Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat vinden toeristen echt interessant omg den haag

Mijn neef (24 jaar) uit Zuid Afrika komt logeren. Maar wat laat ik hem zien? We wonen in Den Haag. Niet lachen maar ik ga echt nooit naar een museum. Met drie kinderen onder 8 kan dit best leuk zijn maar ze beginnen al gauw rond te rennen en te klimmen. Ze zijn best wel geïnteresseerd in heel veel dingen maar het blijven kinderen . Heeft iemand een idee. O ja ik heb geen auto dus het mag niet te ver zijn.... Help! Alle ideeën zijn welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

04-08-2010 om 20:23

Enkele toppers

Favoriet bij buitenlanders die ons bezoeken:
- Mauritshuis (volw)
- Panorama Mesdag (volw, ook fantastisch voor kinderen!)
- Indonesisch eten (volw)
- Koffie aan het strand (allebei)
- Sealife in Schevingen (kinderen, zeker nu met de reuzenkrab)

Og de trein pakken naar Leiden en een stadswandeling maken, via de burcht en dan de hortus bezoeken en lekker koffie drinken daar.

Succes,
Jippa

Janeway

Janeway

04-08-2010 om 20:26

Madurodam

Madurodam, kweet niet of toeristen dat echt leuk vinden. Strand misschien. De passage? Binnenhof..

Eschermuseum!

Ook leuk voor kinderen. Het museum zelf bevindt zich in een paleis. Je kunt dan ook even een kop koffie drinken bij Hotel des Indes. Als het een beetje cultureel type is, is het Gemeentemuseum een aanrader. Zouden ze zoiets als Omniversum in Zuid-Afrika hebben? Bij het binnenhof kun je trouwens een rondleiding krijgen.

Yta Chalne

Yta Chalne

05-08-2010 om 13:53

Twee weken terug hadden wij een vriendin uit SA te logeren. Fantastisch vond zij: met de trein/ tram reizen, winkelen hier, openluchtmuseum Arnhem (sorry, roteind weg maar wel goed te doen per trein, en voor Zuid-Afrikanen is het best dichtbij...), een molen bezoeken (...), een bootje huren en een dagje varen, Amsterdam, Indonesisch eten. Niet bijzonder: onze stranden (helemaal niks aan vergeleken met de SA stranden), pannenkoeken (hebben ze daar ook overal).
Ik zou 'm gewoon vragen wat hij graag wil zien. De ene toerist is de andere niet natuurlijk

Madurodam is een aanrader

"Onze" toeristen (gasten uit diverse oorden in de wijde wereld) vinden Madurodam altijd wel leuk. En de meeste kinderen vinden het ook leuk, dus dat zou ik zéker op de agenda zetten. Verder ben ik ook erg gecharmeerd van het Eschermuseum, maar het hangt erg van de smaak van je kinderen af of zijn dat ook zullen zijn.

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2010 om 17:09

Den haag

Alles beter dan Amsterdam om aan toeristen te laten zien, dat vooropgesteld natuurlijk. Ik laat graag Rotterdam en Den Haag zien, en dan alleen maar een beetje rondwandelen om de sfeer van de stad te grijpen. In Rotterdam het nieuwe stadshart, de kubuswoningen, de haven-werk-gerelateerde uitstraling, in Den Haag het residentiele karakter. Paleis Noordeinde, Dennenweg, lunchen in de binnenstad tussen het keurig geklede ambassade personeel - echt een heel andere stad dan Rotterdam.

Tirza

Bastet

Bastet

05-08-2010 om 17:13

En...

En dan ook het Binnenhof meepakken,en Lange Voorhout.Want voor mij is dat heel gewoon,maar als je er nog nooit bent geweest erg leuk.
Bastet

Wat mijn vrienden leuk vonden

Al mijn buitenlandse vrienden die ik meesleep naar Nederland vinden het volgende leuk:
Met de trein!!!
Dagje Delft (kan uit den Haag met trein) gewoon terrasje pakken, rondkijken en even in de kerk kijken, je kan ook een fietstour doen geloof ik
Eten bij La Place (ja dat is een rare weet ik

En alle andere dingen die al genoemd zijn.

Mariel

Bastet

Bastet

05-08-2010 om 18:52

Mariel (ot)

Ik eet ook graag bij la place!Deze week hadden ze een zalige limonade van verse aardbeien..
Bastet

Bastet beetje ot

Ik bedoelde niet dat het raar om is La Place leuk te vinden of lekker (vind ik ook). Maar om het als iets toeristisch aan te raden wel... maar als je er heen gaat ontdek je dat ze best veel typisch Nederlands hebben zoals de appeltaart!

Mariel

Bastet

Bastet

06-08-2010 om 07:42

Haha mariel

Eens hoor,en het is ideaal midden in de stad,en gewoon lekkerrr!
Bastet

mar

mar

06-08-2010 om 09:04

Waarschijnlijk te ver

Waarschijnlijk te ver, maar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen is een aanrader. Ook heel leuk voor de kinderen.
Je kunt er komen met de trein (geen idee hoe lang dat vanaf Den HAag is), gaat dan met de boot naar het museum.

Misschien is Kinderdijk ook te doen vanaf Den Haag?

Fietstocht maken door de duinen?

PS buren hebben nu familie over uit Gambia. Die gaan mee naar Plopsaland en andere attractieparken...

Vogelkelder

Heel afgezaagd ik weet het. Maar als mijn familie overkomt willen ze ook altijd even naar de vogelkelder. Nu ze op de kerketuinen zitten vinden ze het nog geweldiger! Toevallig vorige week een week hier geweest. Blijdorp en scheveningen zijn ook geweldig. En ik weet niet wanneer ze komen. Anders kun je kijken voor nog een avond beatstad als er nog kaartjes zijn. Is de 28e. (alleen de hele avond met de kids daar?)
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.