Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

13-05-2011 om 11:41

Wat is dit voor kruid?

http://www.mijnalbum.nl/Album=BOJ7GE88
Ik kreeg dit plantje (een of ander kruid) van iemand cadeau. Weet iemand hier op OO wat het is en hoe je het gebruikt in de keuken?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

13-05-2011 om 11:50

Massi

Geen idee. Wat een leuke keukenvloer heb jij!

Ik vermoed

Ik vermoed Thaise basilicum. Ik vond een afbeelding die er wel op lijkt: http://www.vergetengroenten.be/images/basilicum2.jpg

Volgens mij gaat dat door curry's. Op het laatst dan, neem ik aan (dat moet met gewone basilicum meestal wel, vziw).

En zeg, als je toch aan het Mijnalbummen slaat, staan er dan misschien ook foto's van je zoon op?

Groeten,

Temet

Puck

Puck

13-05-2011 om 12:38

Hihi temet (ot)

Ik heb werkelijk geen flauw vermoeden wat voor plantje het zou kunnen zijn maar als ik het album open dan krijg ik als advertentie in beeld: win een reis naar Thailand, klik hier....
Toepasselijker kan niet.

Vera*

Vera*

13-05-2011 om 12:58

Idem

Net als Fiorucci viel mij jullie mooie vloer op. Zelf vond ik - als nietweter - de blaadjes van het plantje op basilicum lijken. Dat laatste vond Temet ook.

Vera

Dark opal

een basilicumsoort lijkt er het meest op. Even wachten tot ie bloeit, dan weet je het zeker?

Massi Nissa

Massi Nissa

13-05-2011 om 13:19

Temet

Ik heb wat beeldmateriaal toegevoegd. Thaise basilicum, hmmmm. Ik zal eens wat blaadjes toevoegen aan een saus en kijken wat het oplevert. Het is een mooi plantje, wat het ook is.
O, en bedankt voor de complimenten over de vloer. Ik heb hem zelf uitgekozen en was toen hij gelegd werd ineens onzeker over de kleuren, vond het erg opzichtig. Gelukkig wordt iedereen net zo vrolijk van die vloer als ik zelf.
Groetjes
Massi

Aaaahhhhhh

Wat een lief en mooi jongetje, Massi! Jullie maken ze inderdaad heel aardig
Hij is lang zo bol niet als ik verwacht had trouwens, ik had een soort Dik Trom met donker haar in gedachten, maar dat is-ie helemaal niet.

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-05-2011 om 13:46

Wat een schatje

Volgens mij is het ook een basilicumsoort. Ik denk niet thais, die heeft vziw gladde bladeren ipv gekartelde. Is overigens wel heerlijk in curries.

Rode basilicum

Het lijkt wel wat op de rode basilicum die ik in de tuin heb staan, die heet Red Rubin "Subtle flavour and deep red leaves, give a ´lift´to salads, stir-fries and pasta." Zelf gebruik ik het meestal in tomatensla.

(en ja, prachtig jongetje!)

Fiorucci

Fiorucci

13-05-2011 om 13:49

Aaah

Wat is hij leuk!)

Biene M.

Biene M.

13-05-2011 om 14:46

Wat leuk om hem in dat pakje te zien dat mijn twee jongsten ook gedragen hebben )

Geen flauw idee

...maar wat een práchtige zoon heb je! Sorry, moest gewoon even gluren, aangestoken door sommmige postings...

Massi Nissa

Massi Nissa

13-05-2011 om 15:58

Liedje voor bij de plaatjes


http://www.youtube.com/watch?v=gNWGnTtKZwA&feature=grec_index
Ik vind dit zo'n prachtig liedje en het past goed bij plaatjes van een slapende baby .
Temet en anderen, dank voor de lieve woorden over zoon. Hij is toch echt wel een dikkie, vooral in vergelijking met zijn zus, maar hij groeit ook hard in de lengte dus het is wel allemaal in verhouding.
Biene, leuk is dat he, om een ander kindje in die kleertjes te zien! Dat heb ik nu met een nichtje dat de kleding van mijn dochter draagt (die zij op haar beurt weer grotendeels van een andere nicht krijgt, dus wij recyclen wat af).
Groetjes
Massi

Petr@

Petr@

13-05-2011 om 16:01

Kon het natuurlijk ook niet laten

Na al die enthousiaste reacties en heb ook een kijkje genomen. Inderdaad een vloer waar je vrolijk van wordt, leuk! En wat een poepie is jullie zoon (en wat lijkt hij ontzettend op jou!)

Gerdina

Gerdina

13-05-2011 om 16:28

Wat een mooi mannetje

ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen, zo duidelijk overgelukkig met je gezin!

Massi Nissa

Massi Nissa

13-05-2011 om 16:42

Tomatensla!

Wat een goed idee, wij eten vaak tomatensla. Ik ga het morgen uitproberen. En als ik op 'red basil' google, krijg ik plaatjes met precies dezelfde blaadjes als van mijn plant, dus ik ben al overtuigd dat het iets basilicumachtigs is. Het gekke is, het ruikt eigenlijk nergens naar terwijl groene basilicum zo'n sterke geur heeft.
Petra, ik vind hem juist zo op zijn vader lijken (blonde uitvoering, dat wel). Grappig! Gerdina, dank je wel. Ik geniet ook echt enorm. Ik moet vaak aan mijn helaas overleden grootmoeder denken, die in tijden van beroering (of dat nu van geluk of verdriet was) zei: "Ik gooi het allemaal in mijn schortzak en elke avond ga ik ervoor zitten om het eens goed te bekijken." Dat probeer ik ook te doen.
Groetjes
Massi

Ohh wat een scheetje

ik zat me al kapot te ergeren want ik kreeg hem niet uit het album, maar dat kwam omdat ik de basilicum open had laten staan dus ik had de oude versie zonder je recente uploads.

Geweldig om te zien Massi. NIETS meer aan doen. Helemaal goed zo.

Lectuur op het bed

Hey, massi, ik zie dat hij zijn komst in het boekendraadje alle eer aan doet! Zo te zien laat dat hongerlapje je wel nog lezen.

Misschien moet je het albumpje maar weer weghalen. 115 views lijkt me wel zat voor een man van zijn leeftijd. Moet er wel bij zeggen dat ik 2x gekeken heb wegens erg lief.

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2011 om 19:44

Geen verstand

van planten (lijkt op een basilicumsoort) maar wat een lief zoontje! (kon het ook niet laten)

Margriet*

Margriet*

13-05-2011 om 21:19

Tjee

je plantje is toch nog populairder dan je zoon . Ik heb dat plantje nog nooit eerder gezien, lijkt wel op een plant bij mij in de tuin maar dat is geen kruidenplant. Wel veel gluurders hier

jula

jula

13-05-2011 om 21:32

Shiso?

Ik vind het ook een beetje op paarse shiso (perilla) lijken. Waar smaken de blaadjes naar?

Fianna

Fianna

13-05-2011 om 22:19

Wat een mooie baby!

echt geen verstand van die plant, maat wel van babies Wat een mooi kind!

Tink

Tink

14-05-2011 om 00:56

Kan natuurlijk niet achterblijven

Massi, het is een prachtig mannetje
En wat een lief liedje ook. Van plantjes minder verstand helaas

liora

liora

14-05-2011 om 14:17

Jammer

Hij staat er niet meer op...

Massi Nissa

Massi Nissa

14-05-2011 om 15:59

O sorry liora

Ik dacht, iedereen heeft 'm nu wel gezien, 200 views, dus hij kan er weer af. Mail me maar op massi-oo apestaartje hotmail enzo, dan stuur ik je nog een foto.
Groetjes
Massi

liora

liora

15-05-2011 om 08:45

Massi

Je hebt mail!

Massi Nissa

Massi Nissa

15-05-2011 om 09:39

Liora (ot)

Jij ook!
Groetjes
Massi
PS: Nogmaals allemaal bedankt voor de lieve woorden.

Asa Torell

Asa Torell

15-05-2011 om 13:23

Massi

Ik zag m gister ook nog net eventjes, en inderdaad wat een schatje! En hij lijkt veel op jou, maar dat is volgens mij vaak zo als je maar een van de ouders kent.

Niny

Niny

15-05-2011 om 14:09

Mooie zoon!

Hoi Massi,
Wat een prachtig ventje is jullie zoon, en ik vind ook dat hij echt op jou lijkt.
Groetjes,
Niny

Wat een prachtig...

...plantje (zie je kind niet).

Ik vind de blaadjes op bayam (Aziatische psinazie) of Amaranth lijken. Belangrijkste vraag is: waar smaken de blaadjes naar?
Ik vind het niet echt basilicummerig eerlijk gezegd als ik het zo zie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.