Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat te doen als snuffie er niet meer is....

Ons snuffie ( konijn) is de 7 gepasseerd en gewend aan erg veel aandacht. In de zomervakantie gaat ze logeren bij opa en oma en die zorgen er echt heel goed voor, maar we vermoeden dat ze toch wat heimwee heeft. Vorig jaar ging het zover dat ze nauwelijks nog wilde eten en dat ze er mee naar een dierenarts zijn geweest. Deze kon niets zorgwekkends ontdekken ( afgezien van de leeftijd van deze "bejaarde tante") en adviseerde om haar met lekkers te paaien en zo de vakantie door te komen. Bij onze terugkomst fleurde zo weer helemaal op en nu een jaar later staan we voor hetzelfde: de zomervakantie.
Kind vroeg gister of snuffie deze vakantie dan dood kon gaan. Ik heb geantwoord dat snuffie zeker een keer dood zal gaan, omdat ze al best wel oud is en dat je nooit zal weten waar het door komt. Maar nu....waar gaan we snuffie dan begraven? UUuuuuh dat was het warme zomeravond gesprek met manlief, want het zal ons zomaar kunnen gebeuren dat ze ineens met de pootjes hoog ligt. -Ik moet er niet aan denken om ooit nog eens overblijfselen van haar tegen te komen in de tuin. -Ergens in een bos begraven mag volgens mij niet. In de container stoppen kan ik mijn kinderen niet aan doen (9-11), dat was met een dood nestjes vogels al moeilijk.
Een dierenbegraafplaats gaat me te ver. Man opperde": begraven en uit zicht van de kinderen weer opgraven en met het vuil mee.
Bij de dierenarts kan je een dier achterlaten bij bijv. inslapen en dan gaat het naar de destructie, kan je een dier daar ook brengen als het thuis gestorven is???
Wie heeft ervaring.
mamsa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

11-07-2010 om 11:10

Wel in de tuin

Hmm, ik zou een behoorlijk diep gat graven in de tuin, zodat je zeker weet dat je daar niet zomaar langskomt met tuinieren. Een doos halen bij de supermarkt en zo snuffie begraven. Desnoods timmer je een kistje dan kom je voorlopig echt geen botjes tegen, mocht je 'm toch per ongeluk opgraven.
Lijkt me het minst ingewikkeld.

Maxime

m ik

m ik

11-07-2010 om 11:25

Onze bob...

is vorig jaar tijdens onze vakantie dood gegaan. (Oppas heeft 'm in de vriezer bewaart zodat dochter hem nog kon begraven :s) Wij hebben hem in een schoenendoos gedaan en dochter heeft hem in de tuin begraven. Toen 's avonds de kinderen (goed !!) sliepen hebben we de doos weer opgegraven en in de vuilcontainer gegooid (met een vuilniszak er nog extra overheen).
Ik moest er namelijk niet aan denken dat een poes hem (per ongeluk) opgraaft, of dat het gaat ruiken, of ...
Dochterlief koestert nog steeds het "graf" en zet er regelmatig een plantje bij.

mamsavan2

mamsavan2

11-07-2010 om 11:34 Topicstarter

Maxime,

Mijn tuin leent zich hier niet voor, veel verhoogde plantbedden ed. en ik haal het regelmatig op kop...,
Ik kom er wel achter dat ik eerst even had kunnen googlen voor ik mijn vraag hier stelde. Je kan een dier ook laten cremeren. ( ik had geen idee dat er in en rond mijn woonplaats die mogelijkheden waren) Ik zal er voor de vakantie met mijn ouders over hebben, dat ze in het geval van even overleggen hoe te handelen.
Toen het vorig jaar niet goed ging hebben we dat eerst voor de kinderen stil gehouden, al vonden ze het wel vreemd dat er zeer veel met het thuisfront gebeld werd en ze niet mee mochten luisteren. ( een vakantievriendin kreeg tijdens de vakantie telefoon dat het huisdier was overleden, dat bevorderde niet de sfeer)
mamsa

mamsavan2

mamsavan2

11-07-2010 om 11:49 Topicstarter

M ik

Dat was inderdaad ook een optie van mijn man, maar ik voel hier minder voor, want dat zou ook inhouden dat ik er niet kan graven ( verstoring graf). Ook heb ik er wat moeite mee om mijn kinderen voor de gek te houden (. Heb de jongste net over decemberzaken op de hoogte gesteld en daar ligt voor mij de grens bij wel/niet de waarheid vertellen.
mamsa

Bastet

Bastet

11-07-2010 om 12:13

Dierenarts

Jahoor,je kunt je konijn ook afgeven bij de dierenarts.Ook als het thuis sterft!
Een van mijn katten hebben we daar ooit gebracht,we werden keurig en attent opgevangen,ging prima.

Henriette123

Henriette123

11-07-2010 om 13:12

Plant erop zetten

Wij hebben verschillende cavia`s, 1 konijn, 1 hamster
en 1 vogel in de tuin begraven. Diep gat maken, en er dan om het graven van poezen ed tegen te gaan een plant op planten. Hoewel wij veel poezen in de tuin hebben, is er nooit een beest opgegraven, ook ben ik nooit botjes ed tegengekomen. Ik dacht dat botten ed van knaagdieren, ook vrij snel verteren.

Gevonden

Vorig jaar hebben we een totale tuinrenovatie gedaan waarbij elke vierkante meter grond omgespit is geweest. En ja hoor..... daar was Flappie weer! Flappie hadden we een jaar of 5 daarvoor begraven in de tuin. Het was alleen het schedeltje dat nu weer opdook, de rest was allemaal al verteerd denk ik. Onze zonen hebben het koppie zeer geïnteresseerd bekeken en gingen daarna weer over tot de orde van de dag. (terwijl ze met de begrafenis toendertijd tranen met tuiten gehuild hebben...)
Er blijft dus wel degelijk wel 's wat achter, maar, ook in geval van onze kinderen: het wordt vaak laconieker opgepikt dan je denkt.

Hanna

Hanna

11-07-2010 om 21:34

Onze snuffy

Heeft een heerlijk schaduwrijk plaatsje in een naburig bos. En iedere keer dat we door het bos fietsten, stopten we even bij Snuffy.

Ik geloof dat het officieel niet mag, maar ja, in de tuin was bij ons ook geen optie.

Hanna

Guinevere

Guinevere

12-07-2010 om 10:11

Bij dierenarts

WIj hebben Nijn bij de dierenarts achtergelaten. Nou ja, dat heeft de buurvrouw gedaan, aangezien wij inderdaad op vakantie waren. Zonen (3 en toen 7) hebben er trouwens geen traan om gelaten, de buurvrouw wel.
Het lijkt me trouwens een beter idee om Snuffie thuis te laten, en daar iemand voor hem te laten zorgen. 2 Keer per dag een buurvrouw die even langs gaat en aandacht geeft, kan dat? En ik vind het beestje ook helemaal nog niet zo oud, die moet nog járen meekunnen.

mamsavan2

mamsavan2

12-07-2010 om 14:59 Topicstarter

Guinevere

Thuis laten zou de beste optie zijn, maar ik kan niet van mijn ouders verlangen dat ze 2 weken bij me gaan logeren, want ze is gewend dat er altijd bedrijvigheid is Andere opties zijn er helaas niet. En in theorie kan ze inderdaad nog vele jaren doorlopen, maar voedsters krijgen op latere leeftijd vaak last van gyneacologische problemen en dat schijnt ook weer te maken te hebben met wel of geen nestje gehad. ( Deze informatie heb ik van een vriend die konijnen gefokt heeft, we hebben dus zo'n konijntje dat net niet aan de fokstandaarden voldoet).
mamsa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.