Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we

Pfff...loop effe vast met het eten. Dat heb ik niet zo vaak maar ik heb nu dus echt geen idee. Ik heb kipfilet in huis dus daar ga ik wat mee doen. Maar wat...
Pasta? Brood?
Iemand nog iets lekkers in de aanbieding?

Flavia

Flavia

12-06-2020 om 12:49

Curry

ik zou een curry maken of vullen met mango, dan bakken en aan het eind plakje brie er op laten smelten. Serveren met broccoli of boontjes en gebakken aardappeltjes.

Pirata

Pirata

12-06-2020 om 12:55

Oprollen

Kip platmeppen, vullen met iets (er staat vast nog wel iets in de.koelkast, pesto, tapenade?). Oprollen, plakje vleeswaar er om heen. Prikkertje en langzaam bakken.

Lou

Lou

12-06-2020 om 13:10

Burrito/wrap met tomaat en avocado

Snijd of knip de kipfilet in stukjes. Bak de stukjes met flink wat kruiden, zoals komijn en cayennepeper, of een kruidenmix voor burrito uit een zakje. Roer wat groene kruiden (koriander, peterselie, wat je lekker vindt) en wat peper en zout door een bakje zure room. Beleg wraps met het zureroommengsel, de kipstukjes, stukjes tomaat en avocado. Beetje geraspte kaas erop. Maak van deze wraps twee per persoon. Vouw ze op en leg ze in een ovenschaal. Beetje geraspte kaas erbovenop. Kort in de oven, ik denk een minuut of 10 op ongeveer 180 graden.

Doenja

Doenja

12-06-2020 om 13:19

Salade pittige kip

Vandaag eten we salade met pittige kip. Snij de kip in stukjes/reepjes en marineer met sambal en gembersiroop. Bakken en af laten koelen tot lauw. Maak dan een salade van gemengde blaadjes en doe er in wat je toevallig nog hebt. Bij mij is dat toevallig artisjok harten, olijven, radijsjes, komkommer, een rode ui in ringen en tomaat. Leg dan de kip erop, evt. nog een dressing met olijfolie, mosterd, honing en dragonazijn. Ik eet het zo, maar je zou er ook een stokbroodje bij kunnen serveren, of een gepofte aardappel.

Knutselkei

Knutselkei

12-06-2020 om 13:21 Topicstarter

klinkt alle drie lekker

Boontjes en broccoli stonden deze week al op t menu dus die laat ik even wachten tot volgende week en dan wordt t de curry.
Zoon wil graag de wraps maken dus ik kom helemaal goed weg whahahha.
Dan morgen als t weer warm is de kip van pirata met een salade. Hier staat idd altijd wel wat in de koelkast en de voorraadkast.

Dank u!!

Ik ben lui vandaag.

De hele week verder "keurig" gegeten dus bij mij zou die kip in stukjes met wat kruiden en olie in de oven gaan en friet erbij uit de airfryer.
Oeps groente...... mag dat een sperzieboon uit blik zijn en appelmoes?
Ik ben overigens alleen lui vandaag qua koken, ben bezig met grote schoonmaak in huis. Goed excuus toch?

rode krullenbol

rode krullenbol

12-06-2020 om 13:26

Mijn tip

Hopelijk niet als mosterd na de maaltijd ... kook een heerlijke eenvoudige linzensoep van uien en rode linzen en maak deze soep niet vegetarisch door er de - in reepjes gesneden - kipfilet in mee te koken. Vergeet niet wat zout, peper en komijnpoeder toe te voegen, voor nog meer smaak.

Rode krullenbol

Suus

Suus

12-06-2020 om 14:13

Lekker

Dit viel hier afgelopen week goed in de smaak:
https://www.keukenliefde.nl/wraps-uit-de-oven-met-krokante-kip-en-tomatensalsa/
Ik veranderde het sausje in honing-mosterddressing.

En als je succes bij je zoon wilt, is dit een echte hit : kip in cola (raar maar heel lekker!!). Zeker met rijst of gebakken aardappeltjes en salade/groenten. Kan met kipfilet maar ook drumsticks of kippedijen ofzo.

https://www.leukerecepten.nl/recepten/sticky-kip-cola/

rode krullenbol

rode krullenbol

12-06-2020 om 15:33

Cola?

Ik zou lekker scherp gemberbier gebruiken!

Rode krullenbol

Suus

Suus

12-06-2020 om 15:59

Nee echt cola

Je hebt echt cola nodig, en geen light versie.
De suikers in de cola zorgen er namelijk voor dat het een lekker dik en zoet sausje wordt. Het wordt als het ware een soort van karamel.
Echt heerlijk. Maar ook heel ongezond, dus komt hier ca. 2x per jaar op tafel. Als het aan mijn oudste ligt veel vaker hahaha.

Pirata

Pirata

12-06-2020 om 16:23

Ja lekker

Kip in echte cola is echt erg lekker!

Pirata

Pirata

12-06-2020 om 16:27

8 kilo

Doet me denken aan die keer dat ik 8 kilo chickenwings in cola maakte voor een schooldiner. Helaas, er bleef 0,0 over om mee terug te nemen.

40er

40er

12-06-2020 om 17:28

Of beenham

In cola. Ala nigella Lawson. Heerlijk!

Maar over kip, roti, shoarma of wraps maak ik vaak met kip. Bv Mexicaanse wraps, kip met taco kruiden. Bakken, uitje erbij, wat kidneybonen. Zure room op de wrap, beetje sla, komkommer noem maar op. Gebakken kip erin en smullen!

Wat is het uiteindelijk geworden Lilian?

Hangkous

Hangkous

12-06-2020 om 17:31

Cola is HET ingrediënt

Spare ribs gaan bij mij ook altijd in de cola. Ik maak een marinade van allerlei kruiden of zelfs een zakje van Verstegen mix voor varkensvlees aan met 100ml cola en wat olie. Daar worden de ribben dan mee ingesmeerd. Dat laat ik een nacht intrekken en dan smeer ik ze nog eens in. Na de helft van de gaartijd smeert ik ze voor de laatste keer in met marinade. Om je vingers bij af te likken.
Dat moet ook wel, want lekker plakkerig wordt het zo wel. Heb het toevallig net klaar staan maken, morgen gaan we barbecuen.

Pirata

Pirata

12-06-2020 om 17:43

Waar

Waar kan ik me melden, Hangkous!?🍽

Pirata

Pirata

12-06-2020 om 18:43

Hmmm

Dan moet ik het zelf maar eens proberen 😏

Knutselkei

Knutselkei

12-06-2020 om 18:46 Topicstarter

en het is geworden

Zoon heeft de kipstukjes klaar gemaakt met salade net als doenja en stokbrood. We vinden alles lekker klinken dus we gaan t allemaal uitproberen hahaha.
Dat wordt dan wel flink wat cola halen want dat drinken we eigenlijk nooit

Hangkous

Hangkous

12-06-2020 om 18:55

Ja Pirata

Waar Hangkousen wonen.
Maar het wordt dan wel een beetje zielig. Ik heb 1 rekje voor 5 personen. Nu allemaal 2 of 3 ribjes, als jij met je gezin aanschuift dan krijg je er maar 1.
Dat is niet genoeg om het goed te proeven. Gewoon erven zelf proberen.

Hangkous

Hangkous

12-06-2020 om 19:02

Het klinkt cryptisch

Maar je kunt het op Google vinden.

Doenja

Doenja

12-06-2020 om 19:03

Smullen

Hier was t ook smullen Lilian! Fijn dat het je gesmaakt heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.