Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat spettert het minste, gourmetten, fondueen of steengrillen?

Eerste kerstdag gaan we bij mijn ouders eten en gourmetten leek mij erg leuk en lekker, ook voor de kids.

Maar mijn moeder wil dit liever niet ivm het spetteren, volgens haar zit daarna de hele woonkamer onder een vettige laag...

Nu zit ik aan fondue-en of steengrillen te denken, is dit net zo leuk en spettert het echt minder?

Groetjes Milou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alledrie

bij fondue,steengrill of gourmet is mijn vloer én de lamp bovende eettafel altijd wat vettig.bied je moeder aan om even voor haar te dweilen na afloop,of nodig haar uit en doe het bij jullie thuis.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-12-2009 om 09:11

Fondue met bouillon ipv olie

Als wij fonduën (doen we zelden), dan doen we dat in bouillon. Dat is niet vet, stinkt veel minder en ik geloof dat het ook gezonder is dan alles frituren in olie.
Misschien een idee?

groet, mamvantwee

ben het helemaal met mamavantwee eens... bouillon fondue spettert niet EN het is ook nog eens een heel stuk lekkerder dan in vet fonduen. Wij vinden het heerlijk.

enig nadeel van fonduen is dat je de kans loopt dat de pan omvalt...dat blijft altijd een angst met kinderen er bij.

Gruffalo

Linda99

Linda99

24-12-2009 om 10:07

Gruffalo

Pan omvallen? Hoe zou dat moeten gebeuren dan? Bij ons staat ie gewoon het verste van de kinderen af, wij doen de stokjes erin en verder staat ie best stevig op z'n warmhoudplaat.

Jet Burg

Jet Burg

24-12-2009 om 10:19

Ook nooit last van vettig laag in kamer hoor

Ja je ruikt het, maar een raam open en vaak doe ik wat wierook branden of geurkaarsen en het is zo weg. Ik heb nog nooit een vettige laag in de kamer gehad, en ook nooit alles hoeven schoon te maken (ja de borden enzo )
En het spettert op de tafel, dus misschien een zeil eronder, maar meer hoeft er niet vies te worden lijkt mij.
Fondue met bouillon is lekkerder dan met olie, en steengril en gourmet is even lekker en leuk, maar spettert evenveel.

Subjectief

volgens mij is vooral maatgevend wat volgens de moeder van Milou spettert. Niet of die dingen die bij haar spetteren bij anderen niet spetteren.

Dus die bouillon is toch echt de veilige optie...
Nog lekker ook!

Veilig kwa geur dan...

Linda

mijn kinderen zijn nogal beweeglijk en enthousiast. al hou ik ze erg in de gaten, ik blijf het eng vinden. stel dat... brrr moet er niet aan denken. maar ook dan: beter water dan vet :-0

Groetjes
Gruffalo

Puck2

Puck2

24-12-2009 om 12:06

Vettige laag?

Tja dan ben ik in de ogen van de moeder van Milou ook vast een smeerkees want ik heb nog nooit een vettige laag in mijn huis aangetroffen na het fonduen, gourmetten en steengrillen. Kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon niet opvalt LOL.
De tafel is wel gespetterd, maar met een zeiltje onder het tafelkleed dringt dat niet door in de tafel en het tafelkleed kan in de was.
En Gruffalo, ik herken het, onze kinderen doen het ook zelf en ik vindt fonduen ook nog steeds eng, ook al zijn ze 8 en 11.

tonny

tonny

24-12-2009 om 16:55

Nee die vettige laag herken ik ook niet

misschien als je elk weekend leuk gaat gourmetten?

Tafel tevoren goed bedekken, na afloop vloer dweilen, Ramen open. En dat is het wel.

Bastet

Bastet

24-12-2009 om 18:28

Vet op steengrill?

Op een steengrill hoort helemaal geen vet,alleen een beetje zout strooien voor je begint!
Bastet

Bastet

Bastet

25-12-2009 om 15:09

Inderdaad

Ik doe het al jaren met wat zout,zonder vet,gaat prima!!Soms spettert het wat,maar dat is dan vet wat soms uit vlees komt.dat vegen we eraf,beetje zout erop en verder weer.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.