Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

verhuisdoos

verhuisdoos

19-07-2010 om 22:43

Wat kost verhuizen door een verhuisbedrijf?

Over een paar maanden moet ik verhuizen van een rijtjeswoning naar een rijtjeswoning 25 km verderop. Ik en mijn 2 kinderen en een huis van ongeveer 450 kubieke meter inhoud met niet al te veel spullen. Wel bedden, kasten, buro's, wasmachine, droger, bankstel, buffetkast.
Verhuisdozen regel ik zelf en ik pak alles zelf in.

Heeft iemand enig idee wat mij dit gaat kosten als ik dit door een verhuisbedrijf laat doen?
Ik wil eigenlijk 3 verhuisbedrijven langs laten komen voor een offerte maar kan mij nog uit het verleden herinneren dat er onderling nogal een prijsverschil is.

Ik woon in het midden van het land.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

20-07-2010 om 09:38

Afstand

het hangt ook van de afstand af.
Bij ons werd alles ingepakt, en vervoerd en de volgende dag weer uitgepakt voor (1998) iets minder als 10.000 gulden! (gelukkig betaalde het bedrijf)
Wij gingen van Oost naar West nederland waardoor het allemaal niet op 1 dag kon.
En er moesten ook nog vergunningen in de nieuwe woonplaats geregeld worden om de straat te mogen afsluiten gedurende een halve dag.

Enorme verschillen

Toen wij in januari gingen verhuizen (afstand 6 km) hebben we ook bij 5 verschillende bedrijven offertes opgevraagd. We moesten meubels, tuinspullen en een 40-tal dozen verhuizen en bedden en buro (de)monteren. De rest hadden we allemaal zelf al overgebracht.
Wat een verschillen! De prijzen varieerden van 1450 tot 2600 euro. We zijn voor de goedkoopste gegaan. Die was niet aangesloten bij dat keurmerk voor verhuizers, maar we wilden het risico wel nemen. Mocht er schade ontstaan zouden we dat via de inboedelverzekering wel kunnen regelen. Dat bedrijf deed niet onder voor een officieel verhuisbedrijf, hebben alles keurig verhuisd en gemonteerd.
Dus: goed shoppen en kijken of je kunt onderhandelen. Wij kregen bijvoorbeeld nog eens 150 euro korting op de prijs als we zelf de boekenkasten en boeken (veel) van de zolder in ons oude huis naar ons nieuwe huis zouden brengen. Het was een middag sjouwen, maar de korting wel waard. Die kasten waren namelijk op de dag van verhuizing al ingeruimd en dat scheelde enorm veel uitpakwerk na de verhuizing, als je toch al genoeg te doen hebt. Zo ook met kleding: we hadden nieuwe klerenkasten, al voor de verhuizing gebouwd, en alle kleren zaten er al voor de verhuizing in.

verhuisdoos

verhuisdoos

21-07-2010 om 07:04

Schrikken

Bedankt voor jullie reakties.
Ik had wel verwacht dat er onderling van die grote verschillen kunnen zijn maar 1450 euro vind ik nog schandalig veel geld! Ik had op zo'n 700 a 800 euro gerekend.
Ik heb al een lijst gemaakt van wat er verhuisd moet worden en dat is vrij weinig: standaard 2 1 pers bedden, 1 2 pers bed, 2 kleine kinderkledingkasten, 2 buro's, 1 kleine kast woonkamer, salontafel, wasmachine, droger, zo'n 40 verhuisdozen en dan heb ik de grote stukken eigenlijk wel gehad.

Nouja, ik ga binnenkort maar eens bij een aantal offerte aanvragen.

Goedkope oplossing

heb je geen vriend /kennis /familielid die je een dagje wil helpen?
dan huur je een grote bus(ongeveer 150 euro p/d,laat de vriend/kennis/familielid rijden en mee helpen in en uitpakken,geeft hem 100 euro voor de moeite en je bent voor nog geen 300 euro klaar.

verhuizertje

verhuizertje

22-07-2010 om 11:46

Hier

is de verhuizing bijna zo ver, nog een paar dagen.
Door gezondheidsproblemen kunnen we zelf nu even niet zo veel, en door de vakantietijd is een groot deel van vrienden en familie niet beschikbaar. We hebben daarom besloten ons te laten verhuizen.
De verhuizing zelf gaat 1350 euro kosten, we laten alles demonteren en monteren voor 250 euro extra én we laten alles inpakken voor 400 euro extra, totaal dus 2000 euro. Een boel geld maar dan heb je ook wat, ik hoef helemaal niets te doen vooraf en ik heb dinsdag nog lekker aan het strand gelegen. Eigenlijk ben ik wel blij zo. Als je de meerkosten meerekent in de kosten van het huis dan gaat je maandbedrag naar nauwelijks van omhoog.
Als je zelf al alles wilt inpakken en demonteren dan gaat het alleen om het sjouwen en het vervoeren. Wat sus-anne zegt is verreweg het goedkoopste voor je, en als je inboedel niet zo groot is best te doen. Nodig een ploegje mensen uit want vele handen maken licht werk, huur een auto en klaar ben je. Desnoods doe je er 2 of meer dagen over.

Leandra

Leandra

23-07-2010 om 20:16

€800,-

betaald hier. Van friesland naar Overijssel. Kan dus best goedkoper. Is ons prima bevallen.

Groetjes Leandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.