Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maarlen

Maarlen

29-11-2010 om 10:56

Wat zit er bij jullie in de zak?

Ik lees hier al vele jaren (veelal passief) mee met het forum en volgens mij is er altijd wel een 'zak'-draadje maar dit jaar kan ik hem in geen hoeken of gaten bespeuren. En ik vind het nog wel zo leuk om te lezen welke ideeen jullie hebben (en of dat ook aan de wensen van de kroost voldoet). Wij hebben hier twee jongens van 7 en 6 en een meisje van bijna 4. Ze krijgen door het jaar heen alleen op hun verjaardag een cadeautje, verder (nagenoeg) nooit. Wij pakken dus meestal flink uit met Sinterklaas. Oudste: Donald Duck scheurkalender, Harry Potter deel 1, boek Dummie de Mummie, knutseldoos (zelf samengesteld, met nieuwe potloden, stiften, pritt, plakband, goeie schaar, fineliner, etc), goocheldoos van de Hema (met goochelcape), tekenboek (draken tekenen), gelpennen. Middelste: damschijven, boek De kinderen van Bolderburen, tekenboek voor jongens, knutseldoos, CD Junior Songfestival, legodoosje van Toy Story, gelpennen. Jongste: roze microfoon op standaard, prinsessenmuziekdoosje, DVD K3, prinsessenverkleedjurkje met glitterschoentjes, prinsessenbarbie, Play Doh taartjes-kleimachine, rijgkaartjes en een prentenboek. Voor samen krijgen ze een Quadrilla knikkerbaan Twist en Rail. Klinkt als decadent veel, vind ik zelf. Maar ja, ze moeten er ook weer een tijd mee doen, denk ik dan maar.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

29-11-2010 om 11:40

Hier

OUdste: schaatsen, verlichting voor op haar fiets en een nieuwe trui.

Middelste exact hetzelfde..

Jongste: keukentje, kleurboek + kleurpotloden en nieuwe kleren.

Van opa en oma komen daar nog 2 kadootjes bij, en van oom en tante ook nog eens 2 kadootjes.
En dan van mijn tante krijgen de kinderen ook altijd 1 kadootje, dus dat maakt dat elk kind 8 kadootjes krijgen.
Ik doe altijd iets van kleren erbij, en 1 iets dat ze echt willen (oudste twee dus de schaatsen) en dan nog iets wat ze wel kunnen gebruiken of graag willen.

Chippie

Chippie

29-11-2010 om 11:56

Hier...

Hier hebben opa en oma geld gegeven voor een bijdrage in de cadeaus en met schoonzus afgesproken om 5 kadootjes te doen per kind en niet ook nog eens voor elkaars kinderen iets te kopen.
Op zaterdag krijgen ze op het werk allemaal een mooi spel.

2 jarige: poppenhuis (ik twijfel nog steeds of dit wel een leuk kado is), pannetjes voor haar keukentje, Dora puzzel, vingerverf en nog iets van een boek of spel.

6 jarige: Lego City trein, goocheldoos, skibril, nieuwe gymtas (van hun favoriete club), DD afscheurkalender

8 jarige: Wave board, electriciteitsdoos, skibril, nieuwe gymtas, boek Dolfje

Maar ik denk dat ik de verleiding deze week niet kan weerstaan om toch nog een spel te kopen of de twee oudsten nieuwe schaatsen. De oudste gelooft net meer en dacht dat papa het wel leuk zou vinden om Fifa 2011 te krijgen. Hahaha.

Hier...

Oudste dochter (8): verf, verfdoeken, kwasten, boek, lego-daken en ramen, little pet shop meisje, jeugd-pictionary, modellenboekje met make-up.

Jongste dochter : little pet shop, denkspel, kleding voor haar beer, boek, doos legoblokjes, modellenboekje met make-up.

En samen krijgen ze het Harry Potter Lego kasteel.

koentje

koentje

29-11-2010 om 13:13

Alleen de

Hot Wheels Turbo Town Garage, €38,-

Yvonne

Yvonne

29-11-2010 om 13:42

Dit jaar bescheiden

maar 2 kadotjes per kind.
Dochter: 2 pakjes zilverklei, en het boek "Het leven van een Loser 2". Zoon: lego spel Minotaurus, en het boek "Fantasia V" van Geronimo Stilton.
Verder hebben we lootjes getrokken en krijgt iedereen nog een surprise en gedicht (en daar zit ook nog een kado van ongeveer 15 euro bij).

vlinder72

vlinder72

29-11-2010 om 14:25

Even denken

zoon 1: doos playmobil, spel Burgers Zoo (tweedehands) en een chocolade letter.
Zoon 2: doos playmobil, spel Set en een chocolade letter.
Dochter 3: prinsessenprojector, zhu zhu pet en een chocolade letter.
Zoon 4: doos duplo, shirt en broek van Hema en een slaapzak van de hema.

En dat is het.

Wij vieren sinterklaas samen met opa en oma dus zij hebben ook nog een cadeautje voor de kinderen.

En verder geven wij elkaar (de volwassenen dus) vooral handige dingen zoals een agenda, notitie kalender, boek, sokken etc.

Ik vind Sinterklaas geweldig. Even een mogelijkheid om de kinderen zomaar te verwennen (nou ja, sinterklaas dan) en wat dingen voor ze te kopen wat ze echt graag willen hebben. Anders krijgen ze nooit zomaar iets. En de verjaardagen zijn pas in lente/zomer.

Erg veel dit jaar

door donaties van beide opa's en oma's die het ook echt nodig vonden dat we er flink veel extra van gingen kopen, ik zit nu op zo'n 100 euro per kind. Ik weet niet meer exact wat we allemaal hebben gekocht maar dit zijn de dingen die ik zeker weet:

oudste: beautycase met makeupjes, topmodel schetsboek, spijkerbroek, 2 shirts, 2 cd's, monopoly (voor ons vieren), dekbedovertrek, haarbanden
jongste: puky loopfietsje, pyjama, 2 broekjes en nog meer kleding, badspeelding, duplo, teletubbieknuffeltje,

Janna

Janna

29-11-2010 om 16:27

Hier

Oudste:
Deel 2 en 3 van Thea Beckman trilogie (vervolg op Geef me de Ruimte die hij zelf had gekocht van zijn zakgeld), 2 Donald Duck pockets en een scheikunde proefjes doos.

Jongste:
Jolina rolschaats pop, groot hartvormig kussen, 2 Lena Lijstje boekjes

Tango

Tango

29-11-2010 om 16:31

Weer teveel

Na de veel te volle zak van vorig jaar, nam ik me voor er dit jaar niet zoveel in te doen voor de kinderen. Het is weer niet gelukt vrees ik. Ik was eigenlijk al klaar met kopen maar kocht net nog een grappig spel over verkeersborden omdat de kinderen toevallig net op school hier een thema over hadden en de kinderen het nu steeds over verkeersborden hebben.
Het gaat weer niet in 1 zak passen, vrees ik. Voor Tangozoon zit er iets van Hot wheels in met verkleurende auto's en een houten knikkerbaan die je zelf kunt bouwen. Ook nog keepershandschoenen, een boekje en nog een kwartetspel.
Voor Tangodochter een Zhu Zhu pet, bijbehorend looprad, een mandala-tekenset, een rummikub-spel en een schooltas.
Nou zitten hier ook kadootjes van opa's en oma's bij hoor, dus niet alleen door ons gekocht. Verder dus ook nog heel veel kado's voor de volwassenen zoals: servetjes, paraplu, pyjama, agenda, tennisballen, etc. etc. Het wordt weer een lange avond met veel uitpakplezier, hopen we tenminste.

Guinevere

Guinevere

29-11-2010 om 16:47

Genant veel

Er zijn hier zoveel kado's dat het beslist niet in 1 zak past. En ook niet in één posting. Tipje van de sluier:
Zoon van 3: Carrera Cars racebaan, Winnie de Poohbeer, boek, spel voor de WII, grote set speelvoedsel, Playdoh Octopus set, boek, autootje, toebehoren voor houten trein, verkleedpak, paraplu, stempels en nog meer.
Zoon van 8: Groot lego vliegveld, gipsgietsetje, akoustische gitaar, boeken over Pompei, boek van Paul van Loon, lunchtrommel, puzzel en de rest ben ik vergeten.
En dan heb ik het nog niet over mijn man en mezelf gehad.

Hier ook 2 zakken vol

Zoon (5) is gek op Toys Story en dan met name Buzz. Al maandenlang zegt ie dat hij zo dolgraag die grote Buzz-pop wilt (hij heeft al een kleintje en die van de AH) De Sint vond 'm eigenlijk te duur maar heeft gezien dat ie inmiddels flink in prijs is gezakt.
Zoon dus: Buzz Lightyear, Toys Story wijzerklok, het spel 'Ezeltje Strek Je' maar dan in de Toys Story versie, dvd Ben 10, dvd Tarzan, prentenboek.
Dochter (15 mnd): met belletjes versierde stok om lekker mee te rammelen, mini-koffertje met poppenaccesoires, klein handtasje met een chihuahuaknuffeltje erin, mini-knikkerbaan, Bumba knuffeldoekje.
Voor ons: steengrill set plus nog een paar kleine dingetjes (nog niet gekocht) Ik had nog een cd speler en een kärcher op ons verlanglijstje staan maar dan word het wel een beetje té...

Vera*

Vera*

29-11-2010 om 20:10

Hier

Dit jaar vieren we het voor het eerst met ons eigen gezin.
Zoon (13) krijgt: vier Engelstalige boeken, een woordenboek Engels-Engels, een Axe geschenkset, schetsboeken met potlodenset, prullenbak en brievenbakjes, grote koptelefoon en kleine oortjes en marsepein.
Dochter (11) krijgt: boeken, vogue geschenkset, klein knuffelmuisje (wil al heel lang een echte), koptelefoon, een spel Ubongo, badpak

fladder

fladder

29-11-2010 om 20:24

We houden het bescheiden...

...belangrijkste reden: jongste wordt anders te hyper.

We hebben in overleg besloten dat ik deze week wat kleinigheidjes koop (in de vorm van een donald duck pocket of zoiets) en dan mogen de jongens daar vorm aan geven d.m.v. gedicht en/of surprise (natuurlijk niet met hun eigen cadeautje).
Ik zorg voor de catering (Sinterklaas en verjaardagen zijn de enige momenten dat we even niet op de lijn hoeven te letten).
Oh ja, hun leeftijden zijn 12 en 15.

Ook veel...

Oudste dochter (8):kleding, klei + kleigereedschap, nep top-model boek, aankleedpoppen, playmobil wolvenridder, Ein-o proefjesdoos, skoobidoo touwtjes, engelse DD pocket.
Jongste dochter (4):kleding, my little pony, klei, schriftjes, paardje + pop, playmobil prinsessetoren, letterdoos, vriendenboekje, prullebak.
Man: boek 10 years Userfriendly (comics), T-shirt, koekepannen, beslagkom, kaars
Mijn zus: boek, kaars, en nog wat dat ik nog moet kopen.
Samen: spel Carcasonne.

memmie

memmie

29-11-2010 om 21:30

Veeeeel

oudste (4) playmobile prinsessen meeneem koffer, roze prinsessen telefoon, loggix, knikkerbaan, spel knibbelknabbelknuisje, theeserviesje, knutselsetje, nog iets van playmobile ,puzzel

jongste (2) littles petshop, megablock prinsessen kasteel (4dozen), theeserviesje, fur real poesje, elfen verkleed pakje, puzzel en nou ben ik vast ook nog iets vergeten..

voor man nog iets van de parfumpiet en hoop dat ie ook aan mij denkt en met lootjes hebben we mijn zusje en zwager en die krijgen ook nog wat

Nasha 1st

Nasha 1st

29-11-2010 om 21:54

Even denken

oudste 12: huize appelboom van Lego, tshirt en broek voor badminton, keepershandschoenen, spel ik hou van holland, tafeltennissetje, nog wat kleine losse dingetjes

zoon 7: bakuganbowl, afstandbest. auto, keepershandschoenen, nieuw trainingspak, spel van lego, nog wat kleine losse dingetjes

dochter 7: jolina ballerina, topmodelboek, nieuw balletpakje, moxieteens pop...hier moet misschien nog iets bij, om het eerlijk te houden

Hanne.

Hanne.

29-11-2010 om 22:02

Veeel (te veel)

Oudste (7) Lego trein, skeelers (met beschermset), afstandbestuurbare auto, DVD, letter, klein doosje lego

Middelste (5). Playmobile paleis, MP3 spelertje, strijkkralen, DVD, letter, klein doosje playmobile,

Jongste (0). Little people bus, mini keukentje, badspeeltje, boekje, beker, schoentjes

Dit zijn dan de cadeautjes van ons en de opa's en oma's. Dit jaar mochten wij kiezen. De rekening mochten we opsturen.

Vic

Vic

29-11-2010 om 22:25

Hier

Voor oudste: DS-spelletje, 10 weken Tina, chocoladeletter. Van opa/oma en tante/oom krijgt ze een boek en een topmodel map.
Voor jongste: Playmobil zwembad, Playdoh, chocoladeletter. Van opa/oma en tante/oom een knikkerbaan en een pop.
Gezamenlijk: het spel Set.
Valt dus wel mee, als ik het zo neerschrijf Vermoedelijk nemen mijn ouders ook weer de halve Action mee, zodat we toch nog 5 zakken hebben voor 5 volwassenen en 3 kinderen.

Lynna

Lynna

29-11-2010 om 22:55

Voor mijn pubers

Hier voor allebei een trui, sokken, marsepein en duur ondergoed.

Voor zoon van 16 nog een koptelefoon (lootje) en een geurtje. Voor dochter van 14 wil ik een uitgebreide make-up doos kopen met allerlei make-up. Iemand een tip waar ik dat kan kopen?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mama 32

mama 32

29-11-2010 om 23:06

3 kadootjes

Voor zoon van 10: Spel Mario kart voor de WII(marktplaats,2e hands),spellendoos, brickado huis.
Zoon van 8: Transformer, zakgeldspel (bij AH met airmiles!), Brickadoo kasteel.
Verder hebben we lootjes getrokken met ooms en tante's voor een kadootje van ongeveer €10,=.
We hebben er zin in zaterdagavond!
mama32

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-11-2010 om 23:13

Weet het nog niet!

Jeetje, jullie lijken allemaal al klaar te zijn! Wij nog lang niet...
Oudste zoon (13) heeft niet zoveel wensen. Hij krijgt in ieder geval een MP3-speler, verder hebben we nog niets kunnen verzinnen voor hem.
Voor jongste zoon (bijna 9) hebben we een detective setje gekocht (vinger afdrukken nemen, onzichtbare inkt) en een boek van Huis Anubis. Ik denk dat we ook een proefjes/experimentendoos gaan kopen, laatst was er draadje over, die zal ik er even bij zoeken.
Wij vieren Sint overigens met 8 volwassenen en 6 kinderen. Met de volwassenen en de 3 oudste kinderen hebben we lootjes getrokken. Daarnaast doet iedereen voor zijn eigen kind(eren) ca. 4 kadootjes. En eigenlijk koopt ieder gezin voor de andere kinderen (en soms ook de volwassenen) ook wel een kleinigheidje. We hebben dus altijd wel een aantal zakken en manden vol, en zijn de hele middag bezig met uitpakken en gedichten voorlezen. Leuk hoor, heb er zin in! (maar eerst nog kado's kopen en gedichten schrijven, daar moet ik ook nog mee beginnen).

Fraz

Fraz

29-11-2010 om 23:21

Zoals altijd

gewoon heel veel. En dan zijn het hele kleine cadeautjes zoals een sokken, scheetzak, Fokke en Sukke kwartet tot grotere cadeautjes zoals voor allebei een groot en een klein boek, een fietstas, een gezelschapsspel etc. Voor manlief heb ik een baardtrimmer, een dik boek, choc. letter, tijdschrift etc. Zo leuk om vooral veel cadeautjes te hebben

O help

Ik heb voor ieder pas één ding:
Voor dochter (9) het Playmobil zwembad en voor zoon een Nerf dartset. Daar moet nog iets bij en ik denk aan Geronimo boeken, Alice in Wonderland, DS of PS spel en knutselmeuk. Nu hebben ze wel gisteren ieder een cadeautje uit Londen gekregen (een Flower Fairies keukenschortje en een Chelsea voetballetje). Maar ja, dat was van mij en niet van sint....
Werk aan de winkel!

Julia64

Julia64

30-11-2010 om 10:23

Hier

Voor zoon van 9:
FIFA 10 voor de WII, Adidas-voetbal (replica van de Champions League bal), nieuwe wandklok voor op zijn kamer, nieuwe rugzak voor naar school, modelbouwvliegtuigje, een voetbal-scheurkalender, een een spel (Koehandel).
Van opa en oma zal er nog wel het een en ander bijkomen.

Niks in de zak

Sint is ons vergeten (of we gedragen ons te slecht )

Maar de tingeltangel in kleine vorm, geloof ik, zag ik ook bij de Action, kost vast bijna niks!

En voor wie een trappetje wil: lekker DOEN als je het leuk vindt, ik hou erg van mijn lichtsliertjes voor het keukenraam en aan het dak van mijn schuurtje, geeft me een Anton Pieck achtig gevoel...

Lekker cocoonen, eerst nog wel even die hoge tranen kwijt zien te raken (poesje zondag in laten slapen en het hakt er erg in )

Oooo, weer mutserig

deel van de reactie moet naar het andere draadje..sorry!

Chippie

Chippie

30-11-2010 om 15:41

Clo

Ik zeg bol.com! Alles wat je wilt is daar te bestellen... geen aandelen.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

30-11-2010 om 23:20

Hiero

we hebben 4 kinderen van 1 tot 13 jaar, en dit zit er in de zak; 2 bilibo's ( grote vraag hoe dat ontvangen gaat worden ), doosje playmobil 123, magnadoodle tekenbord, dvd tem een draak oid, badjas hondenvoetjes erop voor dochter van 10 ( die wil een hond, maar dit is de troost ), oorbellen, wii spel, dvd gone in 60 seconds, cluedo, triviant voor kinderen, lego technics, toetsenbord.

Chippie: klaar!

Ik ben gisteren los gegaan op intertoys.nl. Naast het playmobilzwembad krijgt dochter nu ook nog een strijkkralenset en een boek van Geronimo Stilton en zoon krijgt naast zijn Nerf Dart ook nog een Lego Technics Kart en een strijkkralenset. Samen krijgen ze een DS spel en een spel voor de PS2. Ze mogen ook nog één keer de schoen zetten. Verder krijgen ze ook nog cadeau's van schoonmoeder en mijn zus. Met kerst krijgen ze weer cadeaus van mijn ouders en van mijn oma. Dus verwennerij genoeg! Dit jaar voor het eerst ook cadeautjes gehaald voor mijn nieuwe neefje En natuurlijk de schoencadeautjes voor de kindertjes van mijn beste vriendin.

O ja

En ik wil ook nog Alice in Wonderland halen. Is ook een beetje voor mama . Misschien nog een pyjama voor ze.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.