Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat staat er bij jullie op het menu?

Ik was vanavond alvast aan een boodschappen lijstje begonnen. Meestal doe ik 1 keer per week grote boodschappen voor de hele week en dan probeer ik te plannen wat we die week eten. Als ik dat niet doe dan ren ik elke dag na mijn werk door de supermarkt en blijft er van alles aan mijn handen plakken.. Maar ik ben momenteel zo inspiratie loos.. Het zijn geen hele moeilijke eters hier. Maar ze houden niet van alles door elkaar qua groente. Zo’n zak wokgroente bijvoorbeeld vinden ze echt niet lekker terwijl ze van broccoli een halve stronk op eten. De meeste groentes lusten ze wel ‘los’ zeg maar. Ook pasta met rode saus (propvol groente niet traceer naar door de staafmixer gaat er goed in. Nasi eten we ook regelmatig, bonen schotel met wrap of rijst en dan nog salade erbij en voor de kids losse komkommer/tomaatjes. Of een stukje vlees met gebakken aardappeltjes of aardappeltjes uit de oven en groente/rauwkost erbij. We eten wel gezond op zich maar het is steeds hetzelfde. Zo’n wekelijkse boodschappen doos van het welbekende merk hebben we ook geprobeerd maar veel te veel snij en voorbereidend werk en veel ‘net niet’ voor wat de kids betreft dus dat weer gestopt. Ik kijk heel veel online maar het is allemaal zo ingewikkeld en van alles door elkaar zelfs op de sites die lekker en ook simpel zeggen te zijn. Dus nu mijn vraag aan jullie, wat eten jullie zoal? Mogen echt de simpelste dingen zijn als het maar redelijk makkelijk te maken is en ook nog voedzaam.

Pitabroodjes die iedereen zelf vult met kip (of iets vega-achtigs), ijsbergsla, stukjes tomaat, munt, koriander, bieslook, knoflooksaus. Shoarma-of gyrosvlees met/zonder al die verse kruiden kan ook. 
En er dan wel bij zeggen dat je het alleen met ijsbergsla en tomaat verkoopt  

EmmaT schreef op 02-07-2023 om 23:41:

Pitabroodjes die iedereen zelf vult met kip (of iets vega-achtigs), ijsbergsla, stukjes tomaat, munt, koriander, bieslook, knoflooksaus. Shoarma-of gyrosvlees met/zonder al die verse kruiden kan ook.
En er dan wel bij zeggen dat je het alleen met ijsbergsla en tomaat verkoopt

Of met Turks brood ipv die pitabroodjes. Nog lekkerder.

Bijtje82

Bijtje82

03-07-2023 om 03:58

EmmaT schreef op 02-07-2023 om 23:58:

[..]

Of met Turks brood ipv die pitabroodjes. Nog lekkerder.

Ja idd!

Of een wrap. 

Die pita broodjes zijn echt niet lekker. 

Een makkelijk gerecht en ook geschikt voor vegetariërs. Een pak diepvriesspinazi a la crème, pasta, pijnboompitten en pp een gekookt ei in stukjes erdoor.

Caroline80 schreef op 03-07-2023 om 06:32:

Een makkelijk gerecht en ook geschikt voor vegetariërs. Een pak diepvriesspinazi a la crème, pasta, pijnboompitten en pp een gekookt ei in stukjes erdoor.

Of een schep kruidenkaas in plaats van ei, ook lekker!

Bijtje82

Bijtje82

03-07-2023 om 11:21

Als je makkelijk en snel wilt eten dan is pasta met tonijn heel lekker. 
Pasta koken. Ik heb meestal penne of tagliatelle. 500 gram cherry tomaatjes halveren.
2 blikjes tonijn in de pan, versgemalen peper, twee teentjes knoflook. Even kort samen bakken. Dan de tomaatjes nog een minuut of 2 meebakken. en dan bestrooien met uitgebakken kappertjes en wat pittige kaas. Dan heb je een heerlijke saus in hooguit 10 minuten.

dan

dan

03-07-2023 om 16:25

Vandaag staat er broccoli stamppot op het menu. Verder ook een dag mac&cheese van zo'n verspakket uit de supermarkt. Op vrijdag kook ik meestal verse soep en dan broodjes erbij. 

Soep met brood en rauwkost. 

Rauwkost kan gewoon een mengsel van tomaat en komkommer zijn, of je doet er nog wat paprika/sla doorheen, al dan niet met pijnboompitjes of bolletjes witte kaas. Als je de opties apart op tafel zet, kunnen ze zelf de salade samenstellen.

Verder is het bij ons net zoals bij jullie. Variatie kan dmv andere groente of vleessoort erdoor, of eens een andere smaak saus/kruiden.

Van restjes nasi kun je in bladerdeeg of in een uitgeholde paprika een heerlijk ovengerecht maken. Al dan niet met geraspte kaas.

Misschien beetje saai, maar ik vind koken een noodzakelijk iets, het is geen hobby van me.

nasi goreng met alleen prei erdoor, wel flink veel en dan nog een gebakken eitje erbij

Nog een vegetarisch gerecht. Prei roerbakken met daar doorheen geraspte kaas, walnoten en eieren. En daarmee wraps vullen.

Annelous10

Annelous10

03-07-2023 om 18:53 Topicstarter

madee schreef op 03-07-2023 om 16:32:

Soep met brood en rauwkost.

Rauwkost kan gewoon een mengsel van tomaat en komkommer zijn, of je doet er nog wat paprika/sla doorheen, al dan niet met pijnboompitjes of bolletjes witte kaas. Als je de opties apart op tafel zet, kunnen ze zelf de salade samenstellen.

Verder is het bij ons net zoals bij jullie. Variatie kan dmv andere groente of vleessoort erdoor, of eens een andere smaak saus/kruiden.

Van restjes nasi kun je in bladerdeeg of in een uitgeholde paprika een heerlijk ovengerecht maken. Al dan niet met geraspte kaas.

Misschien beetje saai, maar ik vind koken een noodzakelijk iets, het is geen hobby van me.

Ik vind koken ook niet heel erg leuk en ook altijd een ‘gedoe’ zo na het werk, haasten om te koken, kids die moeten sporten enz. Daarom probeer ik in elk geval te plannen voor de week en daar boodschappen voor te doen. Maar ik heb echt 0 inspiratie het lijkt wel of het steeds erger wordt.. Dus dames, tips zijn van harte welkom; wat eten jullie vanavond/morgen/deze week? 

 Wij eten morgen spaghetti bolognese, 3 dikke uien, 3 winterwortels, 2 stengels bleekselderij aanfruiten, daarna drie grote (800 gram) blikken gepelde tomaten erdoor, uurtje laten pruttelen met het deksel er half op, langer is nog lekkerder. Dan staafmixer erdoor, kilo gekruid rundergehakt rul bakken en door de saus doen. Spaghetti koken, stokbrood erbij en eten maar. Met zes grote eters heb ik dan twee keer saus voor een hele maaltijd en nog één of twee kleine bakjes met een restje spaghetti erdoor voor in de vriezer.
Verder vind ik het ook vaak lastig, vooral in de lente/zomer, wintergroenten eten ze graag, maar die hoef ik om deze tijd niet meer.

Annelous10

Annelous10

03-07-2023 om 20:57 Topicstarter

oe klinkt lekker die saus. Ik doe eigenlijk nooit bleekselderij, ga ik eens proberen! En ook slim om voor twee keer saus te maken. Scheelt weer een keer koken 

Wij eten deze week Caesar salade, enchilada’s, kip piri piri met rijst, gevuld Turks broodje met kippendijshoarma, humus en rauwe spinazie, sticky chicken met Vietnamese noedelsalade en nachoschotel uit de oven. Toevallig allemaal recepten van Picnic… Ik bestel regelmatig boodschappen via Picnic en word wel blij van hun recepten. Menusuggesties van Jumbo (weekmenu met voor elke dag een recept) is ook fijn ter inspiratie!

Vanavond bloemkool uit eigen tuin, gebakken aardappels en wat sate saus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.