Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is er aan de hand met de platanen?

Vorige week zag ik dat de plataan voor mijn raam op mijn werk er slecht uitzag, dode bladeren en hij valt erg uit. Nu viel me vandaag op dat op het schoolplein van mijn kinderen, tientallen kilometers verderop, de plataan er precies hetzelfde uitziet. Ook hier ligt het plein bezaaid met afgevallen bladeren. Is dat bij jullie in de buurt ook zo? Komt het door de warme april en de koude mei?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gokje

Ik weet het niet hoor, maar het eerste wat mij te binnen schiet is de afgelopen winter vol sneeuw, ijs en... zout. Toen al werd gewaarschuwd dat al dat zout in de bodem slecht uit zou pakken voor met name bomen.
Wellicht zijn platanen een gevoelig soort boom dat je het hierbij het eerst ziet?
n@nny

In onze laan ook

maar ik gok op de rupsenplaag die een complete kaalslag hier in het dorp heeft gepleegd (hadden we eerst de downburst, nu dit weer).

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2010 om 13:30

En wat ook nog mogelijk is

Er zijn bomen die niet tegen de klimaatverandering kunnen en dus uit ons straatbeeld zullen verdwijnen.

Platanenziekte?

Platanen zijn hele sterke stadsbomen die heel goed tegen vervuiling kunnen, maar als ze worden getroffen door de schimmel die Massaria (platanenziekte) veroorzaakt, zijn ze de klos.

Chris

Platanen laten de hele zomer hun blad vallen

Het is normaal dat platanen dit de hele zomer doen en nu wat extra met de droogte. Had in vorige woonplaats een gemeenteplataan die dagelijks blad liet vallen op mijn gras. Zowel groene als verdorde bladeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.