Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

16-12-2015 om 14:05

Wat zat er in jullie kerstpakket?

Puur uit nieuwsgierigheid, heb je al pakket en wat zit er in?


Cadeaubon

Ik kreeg een cadeaubon die te besteden is bij Fonq. Komt goed uit, want daar had ik net wat moois gezien.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 14:18

Allemaal lekkers

Mijn man is thuisgekomen met een.mooie curverbak waar allemaal lekkers in zat en een mooi bedrag aan vvv-bonnen.

Pirata

Pirata

16-12-2015 om 14:43

standaard

Hier een standaard pakket met nootjes en koekjes, geen thema dit jaar. En een poefje erin. Mijn man had een pakket om te janken danwel je dood te lachen, allemaal inferieure dingen die we niet eens aan de voedselbank durven te schenken... van het soort plantaardig gehard vet met als toevoeging de ene keer zout en de andere keer suiker. Enkele dingen vallen mee zoals de koekjes en de thee, die producten geven we weg.

40er

40er

16-12-2015 om 15:07

niks

Bedrijf waar ik werk zit in zwaar weer. Heel begrijpelijk dat we dan niets krijgen, al zijn er collega's genoeg die klagen. Zo jammer, maar goed.
man heeft een pakket gekregen met daarin een barbecue, bier, wijn en dingen voor bij de barbecue. Leuk pakket!

Postbode

Postbode

16-12-2015 om 16:02

uitzoeken

Hier mag je een cadeau uitzoeken op internet, er zijn ook bonnen en je kunt een kerstpakket kiezen of voor een goed doel kiezen. Ik heb een spel gekozen.

Elisabeth

Elisabeth

16-12-2015 om 16:51

en ik

Vvv bonnen. Met een kaart en persoonlijke tekst. Erg leuk!

Elisabeth

Elisabeth

16-12-2015 om 16:52

en jij Juno?

filalu

filalu

16-12-2015 om 17:04

Leuk pakket

Met een poefje en allemaal lekkers erin. We pakken het altijd samen uit. En de kinderen vonden dit een erg goed pakket
Denk dat het het zelfde pakket is als Pirata heeft gekregen.

Juno

Juno

16-12-2015 om 18:13

Elisabeth

Een zwart tafelkleed, te klein voor mijn tafel, vier zwarte servetten, vier zwarte servetringen, twee zilverkleurige kaarsen met kandelaar, doosje truffels, klein flesje port.
Na jaren vreemde cadeaus kwam er iemand op het hoofdkantoor die oa de kerstpakketten ging doen. Ik was vorig jaar zó blij met mijn Ritualspakket . Gegeven paard en zo, ik weet het maar ik word niet blij van een doos vol zwart.

Arawen

Arawen

16-12-2015 om 19:40

Uitzendburo

Man werkt momenteel voor een technisch uitzendburo. Kreeg een standaard rugzak, compleet met (groot) bedrijfslogo, en een treurniswekkende inhoud. Pak pannenkoekmix, zakje chocolade tulpjes en een doosje speculaas wafeltjes. Blijkbaar 'thema Holland' maar dan heel summier uitgevoerd..

Ik krijg geen kerstpakket van mijn werkgever. Ik krijg een dertiende maand. Gelukkig..

Niets...

We kregen altijd een sinterklaaspakket, maar dat is een aantal jaren geleden wegbezuinigd.

Oeps, te snel...

Maar manlief had een erg leuk pakket met een plaid, een windlicht, kerstchocola en leuke placemats. En een paar dennenappels met nepsneeuw ter decoratie

neteret mut

neteret mut

16-12-2015 om 20:01

geen kerstpakket

maar wel een eindejaarsuitkering die ets hoger is dan ik verwachtte en wat ik nog fijner vind is dat het kindergeld weer goed bijgewerkt is (en dat wat we nog tegoed hebben binnen een week op onze rekening zal staan)

Theekopje

Theekopje

16-12-2015 om 20:11

Zelf uitzoeken

Wij mogen zelf uitzoeken op een soort kerstmarkt in het gebouw. Chocola, nootjes, wijn, rituals spul, kaarsjes, maar ook boeken en spellen en schaaltjes en dergelijke. Erg leuk. Feestelijker dan een bon en toch alleen maar dingen die je lekker vindt.

Theekopje

Theekopje

16-12-2015 om 20:12

En ook nog....

Een eindejaarsuitkering, ik ben een bofferd

Mochten kiezen

een bepaald pakket of een bon.
Ik heb voor een bon gekozen, collega's veelal voor voedselpakket, man of vrouwpakket ed.

Mij maakt het persoonlijk weinig uit of ik wel of niet iets zou krijgen. Zolang ik fijne collega's heb en fijn werk ben ik al blij.

Katniss

Katniss

16-12-2015 om 22:37

Bon

Net als voorgaande jaren heb ik een code gekregen waarmee ik kan kiezen voor een cadeau (weinig keuze), een bon (o.a. Zalando en Bijenkorf) of een goed doel. Ik denk dat ik een Zalandobon neem, daar bestel ik wel regelmatig.
Ik kijk met weemoed terug naar vroeger toen we gewoon een verrassingsdoos kregen met lekkere dingen en VVV-bonnen. Dit heeft toch een stuk minder sfeer. Oh, we kregen van het hoofdkantoor nog wel een blijk van waardering. Een kerstbal in onze 'bedrijfskleur' (die donkergroen is, dus dat is geen handige kleur voor een kerstbal).

Caesar

Caesar

16-12-2015 om 22:57

Goed doel

Hier de mogelijkheid om het kerstpakket niet te nemen. Het daarvoor beschikbare bedrag wordt dan aan een goed doel overgemaakt. Dat doe ik dus al jaren, want daarvoor verdween jaarlijks de inhoud grotendeels in de prullenbak.

Zelf kiezen.

Ik mag zelf iets uitkiezen via internet, altijd extra net voor de kerst nog wat lekkers en in Januari volgt de eindejaarsuitkering.
Ik bof ook

Magalí

Magalí

17-12-2015 om 07:38

Hm...

Mijn kerstattentie bestaat uit een bon waarmee ik met korting kerstkaarten kan bestellen bij het bedrijf waar ik voor werk...Met Sinterklaas krijgen we altijd een leuk, klein pakketje, maar met kerst nog niet eens een zakje kerstkransjes ofzo.

Dees

Dees

17-12-2015 om 08:45

nog niet ontvangen maar....

Voorgaande jaren kregen we (met uitzondering van 1 jaar) altijd een bon waar we iets van uit konden kiezen. Een aantal jaren was dat een ding/of belevenis/ of bon ofzo, 1 jaar was het een belevenis. In de jaren dat we iets mochten uitzoeken koos ik bijna standaard voor een bon, die kreeg ik dan in 3 delen van ieder 25 euro, 1 ervan ging dan naar een kennis die het niet breed had, een ander naar mijn schoonmoeder en de ander hield ik zelf.

1 jaar zijn ze heel dom bezig geweest, we kregen een doos vol kartonnen rotzooi en een grote dobbelsteen. Per saldo was de doos niet meer waard als 20 euro ofzo. Zonder enige vorm van toelichting kregen we die doos zo en waren er collega's zelfs boos over. Het kerstpakket van 75 euro valt namelijk al jaren in onze secundaire arbeidsvoorwaarden. Wat bleek ze hadden besloten dat ze het geld voor het kerstpakket aan een goed doel zouden geven. Kijk laat dat nou iets zijn wat ze beter hadden moeten communiceren (vooraf) dan hadden de mensen erop kunnen rekenen.

Dit jaar zijn we overgenomen door een ander bedrijf en er is er al gewaarschuwd dat we niet op veel moeten rekenen.

kerstman

kerstman

17-12-2015 om 10:14

nooit een verrassing

want ik regel en verzorg de kerstpakketten altijd voor ons bedrijf. En dus lees ik dit draadje met heel veel belangstelling, kan ik er weer tops en flops uithalen voor volgend jaar. Geen doos met kartonnen rotzooi dus...

Pirata

Pirata

17-12-2015 om 10:27

en kerstman

Kies voor kwaliteit ipv kwantiteit.

Dees

Dees

17-12-2015 om 10:33

kerstman

Precies kerstman, of communiceer iets erover. Ik ben ook wel voorstander van doneren aan een goed doel, je zou als "kerstman" dit kunnen voorleggen aan het personeel. Desnoods per persoon afspreken wat zij willen een pakket of donatie (laten ze voor ene bepaalde datum niets weten dan ga je gewoon voor het pakket ipv de donatie).

Maar we bewust, je doet het nooit of zelden goed. Ikzelf heb bijvoorbeeld de voorkeur aan een traditioneel pakket en dat hoeft geen grote te zijn mag ook best deels een pakket en deels een donatie zijn. En in dat pakket een combi van lekkers en bijvoorbeeld kaarsen ofzo. Een ander heeft toch weer de voorkeur aan een bon om iets zelf uit te kiezen.

Als mijn man zijn pakket komt is het altijd genieten, altijd een verrassing wat eruit komt en dan gaat het grote verdelen gebeuren. Deels houden we zelf, deels gaat naar anderen die het lekker vinden en heeeeeel af en toe gaat er iets weg maar dat gebeurd eigenlijk heel zelden.

Hanne.

Hanne.

17-12-2015 om 11:28

gezond pakket

Ik kon dit jaar kiezen voor een gewoon of een gezond kerstpakket.

Voor de gezonde gekozen en me bij het uitpakken helemaal een deuk gelachen. Het gehalte ongezonde producten lag nogal hoog,

Chips, bonbons, koekjes, groentechips, kaaszoutjes.

De gezonde producten waren blijkbaar het appelsap, de thee, de noten en de kaas. Anders zou ik niet weten wat er gezond aan het pakket is.

Dit alles verpakt in een tas die zo groot is dat hij onmogelijk als tas gebruikt kan worden. Hoogstens als wasmand.

kerstman

kerstman

17-12-2015 om 11:44

haha pirata

Wat die kwaliteit betreft: twee jaar geleden zat ik bij een grote kerstpakkettenleverancier en het gesprek kwam op bonbons; zij hadden uiteraard een heel mooi kerstig doosje bonbons in het assortiment. Ik kwam er tegen in (volgens mij een beetje fel, maar wel netjes hoor) en zei dat ik liever 2 bonbons van de plaatselijke chocolatier had, dan zo'n doosje voorverpakte bonbons.
Aan het eind van het bezoek kreeg ik ook iets mee. Men durfde het bijna niet te geven: het bewuste doosje bonbons lag voor iedere klant klaar

Moni

Moni

17-12-2015 om 11:52

Cadeaubonnen te besteden bij lokale ondernemers

Leuk voor iedereen en goed voor de winkeliers.
Je krijgt meerdere bonnen en kunt zelf kiezen bij welke winkel je de bon gebruikt.

carootje

carootje

17-12-2015 om 11:58

Moni

Dat zou ik dan weer niet handig vinden, aangezien ik niet in dezelfde plaats woon als werk.

Noet

Noet

17-12-2015 om 11:59

niks

want het bedrag dat belastingvrij aan leuke dingen besteed mag worden is verdeeld onder een zeer klein deel van het personeelsbestand.

Noet

Wat bedoel je daar precies mee?

Ik heb voor het eerst in jaren weer wat gehad, er is weer wat geld! Een klein cadeau en een kerstgratificatie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.