Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

hollie

hollie

20-03-2018 om 10:18

Wat doen jullie met knoopjes?

Ik ben mijn huis aan het opruimen en kom van zo'n 10 jaar knopen voor blouses, broeken etc tegen die je bij kleding bijgeleverd krijgt. Je weet wel, in zakjes voor als de knoop kwijtraakt, kapot gaat etc.Een heleboel kleding heb ik niet meer en van die jeansknopen, daar heb ik er ook veel van.
Wat doen jullie met die dingen na verloop van tijd?

in een blikje

Ik heb, net als mijn moeder heeft en mijn oma zaliger had, een knopenblikje (een oud theeblik) waarin alle overgebleven knoopjes gaan voor je-weet-maar-nooit.

Als ik naar Huize Avondrood verkas gooi ik het wel weg. Maar het is nog lang niet vol, dus tot die tijd gaan alle knoopjes daarin. Met enige regelmaat blijkt zoiets toch van pas te komen, en zoveel ruimte neemt het nu ook weer niet in.

Groeten,

Temet

Da's grappig

Bij mij zitten ze ook al eeuwen in een oud theeblikje.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2018 om 10:45

Die bewaar ik

Ik heb niet veel overgenomen van mijn moeder, maar wel 'bewaren'.

Miep Kraak

Miep Kraak

20-03-2018 om 10:50

Gewoon

In de prullenbak.
Bij opruimen, echt opruimen, moeten reserveknoopjes, die amper ruimte innemen maar zelden nodig zijn, geen issue zijn om over na te denken of te posten

Opplakken

Ik plak de zakjes met knoopjes met een plakbandje aan de binnenkant van de kledingkast en gooi ze na een tijdje weg. Heb nog potten vol met knoopjes van mijn ouders die maar in de kast staan omdat ik dacht dat de kinderen er mee kunnen knutselen maar daar is geen interesse voor.

hollie

hollie

20-03-2018 om 13:24

bedankt

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad ook een blik vol. Ik kan het natuurlijk gewoon weggooien maar ja, ik ben niet zo goed in het weggooien van dingen waar niets aan mankeert. Ik hoopte dat iemand kwam met een briljant tweede leven van die dingen. Ik vind het idee van Narcis wel goed. Die ga ik eens proberen.
En oh ja, door dit soort opmerkingen "Bij opruimen, echt opruimen, moeten reserveknoopjes, die amper ruimte innemen maar zelden nodig zijn, geen issue zijn om over na te denken of te posten " weet ik weer waarom ik hier nog zo weinig kome en post. En ja, ik heb de lach achter de opmerking gezien maar het moest kennelijk toch even hier gezegd worden

Dora

Dora

20-03-2018 om 13:52

T shirt opleuken

Je kan er een patroontje van leggen op een saai T shirt en ze dan vastnaaien. Staat wel hip vind ik.

Kaori

Kaori

20-03-2018 om 14:36

kringloop

de kringloop, de bso, school waren er bij ons blij mee.
Ik zie ze nu terug in knutselwerken van school. En ik vermoed dat ik ze straks ga gebruiken als ik de kleding ga maken voor de groep 8 musical.

frobeltje

frobeltje

20-03-2018 om 14:56

ik gebruik ze

voor knutselwerken bij het kinderwerk in de kerk. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik dan altijd wel wat fleurige knoopjes er bij koop. Met alleen zwart en wit wordt het soms wat saai.

Vogel

Vogel

20-03-2018 om 15:19

Weg gooien

Tegen de tijd dat ik een knoop nodig heb kan ik de juiste toch niet meer vinden. Hoewel, aan de binnenkant van de kast plakken vind ik nog wel een goed idee. Met een labeltje er naast bij welk kledingstuk het hoort!
Ik vind dingen die nog goed zijn weggooien ook zonde, maar die knoopjes krijg je er natuurlijk ongevraagd bij, dat maakt de drempel wat mij betreft een flink stuk lager.

Yaron

Yaron

20-03-2018 om 17:04

In een blikje

Ik haal ze uit het zakje en stop ze in een oud pepermuntblikje. Wellicht zijn mijn toekomstige kleinkinderen er net zo blij mee als ik vroeger met het knopenblikje van mijn oma, uren kon ik daar mee bezig zijn, prachtige knoopjes in allerlei kleuren en vormen. Jammer genoeg heeft mijn moeder het weggegooid toen ik uit huis was.

zebra

zebra

20-03-2018 om 21:32

ik bewaar ze altijd

en anders zou ik er een handwerkclub of een andere knutselvereniging vast nog wel blij mee maken. Of aanbieden in een weggeefgroep op facebook of zoiets.

Miep Kraak

Miep Kraak

21-03-2018 om 00:05

Hollie

Het was niet de lach van een valse opmerking of grap maar van vriendelijkheid terwijl iemand ( ik ) een bericht brengt dat anders opgevat kan worden.

Mijn oplossing van weggooien was net zo serieus als alle andere ideetjes en ook nog niet eerder genoemd, dus aanvullend.

Ik ben zelf van een leger huis is een leger hoofd,dus ja ik gooi alles wat ik ongeveer 1 jaar niet heb aangeraakt weg. Elk jaar weer. Jij niet, dat mag, naar knoopjes van 10 jaar nog willen hergebruiken, dan schiet je met opruimen een doel voorbij als je echt opruimt. Je legt dan de focus op een ( in mijn ogen) een detail. Het viel me op en ik gaf een oplossing, dat is alles.

Selectief bewaren

Ik doe ze met zakje en al in mijn knopenblikje. Als ik het kledingstuk afdank gooi ik die reserveknoop ook weg als hij niet ingezet is om een verloren collega te vervangen. Meestal zijn dat toch hele standaard goedkope plastic knopen. Maar ik maak kleding zelf, als ik dat niet deed zou ik geen reden zien om veel knopen te bewaren.

Miep heeft gelijk: over sommige zaken zou je je het hoofd niet moeten breken. Dat bespaart je tijd en twijfel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.