Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ise

Ise

17-04-2015 om 08:58

wat meenemen voor gastgezin?

Zoon gaat over 2 weken met school naar Dublin. Heeft iemand tips voor een leuk presentje voor het gastgezin?

Moni

Moni

17-04-2015 om 09:03

Stroopwafels, hagelslag doen het altijd goed

zie titel

Minthe

Minthe

17-04-2015 om 09:12

Inderdaad

Blikje stroopwafels is hier het standaard kado... en altijd 'n succes. Dit jaar neem ik voor de verandering Haagse hopjes mee, maar ik ben ook voor de derde keer bij dezelfde persoon te gast.. en na 2x stoepwaffels wil ik niet te voorspelbaar worden .

Noet

Noet

17-04-2015 om 09:16

Minthe

neem deze keer dan stroopwafels mee. nu je toch al twee keer stoepwaffels hebt gedaan.

Moni

Moni

17-04-2015 om 09:17

Minthe, maar ze willen vast graag dat blikje weer vullen

Ik zou hopjes èn stroopwafels meenemen.

Ise

Ise

17-04-2015 om 09:24 Topicstarter

bedankt

Stroopwafels was hij inderdaad al van plan mee te nemen. Bestaat er ook niet zoiets als een Engelstalig humoristisch boekje over Nederlanders?

Mijntje

Mijntje

17-04-2015 om 09:36

drop

Hij kan ook drop meenemen, oud hollands drop.

Noet

Noet

17-04-2015 om 09:42

Undutchables

bedoel je? die is er alleen nog 2e hands.

Je hebt ook: The Dutch, I presume?

Hanny61

Hanny61

17-04-2015 om 10:03

Aldi

In de aanloop naar Koningsdag zag ik een grappig blikje met Hollands decor met snoepjes, boterbabbelaars of Haagse hopjes of zo, bij de Aldi. Er lagen nog meer 'echt' Hollandse producten, maar hoe en wat weet ik niet, heb ik niet zo opgelet.
Bij Blokker zijn ook vaak grappige Hollandse dingetjes te koop. Een peper- en zoutstel van Delfts Blauw heb ik wel eens met groot succes meegegeven naar het buitenland.

notje

notje

17-04-2015 om 10:23

boek

Het boek Undutchables is erg leuk om mee te nemen

Ise

Ise

17-04-2015 om 10:23 Topicstarter

oke

Dat wordt dus even naar de Aldi en Blokker vandaag en even snuffelen op bol.com
Bedankt!

Chocolade

Ik denk dat de gastmoeder heel blij zal zijn met een doos kwaliteit bonbons of chocolade.

Wij kochten een koffiemok van delfsblauw, goed ingepakt en in de handbagage is deze sierlijke koffie beker veilig over gekomen.

Beter geen hollandse drop want dat schijnt voornamelijk alleen de Nederlanders te lusten.

guera

guera

17-04-2015 om 18:20

Bij xenos

Hadden ze een tijdje delfs blauwe dingen. Bv sleutelhanger klompjes ed. en ovenwanten. Weet niet of dat nog is?

Koningshuis

Ik zit hier ook te speuren naar een cadeautje voor een internationaal iemand. Vorig jaar nog zag ik koektrommels met een foto er op van het koningshuis. Dat vinden veel mensen ook leuk om te krijgen als souveniertje.
Misschien dat supermarkten in de aanloop naar koningsdag wel wat te bieden hebben op dat vlak.

Supermarkt

Bij mij staat de supermarkt vol met oranje/nederlandse dingen, ivm Koningsdag. Is dat niet overal zo?

wel gok/geen gok

Stroopwafels zijn over de hele wereld geliefd. Toevallig heeft mijn partner dat in de praktijk kunnen uitproberen: New Orleans, Shanghai, Kuala Lumpur, overal worden die dingen met gejuich begroet.

Dat geldt in Ierland (en Noord-Ierland, maar dat terzijde), niet voor de Oranjes, of de kleur oranje. Dat ligt daar wat gevoelig, en nu zullen er vast drommen Ieren zijn die geen enkel probleem hebben met een koektrommel met WA erop, maar er zijn er ook bij wie de combinatie van Koning Willem en de kleur Oranje ernstig op de bloeddruk werkt

Voor goedkope "Delfts Blauwe" meuk is Xenos inderdaad zeer geschikt en verder - althans hier in Amsterdam - Big Bazar.

Een flinke bos tulpen kan natuurlijk ook erbij, afhankelijk van hoe je reis verloopt. Hier koop je een enorme bos voor een grijpstuiver die daar vziw een vermogen kost, dus dat maakt wel indruk. Maar ja, als je enorm lang onderweg bent is dat weer lastig.

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

19-04-2015 om 15:24

bloembollen

Ik denk dat een blikje stroopwafels en een zakje bloembollen wel leuk is. Drop zou ik niet doen. Toen ik nog studeerde in Amerika dacht mijn kamergenoot dat ik gek was toen ik drop at. Zoiets vies had ze nog nooit gegeten.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

20-04-2015 om 09:17

hier

Nemen we (naar onze Zwitserse familie en kennissen) vrijwel standaard stroopwafels mee. Doet het altijd goed. Verder soms ook Nederlandse kaas (kan je soms ook vaccuum laten verpakken). Bij 'nieuwe' contacten (als we ergens gingen logeren of zo), dan was het vaak idd iets van delftsblauw, maar ook bijvoorbeeld een mooi fotoboek over Holland viel erg in de smaak.
Pepermunt wil onze familie ook graag (king), evenals hagelslag. Pepermunt waardeert vast ook niet iedereen, maar (zwarte)drop is echt een no-go Dat lusten echt alleen Nederlanders (nagenoeg dan!)

Groetjes, Sneeuwitje

Iets wat op kan

Vaak is het een aardige bijverdienste voor zo'n gezin om buitenlandse scholieren op te vangen. En hebben ze ongeveer wekelijks wel een nieuwe "lichting".
Dingen als boeken of blikjes of delftsblauwe meuk zou ik dus niet zo snel geven geloof ik. Maar iets dat "op" kan, valt over het algemeen wel in de smaak.

Stroopwafels kan volgens mij altijd. Maar misschien hebben jullie in eigen stad of streek wel een specialiteit die minder bekend is en ook leuk is om te geven?

Patje

Patje

21-04-2015 om 10:41

idd

Iets dat op kan. De rest is toch snel een beetje de mok die je juf jaarlijks 10 keer krijgt in de zin van: waar moet je het kwijt en wat als het niet 'je smaak' is en/of je jaarlijks heel veel kinderen opvangt.
Zoon zit in het buitenland (zuid-europa) en om de stroopwafels werd net niet gevochten. Drop vonden ze niet lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.