Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ise

Ise

08-08-2014 om 16:23

Wat doen jullie met de airfryer?

Sinds kort ben ik in het bezit van een airfryer. Tot nu toe een groot succes. Patat, snacks, aardappeltjes, afbakbroodjes zelfs eieren heb ik er al in klaargemaakt. De frituurpan is de deur al uit. Er zit wel een receptenboekje bij, maar ik vroeg me af of er hier op het forum nog mensen zijn die een airfryer hebben en hun favoriete recept willen delen.

Caesar

Caesar

08-08-2014 om 17:58

Afbakbroodjes

doe je toch gewoon in de oven? Of ben ik nou gek?

Ise

Ise

08-08-2014 om 19:29 Topicstarter

Haha

In de airfryer gaat sneller dan in mijn oven en ik kan er meteen mijn eitje bij doen

Ideaal

Hier ook al 4 jaar een airfryer. Wij gebruikken hem voor alles wat ik in de oven ook doe maar dan in een kleine portie. Voordeel, niet voorverwarmen, veel sneller heet dus ook veel sneller klaar . Voor een paar afbakbroodjes een hele oven eerst voorverwarmen kost veel tijd en energie . Saucijzenbroodjes doen wij ook zo, pizza punt, kippepootjes, alles wat in een hete lucht oven kan .
Patat en snacks zijn minder vet en.....het stinkt niet en dat is met onze kleine behuizing en open keuken echt ideaal . Kortom, nooit meer anders

Patat en snacks

Hier (nog) geen airfryer. Wel een vraag. Hoe beoordelen jullie de patat en snacks die erin gebakken zijn? Zijn ze net zo lekker/knapperig als uit de frituurpan?

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

10-08-2014 om 10:57

ik ook

Ik vind hem handig om patat, kleine portie vis of vlees of afbrak broodjes in teEdoen,. HET is in principe gewoon een inkomen, maar daardoor erg snel!

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

10-08-2014 om 11:01

O.t.

Ik heb een hele irritante woordverrebeteraar die de gekste dingen maakt van mijn tekst. Weet niet hoe ik dit van mijn nieuwe tablet af krijg...

Barvaux

Barvaux

10-08-2014 om 11:05

Bulletje

Vraag het even in alles digitaal?

Ise

Ise

10-08-2014 om 13:22 Topicstarter

patat

Wij vinden de patat uit de airfryer net zo lekker als uit de frituurpan. Knapperig, maar minder vet natuurlijk. Frikadellen, kipkorns, viandellen e.d zijn ook een succes. Alleen jammer dat er nog geen ovenvariant van de goulashkroket is. Op steeds meer mora producten staat ook of ze geschikt zijn voor de airfryer.

Vergelijkbaar met oven?

Bedankt voor je reactie.
Is de patat dan vergelijkbaar met ovenpatat? En ik dacht al dat gepaneerde producten er misschien niet in konden, dat klopt dus?

Caesar

Caesar

10-08-2014 om 15:38

Ohh...

Het is dus gewoon een hete lucht oven, maar dan in pocket formaat?

Ook een aangeschaft!

Vanmiddag om 17:00 nog een gekocht en vanavond friet en kroket gegeten. Welke friet gebruiken jullie? Vond de friet wat tam. Mistte het vet denk ik..Ik had nu gewoon friet van de C1000.
Eerst de friet gebakken en daarna nog twee hamburgers en een kroket erin. Toen de hamburgers klaar waren moest de kroket nog even. Begon toen wel wat te roken..dacht even dat ie in de fik vloog maar toen ik m open deed was het ook direct weg.
Wat maken jullie er voor normale maaltijden in klaar?

Joehoe

Hier sinds een week nu ook een Airfryer XL !! De standaard versie dus nog zonder accessoires.

Vorige week direct getest met de kreukelfrites van de Lidl + ovenbitterballen. Ging prima! Heerlijke frietjes ook, je proeft en ziet gewoon ook echt dat het níet vet is. Enige nadeel vond ik dat je dus wel 2x moet bakken voordat je genoeg hebt gegeten met zijn vieren. Maar dat was echt alleen friet/snacks, dus alleen wat frietjes voor erbij met gewoon groenten en een stukje vlees/vis dan is 1x bakken genoeg.
Vanmiddag ga ik afbakbroodjes proberen. En morgen aardappelkroketten.

Wat zijn jullie succesnummers erin? Ik wil er graag meer mee gaan doen dan alleen aardappeldingen en snacks. Maar we zijn een gezin van 4 personen dus alles in delen bakken schiet niet op. Dus hoe maken jullie er een volledige maaltijd in? Ben ook lid van een speciale Facebook pagina dus daar doe ik ook wel tips op, maar heb het idee dat de maaltijden daar gemaakt vooral voor 2 personen bedoeld zijn.

Dus tips welkom!

o.a.

afbakbroodjes, minipizza's, ovenborrelhapjes, gemarineerde kipfilets, kippenvleugeltjes. Restjes vlees/gebakken aardappeltjes oid kort opwarmen/bakken.Je schijnt er van alles mee te kunnen, maar vaak vergeet ik dat het ook kan.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-05-2017 om 12:02

Facebook

Als jullie op Facebook zitten, kun je lid worden van https://www.facebook.com/groups/704689193037422/

Een zeer levendige groep. Sommigen koken bijna alleen nog met hun airfryer, kopen er soms zelfs een tweede bij. Alles gaat sneller dan in de oven. Ze bakken er brood in, quiches, je kunt het zo gek niet verzinnen. Je kunt ook een speciale bakplaat kopen, die ik wel wat prijzig vind. Ook zo'n 50 euro. Maar ze zetten er ook vormen van Action in, die dan weer op een rvs warmhoudplaatje van de Hema gezet moeten worden. Volg je het nog? Ga maar eens kijken. Als je op airfryer zoekt zie je meer groepen. Vaak wel besloten, waar je lid van moet worden, maar als het niet bevalt ga je er weer weg.

Hier kun je baktijden vinden:
https://tjeerd.eu/airfryer/airfryer-baktijden/

Kaaskopje

Kaaskopje

25-05-2017 om 12:06

Oh spuit 11

Ik zie dat je al lid bent van een facebookgroep, haha.

Juliana

Juliana

27-05-2017 om 01:09

Alles!

Alles doe ik tegenwoordig thuis, ik doe de boodschappen vanaf huis, ben een thuisbankier; zelfs uit eten gaan gebeurt nu thuis. Dit klinkt misschien raar, maar ik ben door een hoop ellende gegaan. Mijn man is onlangs overleden, na een hoop gedoe moest hij ook nog eens herbegraven worden. Even slobberde ik wat rond in mijn eigen ellende, maar vervolgens ging ik vol vastbeslotenheid weer het leven tegemoet. Mijn eerste stap; een airfryer kopen. Vol vreugde was ik aan het wachtten tot hij vanuit China arriveerde in de Hollandse containerhaven. Helaas was van het eerste exemplaar de accubatterij snel kapot, waardoor ik genoodzaakt was een ander - en beter, duurder - exemplaar te kopen. Maar man o man, wat is het een feestje. Rookworst, confituurtaart, wat worteltjes (waar ik overigens echt een kapzaag voor nodig heb met snijden, iemand tips?!!) en een ahornsiroopje ernaast. Ik ben gelukkig!

Jitse

Jitse

27-05-2017 om 01:13

Wat een uitvinding!

Ik was laatst met een goede vriendin van mij in een attractiepark (avifauna) en toen kwam de airfryer ter sprake terwijl de kinderen zich vermaakte bij de kooi van de harpij-arend. Ze vertelde in geuren en kleuren wat je er allemaal niet mee kon doen. Dat ze zelf veel was aangekomen, dat het vet tot aan haar elleboogholte stond en dat daar nu echt verandering in moest komen. Ze maakte mij daardoor echt heel enthousiast.

Nadat ik op Wikipedia, de online encyclopedie, wat had opgezocht over airfryers heb ik daarna direct er zelf aangeschaft. Lachend mijn vriendin opgebeld dat 'ie nu ook een pareltje op mijn aanrecht was! Bulderend van de lach noemde ze me nog een na-aper hahaha en wenste me veel plezier met de airfryer.

Nu het probleem het zelfwerkende filter van de airfryer is afgelopen donderdag stuk gegaan doordat mijn zoon per ongeluk een tube trekzalf in de airfryer had laten liggen. Ik heb op internet nog gezocht naar een verzekeringsinstelling die mij hierbij kon helpen, maar er is niks te vinden. Wie o wie helpt mij?

pepesan

Vandaag gemaakt in de airfryer. Ik vind vis altijd zo onhandig als tafelgenoten op verschillende tijden moeten eten. Maar tegenwoordig vouw ik er luchtdichte pakketjes van (aluminiumfolie)leg ze in de koelkast en gaar ze desnoods per stuk in de airfryer. Zo maak ik ook wel eens een bakje van alufolie en leg daar een paar gemarineerde kipfilets in, bak je in 10 minuten bruin en gaar. Handig als ik mijn andere koekenpannen tegelijkertijd nodig heb voor gebakken aardappeltjes of rösti.

Vesta

Vesta

01-06-2017 om 13:54

goh

ik doe hier helemaal inspiratie op.
De meeste dingen die jullie noemen eten wij bijna nooit. Afbakbroodjes bv alleen als we toevallig een huisje huren waar een oven in zit.

Als ik de oven gebruik is ie ook gewoon vol. 2x een schaal lasagna tegelijk, of 1 of 2 plaatpizza's tegelijk (feestje), patat etc eten wij nooit thuis. (Dus niet dat we geen patat eten, maar niet thuis)

Tip

Ik gebruik de Airfryer toch wel regelmatig merk ik. De oven nu in elk geval een stuk minder!

Vorige week had ik aardappel producten van Lamb Weston, de waffle fries en de twister fries uitgeprobeerd! Wat mij betreft lekkerder dan friet ----.
Ook de gehaktballetjes zijn er een stuk sneller klaar in. Echt fijn.

Misschien dit weekend eens proberen noten te roosteren, iemand dat al es gedaan?
Andere tips om te proberen, en niet alleen aardappels etc, erg welkom!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.