Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat voor peuter-verf?

M'n zoontje (3,5 jaar) verft graag. Maar de verf die we nu hebben (acrylverf) is absoluut niet uitwasbaar. (en onze vingerverf is ook niet uitwasbaar) Ik wil dus andere verf, het liefst iets van schoolverf. Veilig en goed uitwasbaar. Maar ik heb geen school, en bovendien zijn die schoolverf-flessen wel erg groot (zoveel schildert ie nou ook weer niet )
Dus: Wat voor verf is goed uitwasbaar en lekker om te schilderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

12-11-2008 om 17:10 Topicstarter

Cameron

Het probleem is vooral m'n eigen kleding. Op de tafel ligt een groot zeil en zoonlief heeft een kliederschort aan, maar elk klein druppeltje op m'n eigen kleding krijgt ik er niet uit.
Ik dacht dat dat erbij hoorde, maar toen kwam hij thuis van de peuterspeelzaal, met een flinke streep (ingedroogde) verf. Ik zag het somber in, maar na een halve minuut onder de kraan was de vlek was weg.
En zulke verf wil ik thuis dus ook wel hebben.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

12-11-2008 om 20:00

Plakkaatverf

Op scholen gebruiken ze plakkaatverf. Je kunt het in winkels voor kunstenaarsbenodigdheden kopen, ook in kleine tubes, of 250 ml. En dus ook in liter-verpakking. Plakkaatverf blijft altijd wateroplosbaar (de mooie schilderijtjes dus ook). Je veegt de verf zo van tafel met een natte lap en de verf gaat altijd uit de kleding. Sommige pigmenten in de verf, vooral de rode kleuren en sommige blauw, trekken in de stof en gaan daardoor iets moeilijker uit de kleding. Je kunt ook aquarelverf gebruiken, is ook altijd wateroplosbaar, maar meestal piepkleine tubes en duurder. Plakkaatverf is vaak geproduceerd voor kinderen, ze verkopen het ook bij de Hema. Merken die plakkaatverf hebben zijn bijvoorbeeld Ecola- erg geschikt voor kinderen en vaak gebruikt op scholen/cursussen, en iets professioneler Talens of Pebeo of Lascaux. Het verschil met acrylverf; acrylverf heeft als bindmiddel een acrylaat, een plastic dus. Als die hard wordt is die niet meer op te lossen met water, het is plastic. Daarom hecht het zich ook zo goed aan poreuze materialen, zoals bijvoorbeeld kleding. Je kind niet de mooiste kleren aantrekken tijdens het schilderen is zowiezo aan te raden, dat doen de echte kunstenaars ook niet Groetjes, Yvon.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

13-11-2008 om 10:01

Intertoys

Ik zie net toevallig in de folder van Intertoys plakkaatverf staan; 500 ml, 3,79 per fles. Groetjes, Yvon.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-11-2008 om 21:03 Topicstarter

Plakkaatverf

Okee, het is dus duidelijk dat ik op zoek moet naar plakkaatverf. En ik zal eens bij de intertoys gaan kijken.

Bedankt voor de reacties!
Diana

Ikea

Bij ikea hebben ze ook handige plakkaatverf in potjes. Volgens mij ook wel goed uitwasbaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.