Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dommie

Dommie

04-02-2010 om 22:30

Wat is nu goedkoper: creditcard ing of kredietlimiet verhogen

Ik ben een nitwit met geldzaken. Ik begrijp er niets van. Ik heb even voor 4 maanden 2000 euro nodig, die ik over 4 maanden gewoon in handen heb.
Wat is nu voordeliger: mijn kredietlimiet naar 2000 euro verhogen (dus roodstaan voor 2000 euro en dan inlossen) of mijn creditcard gebruiken. Bij de kredietlimit verhogen staat dat het 14,7 procent kost, maar wat kost een creditcard? Daar kan ik niet achter komen.
Wie kan mij advies geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-02-2010 om 23:12

Een creditcard

berekent gemiddeld 1,16% per maand. Maal 12=13,92%. Da's dus goedkoper dan je krediet verhogen. Heb je afschriften ofzoiets van de ING-creditcard? Daar staat het vast wel ergens op, het heeft altijd een beetje een mooie naam. Kredietvergoeding ofzo.

Tirza

Pluk53

Pluk53

05-02-2010 om 09:21

Doorlopend krediet, of een kortlopende lening?

ik weet niet hoe snel je het geld nodig hebt, maar ik zelf wel eens gebruik gemaakt van een doorlopend krediet, die ik weer razendsnel helemaal afloste zodra het kon. Ik meen dat het bij een doorlopend krediet makkelijker is om versneld af te lossen.

Vic

Vic

05-02-2010 om 10:07

Doorlopend krediet

Op doorlopende kredieten betaal je een soort van afsluitprovisie. De rente is lager dan op roodstaan of je creditcard, maar een kredietverstrekker wil natuurlijk wel aan je verdienen. Vaak betaal je die vergoeding al bij het begin van de looptijd, en dan is het heel ongunstig als je er maar kort gebruik van maakt. Het is wel handig om ernaar te informeren, want de rente is meestal onder de 10%, dus misschien ben je toch nog voordeliger uit dan met roodstaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2010 om 22:08

Mag ik stilletjes

vanuit een klein hoekje een opmerking maken?: Als je het geld over vier maanden hebt, waarom zou je er nu dan een schuld voor over hebben?

Caro

Caro

11-02-2010 om 11:39

Is sparen misschien een idee?

Als je weet dat je over 4 maanden geld nodig hebt, is het dan misschien een idee om te gaan sparen?
Nu zuinig zijn voor straks?
Natuurlijk, ik kan niet in jouw sitautie en financien kijken, maar ik ben namelijk van het type: als ik iets nodig heb wat ik niet kan betalen, dan spaar ik ervoor. Geld lenen of iets op afbetaling kopen doe ik niet. Ik wil geen schulden.

rekenmasjien

rekenmasjien

17-02-2010 om 22:31

Rente per maand / rente per jaar

Ik zag het nu pas, maar toch nog dit. Dommie zegt: rente roodstaan is 14,7% per jaar. Tirza zegt rente creditcard is 1,16% per maand. Maar dat is niet 12 x om het jaarpercentage te krijgen (vanwege rente op rente). Als je het uitrekent kom je op 14,8%, bijna net zoveel, zelfs ietsje meer, dan de rente op roodstaan.
(reken: 100 * ((1 + maandrente/100) ^ 12) (tot de macht 12) - 100.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.