Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat voor bekleding op de trap?

Hoi,
Wij willen eindelijk de vloerbedekking van de trap vervangen. Maar nu twijfel ik of ik weer vloerbedekking wil. Wat hebben jullie op de trap en wat zijn de voor- en nadelen? Op de overloop hebben we laminaat, beneden in de gang plavuizen. Ik dacht aan iets van sisal? of toch de trap verven (als we alle lijmresten weg krijgen), maar ik wil niet van die halve maantjes, maar wat dan wel? Alle tips welkom!
groetjes,
Milette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Loper

afgebieste maatwerk sisal loper met strakke roeden, kostte een kleine 1000 euro en ben er nog steeds verliefd op, je glijdt niet uit en het is best wel vuilwerend. Dichte houten trap uit 1926 die wit is afgelakt, de oude leuning en betonstuc zit er nog op, vloer is het oude granito, ik ben erg blij met mijn hal

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-09-2012 om 14:40

Grijze sisal

Dat gaat op mijn trap. Maar dan alleen op de treden. Het stootbord wordt witgelakt.

Mijn schoonzus heeft het ook ongeveer zo en dat ziet erg mooi uit.

Enne ik kies voor grijs omdat bruin niet zo goed bij onze kleurstellingen past en ik beige te licht vind.

Chippie

Chippie

10-09-2012 om 16:46

Ook blij met mijn loper

Geen sisal, maar gewoon de beste kwaliteit vloerbedekking (en ja, na vier jaar ziet de loper er nog uit als nieuw). Moet je wel een dichte trap hebben.

sjaan

sjaan

10-09-2012 om 17:46

Vloerbedekking

Maar eigenlijk omdat we al vloerbedekking op de trap hadden en het eraf halen en schilderen ons echt teveel werk was, want vergis je niet in deze klus.....
Dus vloerbedekking gekocht bij de speciaalzaak en laten leggen. Misschien wel wat duurder, maar wel sneller klaar.

Toke

Toke

10-09-2012 om 18:49

Manda

jij hebt ook katten toch? Laten die de loper een beetje met rust of beschouwen ze het als de ultieme krabtrap? Het lijkt me erg mooi wat jij hebt en ook heel goed passen bij mijn interieur. Maar ook lijkt het me zo zonde als dat in no time vol kapotgekrabde stukken zit. Kortom: hoe gaat dat bij jou?

Hoeveel tijd heb je?

Man heeft onlangs laminaat op onze open trap gelegd( helemaal rondom de treden)en dat afgewerkt met rvs strippen) het is een hele klus,maar mooi! (krijg nog steeds superenthousiaste reactie,s ).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-09-2012 om 21:37

Geen

Ik heb de trap ruim vijf jaar geleden wit gelakt, is nog steeds erg mooi. Nooit ervan afgevallen, kinderen ook niet en nog geen slijtage.

Kat en sisal

onze oude poes heeft er niet aan gekrabt, dat viel ons erg mee aangezien ze wel de bank heeft gemolesteerd.

De nieuwe (tijdelijk, uit asiel hier te logeren) poes doet het wel dus die mag niet meer op de gang. En de nieuwe poesjes die hier blijven die gaan we opvoeden, plantenspuit bij de trap dus

jds

jds

12-09-2012 om 14:13

Ljmresten

heeft iemand dan ook nog een goede tip om die vreselijke lijmresten te verwijderen?
Ik wil niet met chemische spullen werken, aangezien ik 3 kids in huis heb rondlopen, en een hond....

milette

milette

17-09-2012 om 10:47 Topicstarter

Bedankt

bedankt voor jullie reacties. Zo'n loper vind ik inderdaad prachtig, maar dan wel in een mooi (oud) trappenhuis. Niet in ons doorsnee jaren '80 rijtjeshuis. Maar de tip om alleen de treden te bekleden en niet het stootbord vind ik ook goed. Nu inderdaad de lijmresten proberen te verwijderen. Verder laten we het verven en bekleden, we zijn (helaas) geen doe het zelvers.

Tip

als je de treden gaat bekleden hoef je de lijmresten er niet af te halen. Wil je wel de lijmresten doen bijvoorbeeld op de trapdelen die je in het zicht wil hebben dan moet je die eraf krabben (met een verfbrander).

Ik zou als ik jouw was de trap laten bekleden met een aardig tapijtje erop, kost veel minder dan een sisal loper en dan heb je geen gigantische verf/krab klus. Ik geloof dat een standaard trap voor zo'n 400 euro op die manier bekleed kan worden.

Merel

Merel

17-09-2012 om 18:56

Tapijt

Wij hebben tapijt op de trap, al meer dan 10 jaar. Eerst wilde ik 'm helemaal kaal maken en wit verven, maar we kregen de troep die erop zat niet af. (een soort van linoleum ofzo) Nu ben ik achteraf wel blij, want we hebben nog een trap, van de eerste verdieping naar de zolder, en die is wel wit geschilderd en is altijd vies. (stofvlokken enzo) eigenlijk wil ik die de hele dag door schoonmaken, dus ik ben blij dat de trap van de begane grond naar de 1e verdieping (waar ik het meeste langskom) gewoon bekleed is met tapijt, ziet er niet zo rommelig en stoffig uit (we lopen zelden met schoenen aan naar boven, mag eigenlijk niet)

Lijm

is ook vaak in water oplosbaar....... ik zou het eerst proberen met water voordat ik de brander erop zou zetten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.