Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Veerle

Veerle

25-10-2008 om 23:35

Wat doen we op onze boterham

Hoi!

Ik eet 's morgens liever gewoon niets maar om het goede voorbeeld te geven moet ik natuurlijk wel eten. Ik eet dus graag een boterham met zoet beleg of groeiontbijt. Zoetb in de trant van hagelslag, bruine suiker of brood met speculaas. Echter manlief kan rustig een boterham met jkaas wegwerken (ieuw) en dochterlief een bord spaghetti met saus (ieeeeeeeeeeeeeeeew).

Wat eten jullie smorgensvroeg?

Veerle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Plien

Plien

25-10-2008 om 23:42

Ontbijt

Ik ben ook geen enthousiaste ontbijter, maar vanwege het goede voorbeeld inderdaad... een boterham met appelstroop meestal, of jam, ook zoet dus.

Mijn oudste kind geeft de voorkeur aan een bord muesli, nummer 2 en 3 eten Bambix, en de jongste krijgt haar fles.

Manvanplien ontbijt wel graag uitgebreid, met kaastosti, gebakken ei op zijn brood, worstebrood als het er is, enz. Een bord spaghetti zou hij misschien ook nog wel doen, of zo'n klassiek Engels ontbijt met worstjes, spiegelei en witte bonen in tomatensaus. Brrrrrrrrrr moet er vroeg in de ochtend echt niet aan denken

Hier

Kids een boterham met zoet en ik 2 beschuitjes met hagelslag

Sancy

Sancy

26-10-2008 om 00:27

Hier

Ik ontbijt tegenwoordig met yoghurt met cruesli, 2 koppen koffie en een glas sap. Zoon met 1 volkoren boterham met gekleurde hagel of chocopasta en een volkoren cracker (droog! :-s), dochter 2 volkoren boterhammen met gekleurde hagel en een beschuit met kaas. Beiden een glas melk. Sancyman neemt een bakje vla, maar die gaat vreselijk vroeg al naar zijn werk en eet dan om een uur of 9 wat brood.
Euh, tot een jaar of 2 geleden ontbeet ik met 2 volkoren boterhammen met hagelslag. Ik was er op uitgegeten, vandaar de yoghurt.

Terpi

Terpi

26-10-2008 om 09:19

En hier

eten middelste, jongste en ik yoghurt met cruesli en oudste melk met smacks oid. We drinken er thee bij en eten soms ook nog een stukje fruit.
Groet en smakelijk Terpi

koolwitje

koolwitje

26-10-2008 om 09:35

Bamisoep bij een zomers ochtendzonnetje..

is erg lekker, vooral de vietnamese pho (bouillon met rijstevermicelli sliertjes en wat bosuitjes) je kan er van alles in mikken, gekookt ei, fijn gesneden groentes, nootjes etc. Ik ben toch gek op beschuitjes met jam 's ochtends maar op warme dagen (en met meer behoefte aan zout) is dit echt lekker!
De kinderen eten meestal brood, maar soms ook muesli of cornflakes, mijn man bijna altijd muesli met yoghurt en ik meestal ook brood met zoetigheid.

Van alles

hoi

mijn kinderen mogen kiezen maar meestal is het
- rijstewafels met bv smeerworst
- plakje volkoren ontbijtkoek
- cornflakes of cruesli (droog brrr)
- volkoren crackers met ham of kaas

mijn man eet cornflakes met melk of cruesli met vanilleyoghurt. En ik ontbijt met 1/2 liter thee, rond 10 uur neem ik een evergreen oid.

op zondag is het anders, dan ontbijten we uitgebreid met z'n vieren met warme croissantjes, ontbijttafel mooi gedekt enzovoort.

groetjes
Gruffalo

Nely

Nely

26-10-2008 om 11:32

Boterham of cracker

met kaas of smeerkaas voor mij. En dan het liefst philadelpia light smeerkaas. Mijn man eet meestal 2 boterhammen met kaas en onze zoon eet de ene keer brood en de andere keer volkoren crackers, ook meestal met kaas.

Rafelkap

Rafelkap

26-10-2008 om 15:07

Ik eet

tegenwoordig 1 boterham met jam en twee koffie met warme melk ('verkeerd'). Ik heb genoeg aan 1 boterham (vroeger 2) omdat ik om 10 uur al weer fruit mee eet met de kinderen.
Ik heb wel trek in wat anders, maar vraag me af of een bakje yoghurt met muesli niet meer calorien heeft dan een boterham met jam. Weet iemand dit?

Maylise

Maylise

26-10-2008 om 16:09

Verschilt

Ik hou er niet van om 's ochtends vroeg heel veel te eten. Meestal drink ik thee met melk en wat sinasappelsap. Eten is meestal of een vruchten yoghurt of een stukje brioche of iets dergelijks.
Man drinkt 's ochtends koffie en een meestal stokbrood of turks brood (opgewarmd) of getoast brood met jam.
De kinderen varieert. Mijn zoontje van 9 heeft het liefst cocopops of honeyloops met melk, dochter van 12 wil meestal brioche of een croissant en dan met sap (maar geen sinasappel want dat vindt ze te zuur, multivitaminen of appelsap moet het zijn). Beide kinderen vinden getoast brood of brioche met nutella ook lekker 's ochtends. Thee drinken we ook wel
Zoon van 15 wil meestal frosties of cruesli en hij drinkt koffie.
Zoon van 18 wil of croissants of brioche met nutella of chocolade broodjes en dan veel sap erbj. Gebakken eieren wil hij ook wel maar niet als hij het zelf moet maken dus dat eet hij zelden aangezien ik het niet voor hem ga maken.
Dochter van 20 ontbijt niet en als ze ontbijt is het koffie met een biscuitje of zo maar meestal gewoon niks.
Zoon van 25 varieert en eet gewoon wat er in huis is, soms brood, soms cerealen, soms yoghurt of vla of een banaan. Hij wil ook nog wel eens eieren bakken en dan neemt zijn jongere broer die ook.
De twee oudsten die niet meer thuis wonen maar hier wel soms zijn eten smacks of cocopops of brioche met thee (dochter) of getoast brood met jam en koffie (zoon)
Natuurlijk ga ik niet allerlei verschillende ontbijten maken 's ochtends dus iedereen maakt zijn eigen ontbijt.
In het weekend ontbijten we soms 's ochtends samen met een deel van het gezin en dan maken we vaak pannenkoeken of wafels of eieren met worstjes of iets dergelijks. Dat is overigens vaker op zaterdag dan op zondag.

Maylise

Rafelkap

Rafelkap

26-10-2008 om 18:51

Oja

Mijn man eet hetzelfde, zoontjes eten tegenwoordig 1 of 2 boterhammen met vruchtenhagel.

Fonneke

Fonneke

26-10-2008 om 19:46

Lekker

een bord havermout. Man eet 's ochtends Brinta. We hebben allebei moeite om 's ochtends al brood weg te werken. Croissantjes in het weekend zijn wel weer erg lekker. De kinderen eten een broodje met zoet beleg.

Guinevere

Guinevere

26-10-2008 om 21:03

Zo vroeg

Zo vroeg krijg ik helemaal niet veel weggewerkt. Ik neem zelf alleen een glas jus d'orange (7.15), dan eet ik op mijn werk wel mijn eerste boterham (9.00). Man idemdito. De kindertjes sturen we natuurlijk niet op een glaasje sap de deur uit. Die krijgen melk. En de ene (6 jaar) eet 2 crackertjes met Fred & Ed vlokkies. De dreumes eet 1 a 2 boterhammen met leverpastei.

Wij eten

de oudste kids eten allebei 2 boterhammen, de ene keer met zoet, de andere keer met kaas (net waar ze zin in hebben)
de jongste eet meestal 2 boterhammen met appelstroop en vervolgens de helft van mijn ontbijt (yoghurt met cruesli) of hij eet 4 boterhammen.
En ik eet dus yoghurt met cruesli. Waar ik overigens best een hele kom van op zou kunnen maar daar krijg ik dus meestal de kans niet voor.

Gewoon brood

hier zijn ze niet zo op 'bijzondere broodjes' , hier willen ze het liefste gewoon 'brood'. dat eten we dus 's morgens allemaal. de een met hartig (man en oudste) de ander met zoet (jongste en ik). omdat iedereen op een andere tijd opstaat en weg moet zorgt iedereen voor z'n eigen ontbijt. alleen jongste en ik eten gezamelijk. tussen de middag houden ze wel van crusli, musli, crackers, beschuitjes e.d.
maar volgens oudste wil ze 's morgens nog niet zoveel nadenken over wat ze wil dus dan alleen brood.man en ik drinken koffie erbij, oudste sju-de-orange en jongste melk.
groeten albana

Mieke,

die knagende honger om 10 uur heb ik dus ook. Ik ontbijt dus met 2 volkoren boterhammen met jam of 30+ kaas,maar heb het nog steeds. Ik krijg steeds meer de neiging om pas om 9 uur te gaan ontbijten om het fastoenlijk vol te kunenn houden tot half 1. Ook maar aan de Kellogs?

Groeten Akka

Artemisia

Artemisia

27-10-2008 om 10:33

Brood met kaas

Heel hollands, voor mij een dubbele boterham met kaas. En als ik dan nog tijd heb, nog een enkele met zoet. In vergelijking met hierboven eet ik dus wel veel, maar ja, ik ben al jaren afgewisseld (of tegelijkertijd) zwanger of voedend, en dan lust ik wel wat . De 2 oudsten ( 4,5 jaar en bijna 3) mogen 's ochtends brood met zoet, en dat komt doorgaans neer op chocopasta. Oudste eet er dan vaak 2, jongste eet daarna vaak nog even een beetje brinta mee met zn vader. Die maakt brinta van een halve liter melk en een ons brinta (maar fietst dan ook 30 km per dag, en gaat ook nog eens sporten tussendoor). En we lusten allemaal een kopje thee, kinderen drinken een bekertje melk. En oja, de allerjongste, die drinkt nog bij mij, hij mag voorlopig nog niet eens aan het brood . Maar tzt zal dat wel een boterham met bv worden.
Artemisia

Puck2

Puck2

27-10-2008 om 11:28

Idem als mieke

Ook voorheen een bruine boterham met hagelslag, een plak ontbijtkoek en een beker melk. Om 10 uur dan alweer trek en een flauw gevoel. Sinds ik een half jaar geleden ben overgestapt op ontbijtgranen met veel vezels (zoals special K in allerlei varianten) kan ik er ook veel beter tegen tot de lunch om 12 uur. Ik neem dan wel iets meer dan de porties die opde verpakking staan, ik schat ca. 50 g. en dan in een kom melk, niet in yoghurt.

leonie

leonie

27-10-2008 om 13:42

Ha ha

ik eet ook elke ochtend 2 boterhammen met marmite. Heerlijk geroosterd.

Getver cobi

dat vieze marmite daar heb ik een jeugdtrauma aan overgehouden. ik was vroeger namelijk nogal mager en ook nog erg 'wit'(bleek dus). dat ik dat van mijn vaderheb is overduidelijk (die heeft/had dat ook) maar mijn ongeruste ouders waren altijd bang dat ik 'iets' tekort kwam. en omdat er toen nog geen vitaminepillen waren 'moest' ik dus een crackertje marmite eten. dat was zó gezond!!! eeeuhhhhjakkkiiieee!!!! ik kreeg het niet weg, zó vies! ze hebben het geloof ik al snel opgegeven. maar ik zie me daar nog zitten aan tafel met dat vieze bruine goedje voor me, naar mijn gevoel úren! (zal heus wel mee vallen, maar goed kinderhoofd hé?) als ik de potjes nu wel eens zie staan wordt ik al niet goed......cobi ik kom nooit bij je logeren! als je dat maar weet!
groeten albana

Plien

Plien

27-10-2008 om 20:58

Haha dan kom ik naast je liggen

Ik ren soms echt de keuken uit als man of oudste weer iets hartigs staan te bakken in de ochtend! Hops mijn bed weer in Gelukkig doen ze dat alleen in het weekend.

Cruesli vond ik erg lekker toen ik zwanger was, gewoon een bakje om weg te knabbelen overdag. Maar nu hoeft het niet meer zo.

Crackers zijn wel lekker, en dan vooral sesam, van Wasa. Met appelstroop of jam erop, heerlijk.

Amarins

Amarins

27-10-2008 om 22:50

Cobi!

Hier ook een liefhebber van marmite en van mierikswortel, heb overigens geen scherpe tong daardoor. Ik gruwel van pappen, koud of warm, alles is ernstig bleeeh. Joghurt met cruesli/muesli etc, nee, ook niet echt, zo'n koude zware plas in je maag. Doet u mij maar een geroosterd boterhammetje met roomboter en frambozenjam.

Tirza G.

Tirza G.

27-10-2008 om 23:17

Brinta

Daar heb ik nou jeugdtrauma's van. Mijn vader maakte dat voor ons ieieiieieiieuw. Het was net zaagsel en als het op je bord lag net gewapend beton
Ik eet al jaaaaaaaren musli met yoghurt, de rest eet brood, dochter nog wel eens yoghurt met Weetabix (van die vezelkoeken). Op wedstrijddagen maak ik voor dochter het OO-ontbijt: yoghurt, banaan, sin.sap en havermout allemaal gezellig in de blender en hoppa, het staat in je maag

Tirza

Diaantje

Diaantje

28-10-2008 om 09:25

Brinta: heerlijk!

Ik vind Brinta juist heerlijk. Ik eet het elke ochtend. Als een speer trouwens: koude melk erop en snel opeten, want als je het even laat staan veranderd het in een erg massieve pap (oke, dat gebeurd nu waarschijnlijk in m'n maag, maar ik heb er geen last van). Mijn man kijkt elke ochtend vol gruwel toe.

Ik ben ooit als peuter al mijn voortanden eruit gevallen (niet meegevend klimrek) en kon maanden lang alleen maar soep en pap eten. Sinds die periode verslaafd aan de Brinta.

Diaantje

Aatje77

Aatje77

28-10-2008 om 11:02

Koude brinta?

Diaantje eet jij je brinta met koude melk? Daar krijg ik dus echt de rillingen van. Brinta met warme melk vind ik af en toe best lekker maar met koude melk?....bleeegh.

Hier wordt 's ochtends door iedereen meestal 1 of 2 sneetjes brood gegeten met wisselend beleg. Alleen manlief eet 's ochtends standaard zoet beleg, hartig krijgt ie dan nog niet weg.

Af en toe eet een van ons wel een een schaaltje yoghurt met cruesli.

Puck2

Puck2

28-10-2008 om 11:20

Sterker nog, aatje

Ooit is er een tijd geweest dat ik bij mijn ontbijt brinta nam en dan niet in melk maar in yoghurt. Ook koud dus en soms zo stijf dat ik mijn kommetje op zijn kop kon houden zonder dat het eruit viel.
Ben nu niet zo'n papmens meer maar als het hartje winter heel koud is 's morgens in huis dan vind ik een bordje pap niet verkeerd om de dag mee te beginnen.

Aatje77

Aatje77

28-10-2008 om 22:30

Puck2

oooohhh, ik zit hier echt te gruwelen! koude stijve yoghurt brinta. Hoe verzin je 't? En jij vond dat dus blijkbaar lekker. Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.

Nee, geef mij de brinta maar met warme melk (en wat suiker) en dan niet te stijf zodat ik hem lekker naar binnen kan slobberen. hhhmmm, binnenkort toch maar weer eens een pak brinta gaan halen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.