Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is een leuk spelletje op je telefoon (liefst woordenspel?)

dag allemaal
Om de wat moeilijke stille momenten een beetje makkelijker door te brengen in de komende tijden wil ik een paar spelletjes downloaden. Ik speel Wordfeud met een goede vriendin, maar ik zou graag tips willen hebben. Ik hou van Scrabble, pubquiz, etc. Tips?
Sini

word lanes 

Calming word puzzles

Ik heb een tijdje Wordon gespeeld. Eenzelfde soort spel als wordfeud maar net even anders.

Tile yourney is een soort mahjong dat wel leuk is.

Candy cruh saga

Trivia

General knowledge quiz

Wurdian. Leuker dan Wordfeud vind ik. Veel uitgebreider.

Ben nu verslaafd aan nonogram. Met cijfers. Tsjor

Klopt het dat de genoemde spelletjes best wat tijd vergen? Een kort en gemakkelijk spelletje die je zo kan wegleggen, is Woody puzzle.

Flanagan schreef op 03-06-2023 om 16:43:

Klopt het dat de genoemde spelletjes best wat tijd vergen? Een kort en gemakkelijk spelletje die je zo kan wegleggen, is Woody puzzle.

Bedoel je of je het in 1x uitspeelt?

Wordon is als wordfeud , je speelt tegen een tegenstander, het is uit als de laatste letter is gelukt. Dat kan in een uur of in een week.

Candy crush heeft veel levels, je speelt vor jezelf, dus je legt je telefoon weg en al speel je een week niet, dat kan.

Ik speel ook graag mahjong-achtige spellen...dat speel je zo uit.

Sudoku dito

Quizen: je stopt als je het zat bent.

Je speelt de tijd die je wilt en als je stopt dan stop je🙂.

Wordfeud met meer tegenstanders? 

Mijn tip is ook Wordfeud met veel meer tegenstanders. Kies voor de optie 'willekeurige tegenstander kiezen' en je maakt nog eens nieuwe (spel)vrienden. Je kunt geloof ik wel 30 spelletjes tegelijk spelen, er is dan meestal wel een woordje te leggen als je zin hebt om even te spelen. En bij een goede klik speel je meer spelletjes met diegene.

Een spelletje met tegenstanders legt m.i. een soort pressie op de game; bijtijds reageren en ook zo gevat mogelijk om een ander voor te zijn. Dat vind ik niet ontspannend/ afleidend als de situatie waarin ik verkeer al beladen is.

Dan eerder een sudoku, patiënce of een Woody blockpuzzle; kort, simpel, zonder tegenstanders.

Flanagan schreef op 04-06-2023 om 09:26:

Een spelletje met tegenstanders legt m.i. een soort pressie op de game; bijtijds reageren en ook zo gevat mogelijk om een ander voor te zijn. Dat vind ik niet ontspannend/ afleidend als de situatie waarin ik verkeer al beladen is.

Dan eerder een sudoku, patiënce of een Woody blockpuzzle; kort, simpel, zonder tegenstanders.

Snap ik, maar de meeste spellen hebben zeker 72 uur om te reageren. Daarnaast denk ik als je , even onbeleefd, alleen thuis bent,  dat je dan blij bent met een teken van leven. Omdat ze al WF ed speelt, had ik een soortgelijke benoemd🙂

Aha, ik maakte de invulling dat Sini iets zocht voor de momenten dat ze in het ziekenhuis zat te wachten en elk moment geroepen kon worden, vanwege haar vraag om een spel op haar mobiel.
Wat ik thuis graag doe, is een legpuzzel op iPad of pc.

ter afwisseling Hay Day.

Sinilind

Sinilind

05-06-2023 om 10:23 Topicstarter

Bedankt allemaal, ik kan verder met alle tips. HEb Mahjong gedownload en ga Woody puzzle installeren. Ik speelde vroeger Gardenscapes maar is zeer verslavend en bovendien kom je te vaak in een niveau dat je alleen verder kunt door extra munten te kopen. 
Ik heb weer een andere vraag over vermaak maar is voor een andere topic.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.