Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tiepmiep

Tiepmiep

16-07-2013 om 13:24

Wat is de ideale hoogte peuterbureau?

We willen voor de peuterkamer van mijn zoontje (3,5 jr) een peuterbureau laten maken van steigerhout.
Wat is daar de ideale maat voor?

Hanne.

Hanne.

16-07-2013 om 13:29

Kan je niet zeggen

Dat kan je niet zeggen. Ideale hoogte van een bureau is afhankelijk van verschillende factoren. Wat voor stoel komt er onder hoe lang is het kind.

Vooral tav dat laatste zit er rond die leeftijd vrij veel variatie + wat nu ideaal is is het over een half jaar niet meer.

Merel

Merel

16-07-2013 om 14:33

Ikea

De meeste kindertafeltjes bij Ikea zijn 50 cm hoog. Dus je zou het daar eens kunnen testen met je kind hoe hij/zij aan zo'n tafeltje past?
Een volwassenen buro is 75 cm hoog, je zou eventueel, als je er langer mee wilt kunnen doen kunnen vragen of ze ook iets maken om het buro t.z.t hoger mee te maken? (extra poten om om te wisselen of een tussenstuk?)

marie

marie

16-07-2013 om 15:34

Waarom steigerhout

Hoi
Waarom steigerhout? Lijkt mij nogal groot en massief voor een peuterkamer.
Wij hadden voor dochter destijds een groot mdf-blad op boekensteunen aan rails. Was echt ideaal. Eerst was het blad namelijk aankleedtafel en later dus peuterbureau. En door de rails kon het op elk gewenste hoogte gezet worden. Want ook peuter-/kleuterstoeltjes zijn er in verschillende maten namelijk.

Steigerhout

Als je je kind aan dat bureautje vooral wil laten tekenen is steigerhout misschien niet de meest ideale ondergrond. Toen mijn jongens nog klein waren had ik een speelhoekje van steigerhout, twee tafeltjes met een bankje ertussen. Maar steigerhout is nooit vlak, heeft of krijgt naden en kieren, dus als het voornamelijk voor tekenen en kleuren is , is het handig om een burolegger te gebruiken.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.