Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

01-03-2013 om 20:13

Wat voor (combi)magnetron?

De magnetron maakt een raar geluid als je hem aanzet en is dus aan vervanging toe na bijna vijftien jaar.
Ik zit nu te twijfelen tussen een magnetron en een combimagnetron/magnetronoven.
Onze gewone inbouwoven is ook vijftien jaar oud en heeft zeker twintig minuten nodig om op te warmen. Dat vind ik erg jammer als je maar iets kleins voor 8 minuten in de oven legt.
Een magnetron met ovenfunctie lijkt mij dan gemakkelijk voor iets kleins.
De magnetron wordt gebruikt om dingen in op te warmen, ik kook er niet in/mee.
Wat zouden jullie kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-03-2013 om 20:54

Wat ik zou kopen

Een betere oven.

Rosa van der Zanden

Het klinkt misschien luxe..

maar is echt ideaal in de praktijk: een combi magnetron en een aparte oven.

Maar ik weet niet of je die ruimte hebt. Zo makkelijk..

Suze

Suze

02-03-2013 om 12:23

Combimagnetron

Vera, het hangt ervan af hoe vaak je de ovenfunctie gebruikt en waarvoor.

Onze (inbouw)oven is al heel lang niet goed, dus gebruik ik niet vaak (brand soms aan).
Ik gebruik dus onze Sharp combimagnetron heel vaak als oven.

Nadeel is: een ovenfunctie van een combimagnetron is minder goed dan een echte oven EN hij is kleiner (al hebben wij een grote Sharp, dan nog kleiner dan onze gewone oven).

Maar als je geen ingewikkelde culinaire oven-dingen wilt maken EN geen grote oven nodig hebt, is het wel te doen en scheelt weer 1 apparaat. Zelfs een cake lukt er wel in. Maar ik vindt dat dingen in de oven soms minder mooi bruin worden.

Ik ben in elk geval tevreden erover. En hij werkt (natuurlijk) ook prima als magnetron om op te warmen.

Vera*

Vera*

02-03-2013 om 14:47

Twee

De oven doet het verder nog (goed?) en gaat ooit vervangen worden in een groot keuken-vervang-project.
De magnetron is losstaand en een andere plek voor een combi-magnetron is er ook.
Wij hebben het er hier ook nog maar eens over gehad en wij gaan voor een combi zodat je de oven van de combi ook voor de kleine ovendingen kan gebruiken.
Eens kijken of wij vanavond nog naar de Mediamarkt kunnen.

Vic

Vic

02-03-2013 om 15:06

Oven

Ik heb al een tijdje geen magnetron meer en mis hem helemaal niet. Ik gebruikte hem hooguit 3 minuten per week en het was een sta-in-de-weg. Dus toen hij stuk ging was ik er vrij snel uit dat ik geen nieuwe hoefde. Een goede oven vind ik wel belangrijk, die wordt ook bijna dagelijks gebruikt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-03-2013 om 19:50

Goeie vraag

Onze combi loopt ook op z'n laatste benen.

Ik ben er op zich zeer tevreden over. Ook over z'n ovenfunctie. Wij gebruiken deze best veel, en ik heb niet de ervaring dat de ovenfunctie van mijn combi onderdoet voor een gewone oven. Maar goed deze discussie is al vaker gevoerd. Blijkbaar is er hier ook sprake van verschillende bloedgroepen.

Ik heb nu dus een Whirlpool 6th sense ding. Echt een geweldig ding. Uitgebreide magnetronfunctie, zelfdenkend en met diverse standaardprogramma's. En prima qua ovenfunctie. Zou niks kunnen verzinnen wat ik er niet in klaar zou kunnen maken.

Oh behalve dan een heel grote schotel. Daar staat dan echter wel weer tegenover dat ie heel snel op temperatuur is, voorverwarmen is niet nodig. En die tijdwinst kun je dus gebruiken om je tweede schotel klaar te maken.

Er zit echt maar een nadeel aan mijn combi. Hij is namelijk niet meer verkrijgbaar

2 soorten

Misschien zit het verschil in ervaring in het soort. Je hebt nl de oven met magnetronfunctie, die primair oven is. En je hebt de combimagnetron: kleiner, compacter, sneller.

Maar 2 apparaten met oven functie is echt ideaal, hoe luxe het ook klinkt. Wij hebben nu een combimagnetron en een combi-stoomoven. En als je toch de ruimte hebt voor een aparte oven en magnetron, kan je van die gewone magetron beter een combi maken. Heb je er veel meer plezier van

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-03-2013 om 01:00

Klopt wel gonnie

Ik overigens een magnetron met ovenfunctie (heb net nog even gezocht) en dat is dan een heel goede magnetron met een goeie oven. Was, toen ik hem kocht, de duurste niet inbouw die ik kon vinden van Whirlpool.

Ik had vroeger een aparte magnetron met een gasoven. Daar heb ik in mijn huidige keuken geen plek meer voor (over). Mocht ik die ruimte wel weer krijgen dan zou ik ook voor twee aparte apparaten gaan. Misschien wel voor een oven met magnetronfunctie en een magnetron met oven functie. Voor nu ben ik echt compleet happy met mijn combimagnetron.

Er is echter toch een ding dat ie niet heeft en dat is een draaispit. Maar dat mis ik dus niet zo.

Maar, maar ik heb ook gezien dat ie nog wel in productie is maar dan ietwat vernieuwd. Ik heb de Whirlpool md 367. En nu is er de JT 379. Ik denk dus dat ik daar voor ga. En mijn oude voorlopig in de bijkeuken zet, voor de extra.

bibi63

bibi63

03-03-2013 om 15:50

Wij

hebben een inbouw heteluchtoven. Je kunt ook grillen of alleen boven of onder warmte, maar dat gebruik ik echt allemaal nooit. Ik gebruik de oven gewoon als hetelucht oven voor allerlei soorten gerechten. Daarnaast hebben wij een kleine simpele magnetron los. Inderdaad voor opwarmen, verder gebruik ik hem niet. Dus in mijn beleving: een goede oven, waarvan m.n. de ovenfunctie goed is. En een kleine simpele magnetron.
Bibi

En wij

hebben ook 2 ovens, wwarvan eentje met magnetron functie. tegelmatog staat beide ovens tegelijk aan. We wonen dan ook in een land waar de oven heel veel gebruikt wordt, we hebben zelfs een (inbouw) oven in onze Britse caravan !

Vera*

Vera*

03-03-2013 om 20:50

Bibi63

Een hetelucht(inbouw)oven en een losse magnetron hebben we tot nu toe ook.
De oven wordt wat ouder en moet lang voorverwarmen en dat soms voor maar iets kleins en vooral voor maar 8 minuten ofzo.
Vandaar dat wij nu denken aan een losse combimagnetron.

Vandaag hadden we er bijna eentje gekocht bij de Mediamarkt maar helaas, ik wilde geen stoomfunctie (40 euro meer) en die hadden ze niet meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.