Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marietje2

marietje2

17-02-2014 om 21:05

Wat kost een makelaar?

Ik denk erover om mijn huis te verkopen. Ik wil een goedkoper nieuwbouw huis kopen. Is het verstandig om dezelfde makelaar in de arm te nemen die zowel mijn huis verkoopt als waar ik het nieuwbouw huis ga kopen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Cq waar dien ik op te letten? Ik ben een leek op dit gebied en hoor zodoende graag alle tips en adviezen, bij voorbaat dan ook veel dank hiervoor!

lennest

lennest

18-02-2014 om 13:35

zelfde makelaar

Ja hoor, hadden wij ook. Veel mensen vinden een aankoopmakelaar onzin, zeker nu er zoveel huizen te koop staan. En juist daarom wilden wij een aankoopmakelaar; we zagen door de bomen het bos niet meer. Wij hadden zeker een hoop wensen/eisen en te weinig verstand van het bijkomende papierwerk, de staat van onderhoud van een huis, verborgen gebreken enz. De makelaar heeft een aantal huizen gezocht die voldeden aan onze wensen en dat waren huizen die onderling veel verschilden, qua uiterlijk, qua geld, ligging, staat van onderhoud, dat soort dingen. Daardoor konden we ook een betere keuze maken. We hadden een klik met de makelaar, dat scheelt volgens mij alles. Ik zou geen nadelen weten van dezelfde makelaar.

lennest

lennest

18-02-2014 om 13:36

oh ja, de kosten

De meeste makelaars werken op provisiebasis en dat is altijd onderhandelbaar, zeker als de makelaar optreedt als koop- en verkoopmakelaar. Het varieert vaak tussen 0.5% en 1.25%.

vaak

Je ziet vaak dat een makelaar de aankoop gratis doet als hij als tegenprestatie jouw huis mag verkopen (en daarvoor provisie ontvangt).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.