Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Latino

Latino

29-12-2010 om 08:56

Wat eten jullie bij de vleesfondue?

Wij gaan Oudejaarsavond vleesfonduen. Wat eten jullie hier zoal bij? Uiteraard heb ik stokbrood en sausjes en wat rauwkost/salade.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vleesfondue

wij fondueen erg graag, maar dan in tuinkruidenbouillon met een teentje uitgeperste knoflook en wat prei ringetjes er in. Heerlijk, veel smaakvoller en minder vet dan in olie.

Wat we er in doen:
- blokjes biefstuk
- blokjes kipfilet
- blokjes varkenshaas
- balletjes tartaar

- champignons
- aardappelballetjes (voorgekookt)

daarnaast stokbrood, sausjes en salade.

reina

reina

29-12-2010 om 15:34

Net als gruffalo

Als we fonduen gaat het in de groentebouillon. Met kip, balletjes gehakt/tartaar, biefstuk etc, maar ook met champignons, paprikastukjes, prei. En daarbij stikbrood, kruidenboter, sausjes, salade, fruit.

En na afloop

Een kommetje van die bouillon.

reina

reina

29-12-2010 om 16:19

Fely

Ja, dat hoort eigenlijk, he? Ik bewaar de bouillon en maak er de volgende dag een lekkere groentesoep van.

Reina

Ja ik ook, want het zijn maar kleine porties die er dan opgeslobberd worden dus er is altijd nog genoeg over. Het voelt ook goed voor mijn spijsvertering maar dat kan verbeelding zijn.

Veel fruit

ik maak altijd een lekker fruitsalade met veel vers fruit.en een lekkere komkommersalade.
het vlees en de sausjes zijn vaak hartig en pittig,de salades zijn een frisse afwisseling.

Bloemkool

... is ook lekker in bouillonfondue.
Wij gebruiken altijd gewoon tuinkruidenbouillon, hij wordt vanzelf steeds lekkerder door alles wat erin gaat.
De volgende dag wat verdunnen, de overgebleven gehaktballetjes en kipstukjes erin en de bloemkoolroosjes of wat je verder hebt, en met wat (stok)brood erbij heb je weer een maaltijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.