Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

22-10-2013 om 13:28

Wat kopen bij de Lidl??

Ik weet dat er een poos(je) geleden een draadje is geweest over wat lekker is bij de Lidl.
Helaas kan ik het draadje niet meer vinden.
Morgen ga ik (eindelijk) naar de Lidl. Wat zal ik kopen?


nathalie

nathalie

22-10-2013 om 14:40

Tja, dat is bij mij ook elke keer de vraag

Kom net weer terug van de boodschappen waaronder de Lidl. Waaronder ja want ik moet ook altijd nog verder winkelen, wat ze bij de Lidl wel en niet hebben is altijd weer een verrassing. Ze zijn met gewone dingen zoals zuivel lekker goedkoop, groente hebben ze ook altijd niet duur en goed, maar verder is het afwachten. Diepvriesspinazie? Soms wel soms niet en meestal dan nog alleen de à la cème. Mandarijnen? Nou vandaag niet dus. Soms zijn er hele leuke dingen zoals speciale koeken of puddinkjes of aardappelgerechten of kaasjes en die neem ik dan wel eens mee. Maar de volgende keer zijn die er niet zo makelijk weer niet.
Dus ga gewoon kijken en laat je verrassen.

mus

mus

22-10-2013 om 14:52

liddl

Ik ging een half jaar geleden ook steeds naar de Lidl in het kader van zuiniger aan willen doe. De eerste maand ging dat prima maar uiteindelijk ging ik sommige dingen toch missen. Prima winkel maar karig aanbod(alleen daarom ben je al goedkoper uit ). Ondertussen ben ik geswitched van Lidl naar Nettorama. Zeker zo goedkoop maar met meer aanbod.

Wat haal ik nog wel eens bij de Lidl: die grote mandarijnen/grapefruit kruising (ben de naam even kwijt). Tampons, 80 stuks voor 2 nog iets. De dunne gemarineerde stukjes vlees (a la minute) en de kleine schnitzeltjes. De verse broodjes. Groenten. Gerookte zalm. Het aanbod wisselt maar de genoemde dingen (muv die mandarijn/grapefruit) liggen er altijd wel.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

22-10-2013 om 14:57

Ik haal

Afbakbroodjes, witte bolletjes, kaas, wc papier, gloor en van die doekjes, maar ook vaatwastabletten ( beste uit test consumentenbond), flesjes appelsap, nootjes, limonade, koeken, macaronimix en heel vaak kom ik met iets thuis wat ze dan in de aanbieding hebben: skisokken of zo. Ook hebben ze rond feestdagen leuke en lekkere dingen die bij dat feest horen.
Voor echt verse groenten en fruit ga ik ergens anders heen.

100%mama

100%mama

22-10-2013 om 15:14

Ik had van de week

die kleine mini pizza, tsjeeee zalig gewoon!

Hier

Aangezien de Lidl voor mij erg dichtbij is kom ik er vaak. Afgewisseld met AH, die natuurlijk een veel breder aanbod heeft. Groente koop ik vaak bij Lidl want goedkoper dan bij AH. Fruit is soms een misser (laatst pruimen die keihard bleven, daar heb ik maar crumble van gemaakt) maar soms ook prima. Topper zijn de Red Pearl tomaten, verkocht als 'mini smaak trostomaat', die erg lekker zijn en veel goedkoper dan trostomaten bij Ap. Ook appels, aardappels en uien zijn goedkoper en prima. Schoonmaakmiddelen etc zijn ook goed.

"Turkse"yoghurt (ze hebben nu Turkse en Griekse, ik merk vooralsnog geen verschil) is goed en goedkoop, de minipizza's zijn inderdaad lekker. Chocola is goed (mijn partner is verslingerd aan hun witte chocola), zoutjes en nootjes iha ook, evenals limonade en pakjes drinken. Maar mijn favoriet die hier nog niet is genoemd, en daarvan heb ik bij Ap nooit een equivalent gevonden: het chocolade-ijs, merk Nobilissima oid. Mjam. Als je echt op elke cent moet letten is het wellicht nog wat te duur, als je het afzet tegen ijs van andere supers is het uitstekend en erg betaalbaar.

De bijzondere aanbiedingen die per seizoen of per themaweek verschillen zijn vaak ook de moeite waard. Dat wild bijvoorbeeld, als je nog ruimte hebt voor een hele diepvrieseend moet je nu toeslaan (geen gekke investering met het oog op de kerst, ik spreek uit ervaring; moet je wel een flinke vriezer hebben).

Groeten,

Temet

Inanna

Inanna

22-10-2013 om 16:29

dropijsjes

Ik ben bijna verslaafd aan de dropijsjes (wit ijs op een stokje met een laagje drop eromheen en een kern van drop).
Verder kopen we er standaard sinas, flesjes water, groente en fruit als het zo uitkomt, in ieder geval andijvie en witlof want dat gaat er nogal wat doorheen met een baardagaam en 2 cavias, smeerboter, bakboter, kaas, kipfilet voor op brood, vaatwastabletten, afwasmiddel, ander schoonmaakspul, batterijen, vlees, zowel vers als uit de vriezer.
Ik koop er steeds meer. Alleen het brood vind ik niet zo lekker, wordt ook sneller oud dan dat van de AH.

Die mini loempiaatjes...

..

Christel

Christel

22-10-2013 om 16:43

En ik

heb op mijn standaard Lidl-lijst staan: afwasmiddel, vaatwastabletten, bakpapier, toiletpapier, toiletreiniger, wasmiddel, pedaalemmerzakken, wattenschijfjes, bbq-saus, bouillonblokjes, eieren, flesjes 7-up en ijsthee, kip uit de vriezer, geitenkaas, gepelde tomaten, groene crackers (nou ja, een groene verpakking dus), hagelslag, vlokken, olijfolie, parmezaanse kaas aan een stuk, pijnboompitten, smeerkaaspuntjes, roomboter, tomatensap, wedges en muesli.

Verder een beetje wat ik tegenkom aan groente en vlees. Van de zo-nu-en-dan-producten ben ik vooral blij met de vanillestokjes.

Tante Tiny

Tante Tiny

22-10-2013 om 16:57

nog wat favorieten

Ik kom vaker bij de Aldi (dichter bij). Als ik bij de Lidl kom, dan koop ik chepavici (gekruide rundergehaktrolletjes in de vriezer). Ideaal spul, ook om zelf saucijzenbroodjes te maken of als snel vlees bij de avondmaaltijd.
Verder de verse kruiden, groenten, kaasjes, schoonmaakdoekjes met appelgeur, rode wijn, lamsvlees, wild, gemengde noten, etc.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-10-2013 om 19:25

Hier

Groent en fruit, ossenworst, nep-philadelphia, soms de Griekse yoghurt. Als ze het hebben gedroogde mango. Aan snoep de zure ringen, die zijn minder zuur dan het zure snoep bij andere supers. De chips ed vind ik te zout. De pindakaas zonder noot is ook goed.
Limo ed koop ik nooit daar, zou niet weten hoe de kwaliteit is.

Mussie

Mussie

22-10-2013 om 19:32

Lijstje

Ik kom een keer per week bij Lidl en ik haal daar
Brood (niet superlekker maar met broodverslindende pubers goed genoeg)
Koekjes
Beleg (voorgesneden kaas voor de eindeloze tosti's en chocoladepasta, jam, pindakaas)
Ketjap, ketchup, mayo ed
Groente en fruit
Yoghurt, melk
Schoonmaakmiddelen, zeep, toiletpapier
Frisdrank (vooral vitaminewater is hier favoriet)
IJs
En inderdaad de aanbiedingen die al genoemd zijn. Daarna ga ik langs een duurdere super die ernaast zit, maar de standaarddingen komen dus bij Lidl vandaan. Scheelt me zo een tientje in de week heb ik ooit uitgerekend. Misschien wel meer.

Marie

Marie

22-10-2013 om 19:34

Vispakketjes

Wij vinden de vispakketjes in bladerdeeg (zalm en witvis) uit de vriezer heel lekker

vla

ik koop er als ik er 1 x per week savonds na mijn werk langs kom oa; de flesjes witte vitaminedrank voor de pubers, sinaasappelsap,groente,fruit,melk,vla,zalm,nep-philadelphia,de speculoos( veel lekkerder dan de echte),wc papier,gyros uit de vriezer,pizza margarita voor zoon,wasmiddel,pedaalemmerzakken,diepvrieszakken(groot en fijn dik),crackers,kippenpoten voor de soep,.
Ik vind de chocolade van de Aldi lekkerder, daar kom ik vaker tussendoor op de fiets omdat die hier wel zit, daar is de kipfilet in spek met marinade erg lekker bv

Ranja van Lidl

De ranja van de Lidl is prima, veel dikker (dus minder nodig) dan bijv Euroshopper van AH, maar die flessen zijn echt vreselijk.
Laatst hadden ze een nieuw plaatje gekregen, dus ik hoopte ook op een nieuwe manier van openen, maar helaas.
Dat is echt heel lastig voor elkaar te krijgen...
Verbeterpuntje dus.

Tante Tiny

Tante Tiny

22-10-2013 om 20:26

Oja, de ossenworst

Die zit per drie verpakt. Is lekker en heel betaalbaar.

Geen witlof!

Door omstandigheden kwam ik bij de Lidl terecht, maar die supermarkt is afgekeurd door mijn cavia's: ze verkochten er geen witlof! En de cavia's eten minstens 1 witlofstronkje per dag.
Ze verkopen er wel lekkere nootjes en ik heb er Fairtrade oploskoffie gekocht, ik wist niet dat dat bestond. Ik heb het alleen nog niet geproefd, dus ik weet nog niet of het een aanrader is.

Tink

Tink

22-10-2013 om 22:22

ook van alles

Veel groente en fruit bijvoorbeeld, wat er ligt is vaak gevarieerder en véél beter van kwaliteit dan bij de Appie (daar kom ik maar af en toe, maar groente en fruit haal ik er dus nooit).
De Golden Delicious appels bijvoorbeeld, die zijn erg lekker, niet van die meelballen als bij sommige andere supers.

Verder wc-papier, wattenschijfjes, deo, maandverband, muesli, smeerleverworst, ham, zuivel (stoofperenvla, hmmmm), fruitrepen voor mee naar school, Sultana-achtige koeken, ook andere koekjes trouwens, chips, soms frisdrank (heel lekkere sinas bijvoorbeeld), diepvriesfrieten, frikandellen, soms ook andere diepvries-aardappelprodukten... naja wat niet al.
Soms is het 'Griekse week' en dan haal ik die zalige tzatzikisaus. Die is er helaas niet altijd.

Brood haal ik er nooit, dat vind ik van andere supers weer lekkerder en inderdaad langer vers.

En verder proberen we vaak dingen uit. De pindakaas viel tegen, die haal ik daar dus niet meer.
De chocopasta is er goedkoop maar volgens de kinderen ook minder lekker. Ja, dat merkte ik toen ik vorige week een pot haalde bij een andere super: in 3 dagen was ie op . Ik denk er nog even over na maar de kans is groot dat die toch weer van de Lidl komt dadelijk

en deze vergat ik nog

Als het weer eens Amerika-week is: ranch-dressing. Mijn broer koopt bij 'zijn' filiaal altijd ongeveer de hele voorraad op, dan kan hij er weer een jaartje tegenaan.

Verder favoriet hier: wc-papier mits in de aanbieding. Overigens denkt half Amsterdam-Osdorp daar zo over, ik grap altijd dat je bij ons de Lidl kunt vinden door de stroom mensen met voordeelpakken wc-papier in omgekeerde richting te volgen.

De ranja is inderdaad lekker, vergelijkbaar met AH eigen merk; Euroshopper ken ik niet, maar iha is Lidl eigen merk beter dan Euroshopper.

Blij te lezen dat de speculoospasta lekkerder is dan de echte, nu durf ik het een keer aan (was bang voor een miskoop, en da's dan toch zonde).

Groeten,

Temet

Witlof

Heb ik toch regelmatig bij Lidl geZien. Moet het wel in het seizoen zijn natuurlijk.

Ook hier cavia favoriet (krijgt de buitenste blaadjes, knderen vinden het te lekler).

Dalarna

Dalarna

23-10-2013 om 09:29

ik ook

Hier ook witlof bij de Lidl. Is jullie Lidl al verbouwd tot de vernieuwde versie met elke dag verse broodjes? Het is hier echt altijd superdruk. Ik koop er heel veel, alleen de chips vind ik maar matig.

Inanna

Inanna

23-10-2013 om 11:53

vorige week nog witlof

Ik heb toevallig deze week witlof bij de AH gekocht, maar vorige week nog bij de Lidl, 4 stronkjes in een zakje.
De cevapčići is inderdaad heel erg lekker, ligt hier standaard in de vriezer, snap niet dat ik die vergeten was in mijn vorige bericht.
En dan nog een mededeling voor mensen die rekening moeten houden met een notenallergie. De speculoospasta van de Lidl bevat noten, dat zag ik zelf helaas pas toen ik al thuis was. Natuurlijk had ik in de winkel het etiket moeten lezen, maar ik had totaal niet verwacht dat noot een ingrediënt zou zijn.

Inanna

Inanna

23-10-2013 om 11:54

en chips

De barbecue chips is hier favoriet en man vindt de peper en zout chips ook lekker.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2013 om 12:40

En hier

kopen wj bij Lidl het toietpapier, douchegel, leverpastei in van die bolletes, zoetjes, cola light/sinas en koek.
Verder koop ik bij AH. Daar ben ik erg aan gewend en euroshopper is vaak goedkoper.

Toch nog een kans geven dus

wat betreft de witlof?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-10-2013 om 19:25

ha ha

Nou Vera, inmiddels het het volledige assortiment van de Lidl langsgekomen in deze draad. Ben benieuwd hoeveel winkelwagens je nodig gaat hebben

Tink

Tink

24-10-2013 om 00:16

witlof

Ja hoor, die ligt hier bijna standaard, in van die zakjes met 3 stronkjes erin. Altijd lekker dus ik haal het vaak.

Wel jammer dat sommige lekkere dingen er maar heel even zijn. Die tzatziki bijvoorbeeld. En laatst hadden ze heerlijke gemarineerde biefstukblokjes die niet idioot duur waren ook, maar ook die zijn weer weg.

Vera*

Vera*

24-10-2013 om 13:16

Geweest

Gisteren voor het eerst naar de Lidl geweest en wij hebben 'van alles wat' ingeslagen. Hoewel geen vakantie toch de vakantie-holle-kies-ze-zijn-zo-op duodoos Pims gekocht en de mergpijpen (man wilde weten of ze minstens even lekker zijn dan die van de Aldi), de vaatwasblokjes, de Gyros en de gehaktstaafjes uit de diepvries plus de aanbieding van de varkensfiletlapjes. Geraspte kaas en de Turkse yoghurt gingen in het karretje plus twee flessen wijn. Ook een pak koffie om uit te proberen en kruidenthee (ik zag een apart smaakje) nam ik mee. Van de verse spinazie maak ik vanavond een soepje en de prei gaat morgen in de pastasaus.
Ook nog kattenbrokjes gekocht (in een vacuumzak) en mini negerzoenen in drie kleuren (ook wit ).
De dropjes zijn al in orde gevonden en het kaneelbroodje gekeurd. Ik had een simpel en erg lekker recept om ze zelf te maken maar nu had ik er voor het eerst eentje in een winkel gezien. Eigen versgebakken broodjes zijn toch lekkerder.
Wat ook wel grappig was was dat er al wel kerstlekkers te koop was maar niets van sinterklaas.
In tegenstelling tot een Aldi is de Lidl wel wat meer 'winkel'.
Voor herhaling vatbaar dus.

soraya

soraya

24-10-2013 om 13:38

Vera

Dat kan dus echt niet meer he??!! mini negerzoenen, je durft wel in deze tijden!

Vera*

Vera*

24-10-2013 om 14:26

soraya

Inderdaad
En dan zitten er zelfs nog WITTE .... zoenen bij.

Ja hoor, witlof

Op de plaats waar 2 dagen geleden spinazie lag, lag nu witlof.
Maar ik moet zeggen dat het ook een heel klein Lidltje is die geen plaats heeft voor veel groenten.
Ik heb de tip van Tink uitgeprobeerd en Golden Delicious gekocht. En die zijn inderdaad heerlijk! Precies zoals ik me herinner van "vroeger".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.