Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat doen jullie voor ongewone dingen in de vaatwasser?

ik ben er laatst achter gekomen dat als ik de zeef/stop dingen van de wasbak erin doe ze er heel schoon weer uit komen, dat zijn rvs dingen met een rubber onderkantje die erg lullig schoon te maken zijn.

Ik ben benieuwd of er nog meer dingen in kunnen die ik normaal sta schoon te pielen maar waar ik zelf niet op kom om ze eens in de vaatwasser te doen.

Trouwens ik heb ook gemerkt dat alle flesjes en speentjes goed uitgespoeld moeten worden nadat ze in de vaatwasser geweest zijn, er blijft regelmatig chemisch spul in de speentjes zitten. Dit even omdat ze bij het cb tegenweurdig zeggen dat je alles in de vaatwasser mag doen, niet doen dus.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

25-01-2010 om 23:21

Even denken

afwasborstel idd die zeef uit de gootsteen, knoppen etc van het fornuis, afzuigkaproosters en voor de rest geen gekke dingen. Oja wel eens lego

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 23:26

Ook even denken

Soms heb ik inderdaad wat ruimte over en loop ik nog wat rond te zoeken wat ik nog in de vaatwasser zou kunnen doen. Maar dat zijn geen echte spectaculair gekke dingen. Ik doe de pitten van het gasfornuis er wel eens in , scharen als ze vies of plakkerig zijn. De afwaskwast inderdaad, of soms de deksel van de pot uien, of de koffie kan. Maar ik had inderdaad nog niet aan die zeefjes van de spoelbak gedacht, goed idee, die kan ik er in het vervolg ook eens in doen.

Maxime

Bastet

Bastet

26-01-2010 om 07:36

De losse onderdelen van mijn senseo,en crocs.
Bastet

Linda99

Linda99

26-01-2010 om 09:26

Speelgoed

Het speelgoed keukenspul gaat er hier wel eens in. Volgens mij verder niks "raars."

Ef

Ef

26-01-2010 om 11:20

Ehm...

Het wasmiddelbakje van de wasmachine, (niet samen met de spagettisauspan, er zit nu een lichtoranje klepje op mijn verder stralend witte wasmachine) vaatdoekje, tandenborstels, speelgoed...

Manda Rijn

Manda Rijn

26-01-2010 om 11:51 Topicstarter

Aha!

goed idee, dat ding van de wasmachine inderdaad dat is ook altijd een rotklus om die resten zeep eruit te krijgen ! Vaatdoekje kan dus ook !

angel3

angel3

26-01-2010 om 12:01

Vaatdoekje?

waarom zou je het vaatdoekje erin doen? dat kan toch in de wasmachine? eventueel voor tussendoor ontsmetting 60 sec op vol vermogen in de magnetron

Roos Vicee

Roos Vicee

26-01-2010 om 12:29

Sta er ook van te kijken

Ja ik sta er ook van te kijken dat mensen een vaatdoekje in de vaatwasser doen! Dat blijft toch hartsikke nat?! Ik vind het een vies idee en gooi ze liever in de wasmachine.
Kunststof kan m.i. in de vaatwasser, textiel e.d. gaat in de wasmachine.
Wat hier verder in de vaatwasser gaat zijn idd de losse senseo onderdelen, bloemvazen (als de ergste viezigheid er uit is), spoelbakzeefje, afwasborstel, roosters van de afzuigkap, glazen lampenkapjes, rvs afvalbakje op het aanrecht, lege pindakaas-, appelstroop-, jam-, honingpotjes van glas, maar ook lege plastic bakjes van yoghurt en kwark o.a. (tenminste, als er ruimte is in de vaatwasser).
Speelgoed doe/deed ik liever niet. Heb ooit eens duplo verpest door het in de vaatwasser te doen.

liora

liora

26-01-2010 om 12:38

Bastet

Bedoel je misschien dat je de crocs in de wasmachine stopt?

Bastet

Bastet

26-01-2010 om 12:42

Liora

Ja,dat bedoel ik.Geen vieze blubbercrocs natuurlijk,ik spoel ze wel netjes af.
bastet

freline

freline

26-01-2010 om 12:51

Waterkan

ja, voor mij heel normaal. Maar ik had pas een vriend op bezoek die vroeg hoe we toch zo'n glasheldere waterkan konden hebben, hij staat 2 keer per jaar te klungelen met azijn.
Ik was stomverbaasd: eeehh, nou gewoon, in de vaatwasser!!
freline

Hilde

Hilde

26-01-2010 om 14:02

Crocs

in de vaatwasser?
Ik doe die wel eens in de wasmachine....

notje

notje

26-01-2010 om 15:16

Voor ef

Dat wasmachine bakje kun je wel weer schoonkrijgen.Insmeren met olie even laten zitten en afwassen.Helpt altijd bij rood-oranje-rose aangeslagen dingen uit de vaatwasser.
Ik stop niks vreemds in de vaatwasser geloof ik.....
groet Notje

Ef

Ef

26-01-2010 om 15:22

Notje!

Ik ga het straks meteen proberen. Verder vind ik het vaatdoekje in de afwasmachine handig. Heb ik niet van die stinkende vaatdoekjes in de wasmand. Maar wat ik handig vind hoeft een ander natuurlijk helemaal niet handig te vinden.

Roos Vicee

Roos Vicee

26-01-2010 om 16:35

Tip tegen stinkende vaatdoekjes (ot)

Vaatdoekje niet te lang achter elkaar gebruiken (hooguit een dag). Goed uitspoelen en eerst even te drogen hangen (over de rand van de wasmand bijv.) voor je hem ín de wasmand mikt. Helpt echt hoor tegen stinkende vaatdoekjes in de wasmand
Maar idd, iedereen moet zelf doen wat hij het handigste vindt.
Maar blijf ik nog steeds met mijn vraag zitten of een vaatdoekje uit de vaatwasser er niet kletsnat uitkomt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die net zo goed en snel droogt als de rest van de vaatwasmachine-inhoud.

Agnet

Agnet

26-01-2010 om 18:42

Tandenborstels in de vaatwasser (ef)

Die gebruik je dan toch hoop ik niet meer om je tanden te poetsen?

Flora B

Flora B

26-01-2010 om 19:46

Waarom niet?

Agnet?? Ik heb het ook wel eens gedaan. Ik denk als jij je tandenborstel door de microscoop bekijkt liever die van Ef in je mond stopt uit de vaatwasser dan die alleen maar met warm water afgespoeld word, vind jij het een vies idee dan?? Bestek stop je toch ook weer in je mond........

Jakiro

Jakiro

26-01-2010 om 19:58

1x in de zoveel tijd

Stop ik alle verzilverde dingen in de vaatwasser, samen met met een prop alumiumfolie. Gaan ze weer stralen als nooit tevoren.
En verder; scharen, flesjes, speentjes, senseo onderdelen, zandbak speelgoed, bad speelgoed, slippers, 1x per half jaar alle vazen en vast nog een heleboel meer.
Jakiro

Roos Vicee

Roos Vicee

26-01-2010 om 20:14

Jakiro!

"Stop ik alle verzilverde dingen in de vaatwasser, samen met met een prop alumiumfolie. Gaan ze weer stralen als nooit tevoren."
Werkt dat echt?
Verzilverde dingen probeer ik juist niet in de vaatwasser te doen omdat ze dan juist zo snel lelijk worden. Maar ik neem aan dat die prop aluminiumfolie wonderen doet?

Margriet*

Margriet*

26-01-2010 om 22:03

Getver jakiro

stop je slippers en speentjes in de wasmachine? Lekker net door de poep gelopen (ik noem maar wat). Een slipper stop je toch niet in je mond net als crocs. Zou ik in de wasmaschine gooien.
Zeefjes van de gootsteen vind ik ook wel ranzig. Beetje chloor zijn ze ook schoon.

Jakiro

Jakiro

26-01-2010 om 22:22

Oh, moest het gelijkertijd?

Nee, poepslippers gaan niet gelijk met speentjes erin.
Maar zelfs al zouden ze er gelijk in gaan. Op 75 graden met schoonmaakmiddel is het echt wel schoon hoor en zit de poep niet van de slipper, huppakee naar het speentje...
Jakiro

Ef

Ef

26-01-2010 om 23:28

Roos vicee, vaatdoekje

Het vaatdoekje drapeer ik een beetje op het onderste rek, en ja dan is het nog wel nat als het uit de vaatwasser komt. Dan gebruik ik hem nog een (half) dagje en dan gaat hij alsnog de was in.
Ja en tandenborstels; dat zijn pas vieze dingen volgens mij. Als je ze af en toe in de vaatwasser doet dan zijn ze weer zo goed als steriel (toch?) Ik ken trouwens ook iemand die zet de tandenborstels in de chloor. (daar krijg je vast stralend witte tanden van)

margje van dijk

margje van dijk

26-01-2010 om 23:43

Brrr

Het idee van een vaatwasser is toch dat je hetzelfde water steeds weer over de vaat laat gaan. Dus als je willens en wetens 'vieze' dingen in de vaatwasser zet, zoals slippers waarmee je op straat gelopen hebt, of bloemenvazen waarin heus niet zulke onschuldige biocultuurtjes kunnen zitten, dan breng je dat vervolgens op je serviesgoed en je bestek. Dat doe ik dus echt niet.

Ik moet overigens toegeven dat ik van nature een viespeuk ben, en het zo zou doen, maar in deze ben ik gedrild door mijn echtgenoot, die dat heel anders ziet.

Inmiddels ben ik al zodanig murw dat ik het zelf óók een onacceptabel idee vind om niet-huisraad in de vaatwasser te doen.

Dat er ook zeep bij gaat wat je liever niet opeet, vind ik al erg genoeg

Als ik mijn tandenborstel zelf afspoel onder de kraan en weer weg zet, dan zitten daar hooguit de bacterien uit mijn eigen mond aan (wellicht wel welig vermeerderd). Maar ik heb er niet de bacterien van onder de crocs van mijn ondernemingslustige zoontje aan toegevoegd. Ik vind dat een geruststellend idee.

Dus ik doe er alleen huisraad in.

Vaatdoekjes erin vind ik zelfs niet verleidelijk om te doen trouwens, daar snap ik helemaal geen snars van. Stinkende doekjes in de was? Je gooit toch geen natte dingen bij de was? Zolang het nat is, gaat het niet in de was, dan laat je het eerst even drogen, en daarna doe je het in de was. Zoals ik meen Roos Vicee al opmerkte.

Vaatdoekjes in de vaatwasser doen vind ik bijna net zo absurd als wegwerpvaatdoekjes gebruiken.

Margje

Tirza G.

Tirza G.

26-01-2010 om 23:43

In mijn boekje

staat, dat je er geen vaatdoekjes in moet doen. Die blijven nat en verstoren het droogprogramma van de vaatwasser.
Ik doe dat dingetje (houdertje) met de vier opzetborsteltjes van de elektrische tandenborstel er in. En het zeeffie van de gootsteen natuurlijk. En de frituurpan-onderdelen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

26-01-2010 om 23:45

Water

Wees gerust o Margje. Je vaatwasser gebruikt niet elke keer hetzelfde water. Er wordt vuil water afgevoerd en schoon water toegevoerd. En echt, als het heet genoeg wordt gaan alle enge dingetjes dood.

Tirza

Oprah-Noodlemantra

Oprah-Noodlemantra

27-01-2010 om 08:13

Ben ik nou de enige?

Ik dacht meteen aan die aflevering van Desperate Housewives waarin Bree haar kinky handboeien in de vaatwasser doet.

Biene M.

Biene M.

27-01-2010 om 08:39

Vaatdoekje in de magnetron

Ik was alles op een lage temperatuur en het zal me een biet zijn dat er weleens wat bacteriën ergens in blijven zitten. Maar de vaatdoekjes doe ik daarna wel nog even in de magnetron (niet te lang, want dan komen er brandgaatjes in).

Biene M.

Biene M.

27-01-2010 om 08:40

Oprah-bree

Dat zou ik nooit doen, straks krijg je nog corrosie in de sloten! (Zou wel weer stof geven voor een nieuwe aflevering van DH natuurlijk.)

Oprah-Noodlemantra

Oprah-Noodlemantra

27-01-2010 om 08:53

Biene

Dat kan je weer oplossen met cola. Maar dat vertellen we natuurlijk pas na 3 afleveringen! ))

Vic

Vic

27-01-2010 om 08:54

Toiletborstel

In het vorige 'wat doe je wel eens in de vaatwasser' draadje stond een reactie van iemand die de toiletborstel in de vaatwasser deed. Dat vind ik echt goor, dan toch liever de crocs. Het enige rare wat ik er wel eens in doe zijn de ovenroosters, afwasborstel en vazen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.