Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat te doen met slaapkamermuur...

We hebben vorig jaar onze slaapkamer een beetje ge-upgrade. Nou ja, nieuw bed gekocht, nieuwe gordijnen opgehangen, en de muren opnieuw geverfd. Maar nu zitten we met een kale muur. Want er hing iets ultiem lelijks, wat we hebben weggehaald en niet vervangen.

Situatie....de slaapkamer is lang en smal. 3 bij 6 á7 meter. En deels onder het schuine dak, dus aan beide smalle uiteinden vd slaapkamer wordt het plafond lager. Bed staat aan de ene korte kans ( hoofdeinde onder het schuine dak, andere uiteinde is mooie inbouwkast met licht houten schuifdeuren, niks mis mee.

De ene lange wand heeft veel ramen, met daarvoor 1 groot gordijn tot op de vloer. Mooie zware stof, beetje glimmend, lichte kleur.,

De andere lange wand is die waar t om gaat. Leeg. 6meter lang. Deur precies in t midden. Die hakt de lange muur dus eigenlijk 2 stukken muur van 21/2 meter breed. Omdat het dak schuin loopt zijn die 2 stukken muur dus niet mooi rechthoekig. Aan beide kanten kust een 'driehoek' vanwege t schuine dak dat naar beneden loopt.

Tja. Nu is de muur wittig. En leeg.

Ik ben sowieso altijd wat pielig met dingen aan de muur. Ik heb een pesthekel aan foto's van kinderen op canvas en dat soort dingen. 'Gewoon' een of ander poster of reproductie van iets vind ik ook vaak maar mwah. Bovendien vind ik dat door de knullige vorm van de stukken muur 1 'vierkant' of 'rechthoekig' ding ook simpelweg niet zo mooi past of staat.. Extra factor: ik heb een paar mooie vrij dominante dekbedhoezen gekocht bij het nieuwe bed, dus whatever ik met de muur ga doen moet wel een tikkie neutraal zijn / niet uit de toon vallen bij het bed.

Man loopt nu al maanden te zeuren dat we iets moeten met die muur, en hij heeft groot gelijk, maar ik weet gewoon niet wat!! En het wordt tijd voor actie, want anders ben ik bang dat hij gewoon een of ander ingelicht ding gaat kopen bij de Ikea...en dat wil ik niet!!!!!!! Maar zonder betere ideeën heb ik natuurlijk weinig in de melk te brokkelen...

Iemand hier een briljante inval?..

Ingrid

Noet

Noet

07-03-2016 om 14:33

vlak

schilder een vlak op de muur, dus geen afbeelding maar bv een brede baan in een contrasterende kleur die voorkomt in dat uitgesproken dekbed.

Triva

Triva

07-03-2016 om 15:08

idd verven!

Ik wil mij al 15 jaar uitleven op een muur in de vorm van puzzelstukjes, dus met twee kleuren. Helaas kwam het er steeds niet van en ben ik het ook vergeten te opperen toen de kamers van de jongens in groep 7/8 opnieuw geverfd werden. Ik hoop dus op een kleinkind waar ik mij in het babykamertje mag uitleven.

In jouw geval zou ik het doen: twee kleuren links en rechts en je dan eens lekker uitleven met puzzelstukjes.

Of wat Noet zegt: een vierkant verven, of brede verticale strepen of wat dan ook. Geen lijstje dus. Desnoods wat van die boekenplanken waarvan je de bevestigingsmethode niet ziet van ikea om wat op te zetten en die natuurlijk zo met die banen of vlakken of puzzelstukjes verweven.

ben er ook mee bezig

Ik ben ook bezig met mijn slaapkamer. De achterkant van de kast kijken we nu op uit en die wil ik gaan afwerken als een soort muur. En op die muur komt een heel mooie behang. Ik zit te twijfelen tussen enorme bloemen op een zwarte ondergrond, of een behang wat lijkt op een oude landkaart. Eijfinger heeft hele mooie (die zwarte met die bloem, de museumcollectie) of de kwantum met de landkaart. Pipstudio heeft ook hele mooie bijzondere behangsoorten; vrolijk speels, en echt iets om naar te kijken. Het hedendaagse behang is ook heel makkelijk; muur lijm opsmeren en dan pas het behang er tegenaan plakken.Later kun je het behang er in 1 baan vanaf trekken.
Andere tips: sidetable of boekenkasten tegen die muur? Meerdere lijstjes met foto's aan de muur? Grote spiegel? Lijkt de kamer wat breder. Of een antiek smal bankje tegen de muur om bijv. je schoenen aan te doen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-03-2016 om 19:02

Fotolijstje

Ik heb wwn soort ovaal van fotostickers op de lange vrije muur in onze slaapkamer. Toch met foto's van de kinderen, en de poes en meer van dat soort pronkstukjes. Hangt er al 7 jaar en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-03-2016 om 19:16

Witte vakken

Op zoons kamer zaten we ook met de inrichting van een wand. Die hebben we geschilderd in een kekke kleur en er vervolgens van die witte vakken op gemonteerd. Dat was toen een pakket wat ik bij xenos heb gekocht. 4 vakken in verschillende maten en een plankje. Niet te diep. Je kunt er van alles opzetten en het breekt de muur leuk.

IngridT

IngridT

07-03-2016 om 20:19 Topicstarter

Dank jullie wel..

Wat een hoop ideeën al...aan kleurbaden had ik ook al gedacht, maar ik ben bang dat het rmnelig wordt met die deur in het midden diecalkes breekt. Of zo eng symmetrisch dat het weer saai wordt.bmaar vlakken kunnen natuurlijk ook. Iets met plankjes zou ook leuk kunnen zijn, ware het nie dat de kamer erg smal is, en aan de kant waar he (brede) bed staat echt links en rechts een halve meter over is. Als ik dan plankjes ophang is dat vragen om bulten op mijn hoofd als ik een keer in t donker ga plassen...

Een meubelstukjeis misschien ook wel leuk. Maar da alleen voir de helft muur waar geen bed staat. Heb ik dus nog een stuk muur over.....

Ik ga vanavond eens goed naar de muur staren als ik naar bed ga.,....

Ingrid

IngridT

IngridT

07-03-2016 om 20:19 Topicstarter

Hm.

Sorry voor t slordige typen...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-03-2016 om 20:35

Retro behang

Je hebt tegenwoordig toch ook van dat leuke retro behang. Dat breekt de boel ook leuk

Juno

Juno

07-03-2016 om 21:47

Idee?

Is de boekenwurm van Kartell een idee? Kan je aan de ene kant van de muur beginnen, bovenlangs de deur laten gaan en rechts eindigen. Naar eigen inzicht te vormen, hoeft niet symmetrisch en in veel kleuren te krijgen. Kan je wat dingen opzetten. Ik heb hem tijden half in de keuken en half in de woonkamer gehad. Kookboeken en ceedees. De goede oude tijd, nu heb ik alles digitaal.

hmm

Ik zou gaan voor een statement. Iets wat je echt mooi vindt. Kunst (uitleen), een mooi houtsnijwerk of (wat ik heel mooi vind) een wanddecoratie van geëmailleerd metaal. Google maar eens.

plant?

En als je nou eens een hoge kamerplant er neer zet? Dat verhaal dat ze je zuurstof wegzuigen klopt toch niet, meen ik? Breekt de muur ook, en als het niet bevalt is-ie ook zo weer weg.

En anders een vergroting van een favoriete vakantiefoto. Van een mooi landschap ofzo bedoel ik, niet van je gezin

Die boekenwurm is ook een leuk idee trouwens.

Groeten,

Temet

IngridT

IngridT

07-03-2016 om 23:06 Topicstarter

Wat een goeie ideeën hebben jullie allemaal!!

Ik krijg helemaal inspiratie. Die boekenkast...of idd andere kunst dan een schilderij, en planten! Heb ik niet ooit eens iets gezien over een planten-wand? Planten als een soort kunstobjecten asn de muur? Ik ga morgen eens even googelen...

Juno

Juno

08-03-2016 om 12:31

Bij fonq.nl. Plantenbakken die je verticaal kan bevestigen, ik meen een euro of 80 per stuk.

tonny

tonny

08-03-2016 om 13:19

zo'n smal ikea-plankje

waar je wisselend van alles op kunt zetten.
Foto's kleine voorwerpen. Geen gaten in je muur en je kunt nu en dan iets anders neerzetten om naar te kijken. Bevalt mij uitstekend!!

KNOPPÄNG

Houder voor schilderijen

€ 6.99
Je hebt ze in meer formaten en kleuren.

een mooie spiegel?

Of muurstickers? (heb je ook heel veel van tegenwoordig, of is dat vooral voor kinderkamers?)

40er

40er

08-03-2016 om 14:34

ik wist het wel

Zo'n ruimte.... mooie boekenwand, klein stoeltje erbij, mooie plant. Echt even een lekker hoekje voor mezelf creëren

niet meer verder zoeken

http://wonen.blog.nl/bijzonder/2012/12/20/bijzondere-boekenkast

Ik durf alleen niet naar de prijs te kijken

Triva

Triva

09-03-2016 om 09:09

Dorry

'Eijfinger heeft hele mooie (die zwarte met die bloem, de museumcollectie) of de kwantum met de landkaart.'

Welke Kwantum met de landkaart bedoel je? Ik kan het niet vinden...

Bij de

Ik schreef te snel: bij de kwantum hebbenze landkaart behang. Die is t geworden

Ava

Ava

09-03-2016 om 11:05

Rijksstudio van Rijskmuseum

Op de site van het Rijksmuseum kan je met behulp van Rijksstudio zelf bladeren door een deel van de kunst en er een (of nog leuker, een detail van een kunstwerk) kiezen. Deze kan je laten afdrukken op aluminium, canvas of in poster vorm, groot, groter, grootst.

Triva

Triva

09-03-2016 om 13:40

dorry

Ja dat begreep ik, bij de kwantum, maar ik kon het niet vinden op de site helaas. Ik ben juist zo nieuwsgierig

In de winkel

Trivia: ik heb t in de winkel gekocht. Maar ik twijfel weer. Misschien toch die grote Rijksmuseum bloemen????

prijkt er al iets aan de muur?

Of ben je nog dubbende?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.