Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is een goede driewieler/loopfiets

mandarijntje heeft van sinterklaas een puky driewieler/loopfiets gekregen maar het ding is compleet verkeerd ontworpen want de hakken komen tegen de achterwielen en met de voorwielen rijdt ze over haar teentjes. Dus nu wil ik wel een goed karretje voor haar kopen.

Ze is nu zo'n 83 cm, die wheelybugs vind ik er leuk uit zien, welke maat moet ik nemen ? En andere tips voor leuke driewielers/loopfietsjes zijn ook welkom. Mag best wat kosten, als het maar goed van kwaliteit is zodat ik het later weer kan verkopen op marktplaats.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

23-02-2011 om 19:12

Op het kdv

hadden we die wheelybugs, ze rijden wel goed, zwenken goed maar de wieltjes zijn er heel snel onderuit en de zitting was bij ons zo kapot bij allebei de karretjes, het bovenste laagje liet los.( en ze werden niet elke dag gebruikt en alleen binnen in de hal)Maar de kinderen vonden ze erg leuk!
We hebben van puky de rode loopfietsjes zonder handrem( met de enkele wielen want die met 2 wielen rijdt niet goed, daar komen ze steeds niet uit met de voetjes, dan botsen ze)
Ze zijn erin 2 maten en daar kunnen ze best snel op, als ze wat handig zijn, anders kukelen ze om.( fietsje kan wel wat hebben met al dat geval, blijft goed) Ook de wheelyrunner is goed, die is wel groter.
De kinderen kiezen massaal voor de ouderwetse plastic loopauto van BIG, die gaat lekker hard maar verkopen tja...t zal niet veel opleveren. Ze blijven wel goed aleen de wieltjes splijten op een gegeven moment( maar dan hebben ze hier wel heeeel wat kilometers gemaakt buiten)

Valkyre

Valkyre

23-02-2011 om 22:10

Kettler

Wij hebben een degelijk loopfietsje van het merk Kettler. Dat kwam als beste uit de test bij de Duitse consumentenbond, en die moesten we dus van Schwiegermamma kopen

Geloof ik gekocht op loopfietswereld.nl of zoiets.

First bike

Hoi manda,

Vanuit onze fietsenervaring zijn wij in contact gekomen met first bike. 3 van onze kinderen hebben met 1 en hetzelfde fietsje gespeeld, geraced en uiteindelijk geleerd normaal te fietsen. Wordt neergesmeten, laten liggen in de modder, natregenen, maakt allemaal niets uit. Blijft goed en sterk!
http://www.firstbike.nl/?gclid=CPWX6r-xn6cCFYGCDgod22Ddbw.

jons

Ook kettler

Hier al 20 jaar terug een loopfiets van kettler, een driewieler van kettler en een schommel van kettler. O en een step op luchtbanden van kettler.Loopfiets en driewieler zijn gebruikt door 4 kinderen tot ong. 4 jaar terug nog ( alles is ondertussen 20 jaar oud) nog in prima staat, geen lossen onderdelen en véél gebruikt. Is nu naar KDV waar ze beiden graag wilden hebben. Step wordt nu nóg gebruikt en schommel ook. Beiden nog stevig en zonder grote mankementen.
groeten albana

Manda Rijn

Manda Rijn

24-02-2011 om 12:09 Topicstarter

Grr

de hele stad door gefietst met mandarijntje achterop, alle winkels met kinderspeelgoed af geweest, geen wheely bug. Wel een hele gave Radio Flyer driewieler gezien maar die was 90 euro.

Kettler ook niet gezien, bah teleurstellend. De winkel die dat spul wel heeft is dicht vanwege vakantie.

Ik heb nu op marktplaats op een 2e hands wheelybug en radioflyer geboden, desnoods neem ik ze allebei dat raak ik tzt wel weer kwijt op marktplaats.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-02-2011 om 12:50 Topicstarter

Nou

net die wheelybug betaald, hopelijk voor het weekend nog in huis want het is ZO ontzettend belangrijk haha.

En dan nog die radioflyer die is wel zo ontzettend gaaf, hmmm misschien die ook maar kopen. Ik heb het puky driewielertje ook maar op marktplaats gezet, voel ik mij meteen schuldig bij want dan heeft de volgende er ook weinig aan, maar goed.

Clowntje

Clowntje

24-02-2011 om 21:42

Winther

Wij hebben een rode 3 wieler met kiep bakje van Winther. Heel veel plezier van gehad met middelste (zij heeft hem gekregen voor haar 2e verjaardag). Staat nu te wachten voor jongste. Sterk fietsje, kan veel in het bakje, ook grote zus.....

Toch puky?

Mijn zoon is nog steeds in zijn element met zijn puky loopfiets. Wel een echte loopfiets met 2 wielen en daarvoor moet je toch wel een jaar of 3 zijn denk ik. Daarvoor had hij ook een puky maar dan een driewieler met zo'n blauw kiepbakje achterop en een duwstang. Was ook echt een fijn ding! Toen hij 1 was scheurde hij in huis op een houten loopfietsje met 4 wieltjes.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-03-2011 om 10:11 Topicstarter

Sjit

puky is verkocht, wheelybug staat hier thuis en mevrouwtje doet er niets mee en duwt het weg want ze vindt het maar een stom ding.

grrr.

Nu heb ik geboden op een radio flyer loopfietsje van hout en ga ik nog verder kijken voor de andere modellen die jullie noemen.

Pff, hoeveel heb je er nodig?

Als je al zo´n ding hebt, waarom ga je dan nog een andere kopen? Alleen omdat een peuter er niet direct mee aan de slag gaat? Eindeloos gefietst, gezocht en dan ding gescoord: wat mij betreft zou ze tevreden mogen zijn. Ik zou geen andere regelen hoor!
Algebra

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-03-2011 om 13:31

Hier staat de wheelybug ook meestal werkloos in de kamer. Maar hij staat er wel mooi

Oudste heeft de meeste tijd gespeeld met een plastic loopfietsje van Blokker van 7 euro. Ik zie ze nog regelmatig staan, ook leuk voor buiten. Op vakantie was dat destijds een hit onder de kinderen op de camping.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-03-2011 om 15:44 Topicstarter

Nou 1 of 2

want ik vind het dan zo sneu dat mijn oudste 3 van die karretjes had (opa en oma's etc) en er dagelijks zo mee in de weer was. En nu hebben we geen eentje waar de jongste leuk mee speelt dus ik voel mij verplicht eentje te kopen waar ze wel zonder dat ze zich eraan bezeert te kopen en die er voor haar dus ook aantrekkelijk uit ziet.

Ik kwam er laatst ook achter dat we buiten de geprinte fotoboeken geen foto's van haar in een lijstje thuis hebben, terwijl de hele kast vol staat met ingelijsde foto's van toen oudste baby was. En ook hebben we niet alle eerste woordjes opgeschreven terwijl we bij de oudste dagboeken vol schreven. Ze komt er wat karig van af vind ik.

Lol!

Dus om het feit dat je oudste 3 van die dingen had, waar ze zelf nauwelijks meer weet van heeft en de jongste al helemaal niet omdat ze er toen niet was, moet jongste er nu twee hebben? Vind je het erg als ik de logica mis?
Mijn dochter kreeg een poppenwagen, maar die interesseerde haar niet. Jongste zoon vond hem daarentegen geweldig, dus die kreeg de poppenwagen en dochter niet meer. Prima verdeling, er was niemand gefrustreerd

neteret mut

neteret mut

02-03-2011 om 21:50

Manda

je doet mij denken aan mijn schoonouders, die hebben altijd hun 2 kinderen precies hetzelfde gegeven ( of ieg aan waarde hetzelfde tot op de cent). Dwangmatig, neurotisch, opdat de éen niet meer zou krijgen dan de ander.
En verder...je tweede moet meerdere fietsjes omdat de oudste zo leuk met fietsjes speelde. Maar kinderen zijn nou eenmaal niet hetzelfde, karakter is naders en situatie is anders.

Manda

Volgens mij gaan kinderen opeens op zo'n ding zitten, en dan rijden ze ermee weg. De een veel eerder dan de ander. Tot die tijd lijkt het een miskoop. Heb ik echt al 100 keer gehoord van loopfietsachtige dingen.

Oh en andere opmerking: mijn kinderen hebben vaak heel verschillend gespeeld. De oudste niet met auto's, de jongste eindeloos veel bijvoorbeeld. Echt heel grote verschillen.

Oh en laatste opmerking: nu vergelijken ze de hele tijd, dus je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen om de ongelijke gevallen ongelijk te behandelen. Daar moeten ze gewoon aan wennen. Mandarijntje is nog te jong, maar Seniorrijntje zal die les vast al oppakken. Ook benoemen: ik koop dit nu voor jou, en wel hierom, en ik koop dit nu voor Mandarijntje, en wel daarom.

Hier nooit loopfiets gehad

Ik zie er nu wel eens kinderen op, schattig vooral die houten variant. Hier waren ze gek op een loopauto en zijn daarna gelijk overgestapt op een 12" fietsje eerst met zijwielen, daarna zonder. Jongste vond heel die zijwielen een overbodige luxe en fietste een paar dagen na zijn 2e verjaardag zonder zijwielen weg...
Kortom, loopauto een idee?

O nee hoor

Oudste was 2,5, middelste net na zijn derde verjaardag. Het is echt waar, geen woord van gelogen.

Overigens

en dat gelooft ook niemand die het niet gezien heeft, liep zelfde kind ook al met 7 !! maanden langs de tafel. Los lopen deed hij tenslotte met 11 maanden pas (nou ja pas). Enorm raar gezicht. Vriendin had kind in zelfde leeftijd, die lag met 7 maanden nog gewoon naar het plafond te staren.

Manda Rijn

Manda Rijn

03-03-2011 om 10:17 Topicstarter

Ja leuk is dat

mijn oudste stond met 8 maanden en liep langs de bank en andere objecten, het is een klein meisje altijd geweest dus als je die dan vergeleek met de Hollands glorie om ons heen die dan nog in de box lagen was het erg apart.

loopauto, ja dat kan ook wel. Ik heb nu dus die wheelybug (http://www.prospecialwinkel.nl/Producten/RijdenLopenDuwen/wheely/Wheelybug.html), straks een radio flyer loopfiets (http://www.fietspunt.nl/nl/Loopfiets-Radio-Flyer-Classic-Tiny-Trike-RF109-rood-477-16992/) en ik kan nog wel kijken voor een loopauto'je maar ik wacht even haar reactie op de loopfiets af.

Mandarijntje zelf vond zo'n hysterisch plastic winnie de poeh ding leuk, met van die lampjes en knopjes, maar of ze er dan ook op gaat zitten is natuurlijk de vraag. Verder wandelt ze wel graag met de poppenbuggy met op of knuffel wat heen en weer hier op straat, gaat dan een voortuin in, doet het hekje dicht en zegt dan "daaag" tegen mij

Manda Rijn

Manda Rijn

03-03-2011 om 10:21 Topicstarter

Aha ik ben wat neurotisch

nou dat valt volgens mij wel mee want ik weet nu niet eens meer uit mijn hoofd met hoeveel maanden ze ook al weer los ging lopen terwijl ik dat van mijn oudste exact nog weet. En met de oudste ging ik toen al naar babyzwemmen en veel uitjes samen op onze dagen, nu moet de jongste vooral overal mee naar toe.

Maar misschien op materieel gebied wel wat neurotisch inderdaad, er wordt veel doorgeschoven en veel nieuwe dingen krijgt ze niet.

Manda Rijn

Manda Rijn

03-03-2011 om 11:07 Topicstarter

hollds glorie (heb net gezocht op appelbomen), ik bedoel hollands welvaren.

Silone

Dan is ze zeker pas na 18 maanden zwangerschap geboren!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Wishbonebike

http://www.wishbonedesign.com/
http://wheelybug.nl/producten/wishbone

Drie- en tweewielerloopfiets in één, van goede kwaliteit.

Wij hebben er veel plezier van!

Tijgeroog

Tijgeroog

04-03-2011 om 12:56

Pelle

Even opscheppen
Mijn dochtertje kon ook ruim voor haar 3e verjaardag zonder zijwieltjes fietsen. Probleem was alleen dat ze nog lang niet met haar voeten bij de grond kon en dus niet zelf kon opstappen of afstappen/remmen. (dus nu een ander model 14 inch fietsje gekocht waarmee ze wel bij de grond komt. Met een standaard 12 inch fiets past het nog steeds niet)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.