tijd kunt indelen (ik geloof dat je op dinsdag en vrijdag moet bezorgen of zo) en dat bij de belasting is ook helemaal niet moeilijk of lastig. Gewoon formulier invullen en klaar. Je opent een nieuwe spaarrekening en zet daar standaard de helft van je inkomsten op en volgend jaar juni betaal je daar je belasting van en dan houd je heus nog wel wat over daarvan.

Je krijgt alleen geen geld als je ziek bent ofzo en het levert je per uur veel te weinig op maar als je toch niets anders kunt of wil doen is het altijd beter dan niets. Mijn schoonzus was wel blij toen ze bij postnl kon werken want ze had een autowijk en hield denk ik een paar euro over per uur.

Lou

Lou

25-04-2015 om 12:12

Wat wil je wel

Kijk naar waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Ik werk zelf als zzp-er in functies als tekstschrijver, redacteur en pr-regelneef maar daar heb ik dan ook veel ervaring in en ik heb een eigen website en alles. De concurrentie is inderdaad groot, dus dit is zeker niet iets wat je leuk erbij kan gaan doen zodra je daar zin in hebt. Als het eenmaal loopt, is de vrijheid overigens wel heerlijk.

Maar goed, dat dus niet. Wat kun jij? Wat vind je leuk? Ik zou daarmee beginnen en dan kijken wat er te doen is in je omgeving.

Ik verhuur trouwens ook mijn auto geregeld. Als je toevallig een auto hebt waar je weinig gebruik van maakt, is dat ook een leuk extraatje. Het kost weinig tijd en zo krijg je toch een deel van je onkosten vergoed.

Bij verhuur eigen auto

zit je wel vaak vast aan een aanvullende verzekering, en meldingsplicht bij je verzekeraar.

Idee an sich vind ik wel een goeie trouwens.

Pyn

Pyn

28-04-2015 om 10:32

Eigen auto verhuren

Kan heel goed via Snappcar. Gedoe met verzekering is dan ook geregeld. Denk overigens niet dat het veel oplevert, ik huur er alleen maar en vind het spotgoedkoop.

Lou

Lou

29-04-2015 om 20:59

pyn

Klopt, het levert niet veel op (ik verhuur via Snappcar) maar op deze manier kan ik wel mijn auto houden, want de onkosten zijn per saldo een stuk lager. Voor een dag per week verhuren krijg ik 1000 euro per jaar. Ik vind het een leuke bijverdienste. Als je juist iets meer omhanden wilt hebben en de inkomsten maken minder uit, slaat het als tip nergens op

koken?

Kan je goed koken en vindt je het leuk op te doen? Meld je dan aan voor thuisafgehaald.nl, enorm leuk concept waarbij mensen bij hobbykoks in de buurt een maaltijd kunnen afhalen.

Stond vandaag een leuk artikel over in het AD.

+ Brunette +

+ Brunette +

29-04-2015 om 23:44

Waarom geen poetswerk?

Thuis laat ik de boel regelmatig vervuilen omdat er zoveel interessantere dingen te doen zijn maar voor geld vind ik het niet erg, je krijgt veel meer per uur dan voor thuiswerk, ik zie het als een betaalde vorm van sporten.

Barvaux

Barvaux

30-04-2015 om 04:13

poetsen

Ik sprak iemand wiens vrouw gaat schoonmaken en hij verbaasde zich er serieus over hoeveel dat kan verdienen. Hij begreep niet waarom ik en mijn collega's dat niet gingen doen

Het blijft zwart natuurlijk en dat is ook de helft van mjn reden. De andere helft is dat ik al moet kokhalzen van het denken aan het schoonmaken van mijn vaders wc.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-04-2015 om 09:10

schoonmaken

Ik ben helemaal niet goed in schoonmaken, echt niet. Hier thuis doe ik altijd maar wat, maar het wordt nooit echt spic en span. Ik vind het ook niet leuk, dus vandaar.

Maar wat een leuke ideeen zie ik hier voorbij komen. Ik heb er zelf niets aan. Ik heb geen auto en mijn beroep (magazijnmeester) is niet iets waar ik thuis wat mee kan. Maar voor anderen kan dit draadje nog wel ideeen opleveren.

Ik heb inmiddels de vacaturebank voor vrijwilligers in onze stad ontdekt. Er is genoeg te doen voor iemand die wat tijd over heeft.

Noet

Noet

30-04-2015 om 13:30

Barveaux

het is pas zwart als de ontvanger het niet aangeeft bij de inkomsten belasting, En daar ben je zelf bij als jij de gene bent die de werkzaamheden verricht.

Als je niet meer dan drie keer per week bij het zelfde huishouden werkt val je onder de vrijstellingsregeling voor huishoudelijk personeel en hoeft de inlener geen afdracht voor je te doen, dat moet de ingehuurde dan zelf doen.

Barvaux

Barvaux

30-04-2015 om 19:53

Noet

Je hebt helemaal gelijk en dat weet ik ook wel.

Ik bedoelde dat je gewoon geen werknemer bent, geen betaling als je ziek bent, geen vakantiedagen etc

Dendy

"Ik ben helemaal niet goed in schoonmaken, echt niet. Hier thuis doe ik altijd maar wat, maar het wordt nooit echt spic en span. Ik vind het ook niet leuk, dus vandaar."

het is al een heel stuk leuker als je ervoor betaald krijgt.

Het kon nog wel eens meevallen. Veel mensen die een schoonmaakster inhuren doen dat omdat ze zelf geen tijd en zin hebben om het schoon te maken. Mensen net als jij, maar met iets meer geld. Het hoeft dan niet per se spic en span, het moet zo schoon zijn als die mensen het zelf in die tijd zouden krijgen, zodat zij die uren er niet in hoeven te steken. Dat is dus gewoon het dagelijkse (of wekelijkse) werk. Niet de rare pruthoekjes doen of de gordijnen wassen of de bovenkant van de keukenkastjes afnemen. Althans, meestal.

Ik zou niet schoonmaken bij bejaarde ex-huisvrouwen van het ouderwetse Hollandse stempel, dat niveau van schoon haal je misschien inderdaad niet, maar bij een stel (of alleenstaande) werkende dertigers of veertigers is het vermoedelijk best goed genoeg.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.