Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Martina

Martina

31-03-2020 om 13:31

Wat vinden jullie een echt leuke Netflix serie

Hallo ik ben op zoek naar een beetje luchtige comedy serie op Netflix.

Wat ik al heel leuk vond was: Please like me, Unbreakable

Hoewel de ene serie Australisch was en de andere Amerikaans,houd ik het meest van Engelse humor. Beetje understated dus.

Waar kijken jullie graag naar?


Iris

Iris

31-03-2020 om 13:33

Ik kijk nu

how I met your mother, niet Engels maar wel luchtig.

Umbrella academy

Vond ik erg leuk. Alias Grace ook. IT crowd viel tegen. Gran Hotel (een Spaanse serie) is leuk, in ieder geval het eerste seizoen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-03-2020 om 14:30

Hier

That seventies show
The big bang theorie

Ook niet engels, maar wel lekker luchtig.
Friends voor de zoveelste keer terugkijken is ook heerlijk

Emmawee

Emmawee

31-03-2020 om 14:48

Heel Amerikaans

Maar wij vermaken ons al geruime tijd enorm met Brooklyn Nine Nine.
Heerlijke serie. Gewoon ongecontroleerd vermaak.

Emmawee

Emmawee

31-03-2020 om 14:50

Ongecontroleerd?

Ongecompliceerd vermaak dus.

The good place

Ongecontroleerd vermaak

Triva

Triva

31-03-2020 om 15:23

nooit verwacht

maar ons gezin kan in zijn geheel genieten van The Fresh Prince Het is natuurlijk een serie van de jaren 90 die eens niet zo slow was dus de jongens vinden het ook nog wel te doen zo tussendoor als we met z'n allen willen kijken onder het eten....

mijk

mijk

31-03-2020 om 15:34

Wij zijn brooklynn 99 zelfs aan het herkijken.

Vindt iedereen leuk niet te lange afleveringen. Gewoon lekkere tv.

Geen Netflix

Kinderen zijn allang uitgekeken op Netflix.
Zelf heb ik hier net ALLE afleveringen van Dad's Army gekeken op Youtube. Heerlijke ouderwetse Engelse humor. En de film Contagious -met Lindsay Wagner!- en de film Contagion. Wel weer even genoeg pandemie gehad.

https://www.npostart.nl/heimwee-tv/POMS_S_NPO_16050018
Ik had begrepen dat Heimwee tv elke dag om 9.00 uur zou starten. Dat bleek niet te kloppen. Zat ik net kant en klaar met een kop koffie.

Over de dag verdeeld komen er fragmenten uit het archief. Wel leuk, maar dat is me te ingewikkeld. Dan moet je weer gaan opletten wanneer je kijkt of wachten tot je het in de herhaling kunt zien.

's nachts als ik niet kan slapen surf ik naar NPO1Extra. Zonder dat het aangegeven staat gaat het de rest van de nacht grotendeels door met detectives en Borgen.

Emmawee

Emmawee

31-03-2020 om 16:22

Mijk

Onze jongste kijkt nu sommige afleveringen al voor de derde keer. Leuk om hier een gelijkgestemde te vinden.

Ja!

The good place! Erg leuk

Leuk

Derrygirl, vrij korte aflevering en hilarisch.

Mogen andere genres ook?

Al die Amerikaanse comedy's zijn aan mij niet besteed. En ik vind het ook best lastig iets te vinden omdat ik noch van fantasy of geweld houd. Dus als iemand op basis van mijn tips nog aanraders heeft houden mijn breinaalden en ik me aanbevolen.

Wel heb ik erg genoten van

The stranger (en van zijn aantrekkelijke hoofdrolspeler, maar dit terzijde) Een psychologische thriller naar een boek van Harlan Coben, getransporteerd van de VS naar het VK. Tikje mysterieus, lijkt eerst de fantasykant opte gaan, maar dat laat zich uiteindeiljk wel logisch verklaren. Achter verwerpelijk gedrag schuilen zulke acceptabele motieven dat het iets moois krijgt. Een onverwacht heftig einde, dat me nog lang bijbleef. Snif.

Voor Downtown Abbey en andere kostuumdramafans

Charite, een Duitse ziekenhuisserie met niet het gebruikelijke gerommel in de verbandkamers. Fictieve personages worden verweven met historische gebeurtenissen Eerste seizoen speelt zich af tijdens de vorige eeuwwisseling waarin baanbrekende uitvindingen werden gedaan, het tweede in de Tweede Wereldoorlog, en iedereen kan zich wel voorstellen voor welke dilemma's de medici toen kwamen te staan.

Het netflixalgoritme bracht me toen bij Maison de la Charite, gebaseerd op een grote fik bij een liefdadigheidsbazar waarover Wikipedia me leerde dat de versmade zus van Sissi daar ook het leven liet. Het zat haar toch niet mee, de ziel. Die komt niet in de serie voor, wel sterke vrouwen wier leven een andere wending neemt door de brand. Mannen komen er zo bekaaid van af dat je er haast lesbisch van zou worden. Voor iedereen die zijn frans op wil halen, ik vond het goed te doen met de Franse ondertiteling.

En balsem voor de ziel voor de bedrogen vrouwen: dokter Foster. Dit is een kleine spoiler, want de eerste afleveringen gaf ik hem nog het voordeel van de twijfel. Misschien overbodig te zeggen, want er zijn al vele draadjes aan gewijd, maar vertrouw nooit je schoonmoeder! Tweede seizoen vooral ongezien laten, dat is een overbodig slap aftreksel dat afbreuk doet aan het spetterende eerste.

Een ouwetje voor iedereen die misleid door de titel dacht dat Broadchurch een soort oubollig Midsommer Murders was. Niet dus.

Anneque (ot)

Over breinaalden gesproken... is het nog wat geworden tussen jouw dochter en mijn breinaalden of hebben jullie er de kringloop mee verblijd?

Kenfan

Ik vond the devils bride (tulen morsian) erg mooi. Is een film, geen serie, speelt op een Deens eiland in 1666.

Ozark

Amerikaans maar niet hysterisch.
Broadchurch inderdaad.
Sini

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-03-2020 om 17:34

Engels en Amerikaans

Mr Selfridge, Suits, Gilmore Girls, Mad Men, Grace & Frankie, Lucifer, The Kominsky Method, Big Bang Theory, Glee.

britse series

Ik kijk ook bij voorkeur Engelse series, zoals Broadchurch Sex Education (hoewel seizoen 2 stuk minder was dan 1), The Crown. Derrygirls is overigens (noord) Iers maar dat deed de titel al vermoeden.
Niet engels maar ook aardig (hoewel soms wat soaperig) is Weissensee.
Ik heb net Unorthodox gezien en dat vond ik goede (korte) serie.

40er

40er

31-03-2020 om 18:54

Scandinavisch

Hier juist van van Scandinavische (crime) series. Van simpele, zoals the sandhamn murders tot the bridge en midnattsoll.
Amerikaans: how to get away with murder.

en ..

las chicas del cable. Beetje spanning, maar verder lekkere serie. Spaans, maar nl ondertiteld

Emmawee

Emmawee

31-03-2020 om 21:54

The Americans

Ik kan niet wachten tot the Americans weer op Netflix terugkomt, inclusief het laatste seizoen.

Verder keek ik met plezier naar:
The Umbrella Academie
A Series of Unfortunate Events
Broadchurch (maar niet het derde seizoen!)
After Life
en
Bonus Familien

Kenfan (ot)

Jazeker
Ik ben ff kwijt wat ze ermee gemaakt heeft (ze had een vrij productieve periode toen), en zelf heb ik er ook nog een colsjaal mee gebreid.

Ava

Ava

01-04-2020 om 12:42

Unorthodox

Niet zo lang ook.. 4 of 5 afleveringen.

Over een autistische jongeman

A-typical. Ik vond het verhelderend en zeer komisch

Ontroerend

Ricky Gervais: Derek

Marie

Marie

01-04-2020 om 22:55

Netflix originals

Ik kijk nu The English game.

Is weer eens wat anders. Gaat over de geschiedenis en opkomst van voetbal in Engeland.

Heb hiervoor Selfmade gekeken. Serie over Madam C.J. Walker, de eerste vrouwelijke selfmade miljonair.

Ook interesant

Sammie

Sammie

01-04-2020 om 23:36

Better call Saul

is echt mijn favoriet op Netflix.

Maar je vroeg naar luchtige comedy.
Dan vind ik juist the it crowd wel erg aan te bevelen. Ik moet niet snel echt lachen maar daarbij veel gedaan. (hele gezin, we hebben de serie al jaren thuis liggen, geen miskoop)

Big bang theorie vond ik ook subliem en soms echt grappig, wel verslavend. Niet Brits (the it crowd wel) maar toch erg leuk.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-04-2020 om 13:48

Emmawee

"The Americans"

Die is toch allang afgelopen? (ik zal het eind niet verraden)
Anders moet je hem even downloaden.

Marinade

Marinade

02-04-2020 om 14:52

Babylon Berlin

Kenfan, voor het betere kostuumdrama: proefabonnement op Videoland en dan Babylon Berlin bingen. Werkelijk prachtig qua design én een goed verhaal. Berlijn in het Interbellum. Echt de moeite!

Emmawee

Emmawee

02-04-2020 om 16:42

Vlak voor het verschijnen van het laatste (13de?) seizoen, verdween de serie in NL van Netflix. Ik verwacht dat de gehele serie opnieuw wordt uitgezonden. En dan kijk ik hem met alle liefde nog een keer van begin tot het eind. Maar toch eerst het laatste seizoen.
Downloaden... Dat is iets ehm... Hoe leg ik dat uit... Dat soort opties gaat aan ons voorbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.