Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Neves

Neves

15-12-2009 om 15:05

Wat te doen op 2e kerstdag 's middags?

Door omstandigheden eten wij dit jaar niet met elkaar 's avonds(familie/vrienden) zoals elk jaar. En nu zit ik een beetje in mijn maag met die 2e kerstdag. We gaan uitgebreid brunchen met familie, maar daarna blijft er nog een hele middag/avond over.
Ik kom niet verder dan: naar Parijs vertrekken 's middags, naar Londen vertrekken in de avond... En dat is een beetje duur misschien.
Ik ben samen met 3 kinderen van 11 tot 19 jaar. Wie weet er iets leuks?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij doen dingen waar we anders niet aan toekomen

en dan bedoel ik niet de gootsteen ontstoppen.

Maar bijvoorbeeld spelletjes, wandelen, met mooi speelgoed spelen (leeftijdloos, sommige dingen komen alleen met Kerst uit de doos). Soms speelden we ook met alle leeftijden charade.

Voor ons is Kerst bij elkaar zijn, rustig aan doen en die dagen anders laten zijn dan de andere dagen. Dat hoeft niet drukker en wilder te betekenen, dat kan ook heel ingetogen zijn.

Maar misschien is kerst voor jou iets heel anders... twee hoofdsteden op een dag wijst wel in die richting

En wij

gaan na de brunch met zijn allen op de bank hangen,leuke familie film erbij ,lekker lui voor de buis hangen.Moet er niet aan denken om naar Londen of Parijs te moeten,veel te vermoeiend,ik wil rust met kerst.

Wil je weg?

als je graag weg van huis wil kan je ook nog met zijn allen naar de bioscoop.

Vic

Vic

15-12-2009 om 16:03

Ikea

Ga lunchen bij Ikea, of een leuk nieuw kastje kopen op de meubelboulevard.

Druk

Neves, volgens mij is het gewoon overal druk. Met al die mensen die al verplicht anderhalve dag met gezin en/of familie opgehokt gezellig en harmonieus zitten te wezen en die er nodig uitmoeten. Bos, strand, hei, meubelboulevard: allemaal druk. Vermoed ik.

Maar los daarvan zou ik zeggen: het strand. Ook al is het daar druk, er is toch altijd plaats genoeg om uit te waaien.

Groeten,

Temet

reina

reina

15-12-2009 om 17:59

Eens met ternet

Even lekker uitwaaien aan het strand, daarna warme chocomel gaan drinken en lekker rozig thuiskomen! (Naar Ikea lijkt mij het toppunt van een mislukte kerst )

Petr@

Petr@

15-12-2009 om 18:02

Naar ikea met kerst?

Zijn er echt mensen die dat doen?
Ik vind lekker uitwaaien aan het strand wel een goed idee. En dan thuis lekker aan warme chocolademelk en snert!

Kerstcircus ja

dat vind ik dan wel een leuke om te gaan doen als je niet thuis wil zijn.

Janeway

Janeway

15-12-2009 om 22:36

En daar

wil jij dan zijn? niet mijn pakkie an, Winterefteling dan maar, moet je gezien hebben.. Of muiderslot, is in middeleeuwse kerstsferen. Ijsbaan in je stad of net in een andere, je loopt daar dan idd de rest van ned tegen het lijf, maar wil je dat?....

prulleke

prulleke

15-12-2009 om 22:38

Dierentuin

Twee jaar geleden zijn we op 1e kerstdag naar de dierentuin geweest. Dit was een spontane actie omdat ik er achter kwam dat ik nog kaartjes had liggen. De kaartjes had ik in het voorjaar voor een prikkie op de kop getikt en in de loop van het jaar vergeten dat ik ze had.
Het was erg leuk, overal vuurkorfjes en muziek.
En belangrijker nog het was niet druk.
Omdat het erg koud was hebben we het bezoek niet te lang gemaakt en tussendoor heerlijke warme chocomelk op.
Rond 16.30 uur weer naar huis en daarna gezellig gegourmet met ons viertjes.
Ik geloof dat het in dierenpark Amersfoort was (maar durf het niet met zekerheid te zeggen)

En nu ik er zo over nadenk denk ik dat we dat dit jaar maar weer gaan doen.

succes en maak er een gezellige dag van.

Prulleke

wat een leuk idee, de dierentuin in de winter! Ik (en de rest van het gezin ook) ben gek op dierentuinen, maar we komen er alleen in het voorjaar en de zomer eigenlijk. Vanavond maar eens aan mijn man voorstellen...

Ise

Ise

16-12-2009 om 16:07

Ook dierentuin

Wij gaan 2e kerstdag ook naar de dierentuin. Dochter heeft er een bijbaantje en kan ons op haar vrije dag gratis meenemen. Daarna lekker met z'n allen kokkerellen. Allemaal gerechtjes maken voor ons hapjesbuffet. De hapjes eten we lekker op tijdens een potje kolonisten of Risk.
En als er dan nog tijd over is hangen we lekker voor de televisie met een leuke kerstfilm.

Ise

Ise

Ise

16-12-2009 om 16:07

Ook dierentuin

Wij gaan 2e kerstdag ook naar de dierentuin. Dochter heeft er een bijbaantje en kan ons op haar vrije dag gratis meenemen. Daarna lekker met z'n allen kokkerellen. Allemaal gerechtjes maken voor ons hapjesbuffet. De hapjes eten we lekker op tijdens een potje kolonisten of Risk.
En als er dan nog tijd over is hangen we lekker voor de televisie met een leuke kerstfilm.

Ise

Ise

Ise

16-12-2009 om 16:08

Oeps

...de computer was iets te enthousiast...

Ayanna

Ayanna

16-12-2009 om 16:39

Dierentuin in de winter?

Zitten dan niet alle dieren lekker warm binnen in hun hokken ipv zichtbaar voor het publiek in hun buitenverblijf? Of dat ze bezig zijn met een winterslaap?? Ik heb altijd gedacht dat je dan toch niets zou zien, vandaar dat ik altijd in de lente of in de zomer een dierentuin bezoek.

Marit

Marit

16-12-2009 om 17:35

Neeee, niet naar ikea!

Tenzij je echt tijd over hebt, je te pletter verveelt, en graag heeeel lang in de auto zit. Tweede kerstdag is de allerdrukste dag van het jaar bij Ikea. Bij delft sta je vaak een uur voor de afrit. Echt niet doen hoor!
Groet, Marit

Vic

Vic

16-12-2009 om 21:10

Ikea

Oh, er stond geen bij? Maar als je niet van rust houdt is de meubelboulevard of Ikea op 2e kerstdag echt een aanrader.

Dieren zijn er gewoon in de winter

Sommige staan misschien binnen. Daar kan je vaak ook kijken. Genoeg staan er buiten.
Wij hebben het ook gedaan, met een jong kind nog. Goed ingepakt.. niet van toepassing voor Neves..

Maar het is idd leuk en rustig.

reina

reina

17-12-2009 om 06:52

Vic

Voor sommige mensenis Ikea (wanneer dan ook, maar helemaal met Kerst) echt nooit een aanrader Als je mij echt wilt pesten .....

Vic

Vic

17-12-2009 om 10:19

Neves

Nou, het leek mij vrij duidelijk, maar goed. Sorry als je je niet serieus behandeld voelde. Mij leek Londen en Parijs ook als grap bedoeld, dus blijkbaar hebben wij niet dezelfde soort humor.

liora

liora

17-12-2009 om 10:29

Boswandeling

Hoi,

Lekker een winterse wandeling of zo?

Liora

Omstandigheden

Neves,

Je krijgt behoorlijk veel reacties als je bedenkt dat je een erg onduidelijke vraag stelt.

Wij weten eigenlijk te weinig om je van advies te dienen. We weten ook niet in welke stemming je bent of wat voor omstandigheden je nopen tot het zoeken van een alternatieve tijdvulling. Wij weten ook niet waarom je niet met degenen die er wél zijn binnen zou kunnen blijven.

Hoeven we ook allemaal niet te weten, maar ik krijg uit je geprikkelde reacties de indruk dat je verwacht dat wij met dingen rekening houden die we niet kunnen raden.

Ik wens je gewoon een fijne kerst.
Zonder bijbedoelingen.

Kumquat

Kumquat

17-12-2009 om 20:14

Iets actiefs in het bos

Eerst samen appeltaart maken. En dan een mooie wandeling door het bos, misschien valt er wel een prijs te winnen, bijvoorbeeld voor wie de mooiste foto weet te maken oid en dan lekker thuis opwarmen met warme chocolademelk en appeltaart en potje monopoly of risk.

maar misschien niet zo spannend als de hele middag en avond in stations of vliegvelden rondhangen...

Ijssculpturen in roermond

Iets heel anders en ook met kerst geopend!
http://www.sculpture-events.com/20_nl_ijssculpturenfestival+2009-2010.html

kaatje43

kaatje43

19-12-2009 om 13:00

Naar de bioscoop

naar een leuke familiefilm. Dat is zo'n beetje bij ons de traditie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.