Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

13-10-2008 om 09:56

Wat voor boom is dit?

Ik heb 2 dezelfde bomen in de tuin staan en ik kom er niet achter wat voor bomen het zijn. Ze hebben het blad van een pruim, maar er zaten geen pruimen aan afgelopen zomer.
Ik heb ze geknipt deze zomer, ze zijn nu ongeveer 2 a 2,5 meter hoog met een gladde stam. Aan een van de bomen zit nu ineens bloesem, maar ik kan geen pruimenboom vinden met dit soort bloesem. De bloemetjes zijn wit en heel klein naast elkaar in een korte kegelvorm. Dus zoiets als de pluimen van de vlinderstruik maar dan halverwege doorgeknipt zodat je de pluim niet hebt. De bloemetjes die de kegel vormen zijn ook ietsje groter dan die de pluim van de vlinderstruik vormen. De bloemetjes ruiken lekker.
Wat heb ik in mijn tuin staan? Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

13-10-2008 om 17:38

Foto?

Heb je er een foto van?

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 21:48

Emma...huh?

"Aan een van de bomen zit nu ineens bloesem,..."

huh? Bloesem in oktober???

Heb je al eens geprobeerd te Googlelen op:
boom witte bloesem oktober
?

Gomboom?

Ik heb even voor je gegoogeld emma....

zie onderstaande link, even naar beneden scrollen.

In ieder geval witte bloei vanaf oktober.

En??? Is dat hem???

http://i95.photobucket.com/albums/l137/jenneman/Jenneman%202/DSCN7438.jpg

Petr@

Petr@

13-10-2008 om 22:24

Emmab

Mail de foto naar mij, ik heb een vriend die natuurgids is en vast wel weet wat voor boom het is.
petra at trim punt nl

gr.
Petr@

Of je maakt even

... een albumpje aan op www.mijnalbum.nl
Zet je daarna de link hierneer en dan kan iedereen kijken.

Sancy

Sancy

14-10-2008 om 13:54

Ingridt

wow! Mooi hoor! Gefeliciteerd!!!

Ja, leuk he?

Grapjassen!

Ik zat gisteren even stiekem te gluren of Manda al weer aan de IVF was, en toen las ik terloops een berichtje van iemand die per 'link' meldde dat ze zwanger was. Toen was ik even nieuwsgierig of iemand echt zijn eigen positieve test met foto en al het net op zou knallen...en ja hoor!

Is denk ik per ongeluk op mijn prikbord blijven hangen...

Ingrid

Gefeliciteerd ingridt

gniffel

(mocht het hier nog lukken met dat stomme ivf dan laat ik het weten)

rosa

rosa

14-10-2008 om 17:26

Deze?

Prunus subhirtella 'Autumnalis'

http://www.tuinkrant.com/plantengids/bomen/11144.htm

Haha

Nou ik heb mijn man (boswachter) het raadsel ook opgegeven.... Hij is er nog niet uit. Hij dacht eerst misschien een avocado boom.... maar toen we foto's gingen zoeken op internet toch ook weer niet echt. Het blad wel, maar de bloemen niet......
Hij neemt de vraag mee naar zijn werk.... misschien krijg je morgen antwoord )
Wat zo'n boom al niet te weeg kan brengen.

Prunus padus

Google hier maar eens op.
Lijkt veel op de vorige, maar deze heeft wat zachter blad en verliest zijn blad ook 's winters, terwijl die ander groen blijft.
Deze lijkt waarschijnlijker......

Ineke P.

Ineke P.

15-10-2008 om 15:00

Ach

bomen vergissen zich soms. Bij mij staat er nu een appelboom te bloeien.

Mooi

mooi dat het raadsel is opgelost.... geniet ervan!!!

Petr@

Petr@

16-10-2008 om 18:51

Of is dit de boom?

Ik heb jouw beschrijving gemaild aan een vriend die natuurgids is en dit is zijn antwoord:

"Het is Clethra alnifolia. Dat is een heester van 2e grootte, d.w.z. tot 4m hoog. Het is dus geen boom, maar een heester, en die vertakt per definitie laag. . Ik denk dat dit exemplaar als boom gesnoeid is. De beschrijving van de bloemen klopt precies, er is dus geen twijfel mogelijk (nou, ja). Het is één van de weinig laatbloeiende heesters (aug, sept). Ik denk dat de bloei hier verlaat is door het snoeien. Zoek maar eens op google onder de wetenschappelijke naam, dan zie je hoe ze eruit zien als heester."

Ik heb even gegoogled en vond deze link voor je:http://www.neerlandstuin.nl/struiken/clethra.html

gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.