Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

even zo..

even zo..

05-11-2008 om 15:09

Wat zou jij doen, gemeente plaats een bord in mijn tuin!

stel, de gemeente plaats zonder te vragen een bord in mijn tuin, er staat geen hek of haag om..en is dus vrij toegangkelijk, ik ben het daar niet mee eens, mag ik dat bord dan weg halen, en in mijn schuur zetten, tis een mooi bord en komt vast ooit van pas.. wat zouden jullie doen?? heb toevallig vanmiddag een loader tot mijn beschikken..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

05-11-2008 om 15:17

zou zo denken dat jij het bord er wel uit mag halen als de tuin jouw eigendom is, maar dat je het bord niet mag houden, dat zal eigendom zijn van de gemeente.
Ik zou maar es bellen.

amk

amk

05-11-2008 om 15:17

Nee, mag niet

ergens in de kleine lettertjes staat meestal wel dat je kabels borden etc moet toelaten.
Dus zelfs al zou er een hek staan dan nog mogen ze het plaatsen.
Al zouden ze je wel even vantevoren moeten inlichten.

groet,
Angela

even zo..

even zo..

05-11-2008 om 15:32

Tja

blijf het vreemd vinden dat het zomaar zonder overleg gebeurd, en dat ik daar over zou moeten bellen.. maar man lief heeft het weggehaald, en aan de overkant van de weg tegen zn "welkom's"bord gezet..ben benieuwd hoe het verder gaat, ik vind echt dat ze eerst met ons hadden moeten overleggen,al zal het vast zo zijn dat de gemeente meer rechten heeft als de burger..

Tinus_p

Tinus_p

05-11-2008 om 16:20

Heu

Even zo:
"de gemeente plaats zonder te vragen een bord in mijn tuin,"
Wat voor bord als ik vragen mag?

Tinus_p

Tinus_p

05-11-2008 om 16:22

Amk

amk:
"ergens in de kleine lettertjes staat meestal wel dat je kabels borden etc moet toelaten."
Welke kleine lettertjes?
Ik had in een vorig huis een plicht, dat ik inderdaad de gemeente moest toelaten in mijn tuin voor kabel/rioolonderhoud. Maar dat stond als apart kettingbeding in de erfpachtbepalingen van het koopcontract.

amk

amk

05-11-2008 om 16:38

Psies, die kleine lettertjes tinus

die bedoelde ik. Die heeft een woningbouwvereniging ook. Dus ook voor huurhuizen geldt die grap.
En het hoeft niet alleen in het erfpachtdocument te staan. De gemeente mag het bij alle bebouwing toepassen.
Wij hadden geen erfpacht, maar wel die bepaling.

groet,
Angela

even zo..

even zo..

05-11-2008 om 17:34

Een bord om posters op te hangen

we kunnen toch weer gaan stemmen voor het waterschap, dus dan kan er weer geplakt worden...zn bord dus.
Over kleine lettertjes weet ik niets, dit huis is al heel lang in de familie en van vader op zoon door verkocht, heb dus eigenlijk nooit eigendomsakte's gezien.Volgens mijn man mag het niet, we hebben veel grond, en dan zou volgens hem de gemeente overal maar borden neer mogen zetten..
maar ik ben een watje en durf niet vlug iets weg te halen, hij dus wel..

marie

marie

05-11-2008 om 20:16

Gemeentegrond?

Hallo
Het huis is dus al heel lang in de familie en er is veel grond bij.
Is het misschien mogelijk dat een van de voorouders een stukje gemeentegrond bij de tuin getrokken heeft, zonder daar iets van te melden?
Dat gebeurt namelijk wel eens vaker. Als dat zo is dan staat het bord dus waarschijnlijk op gemeentegrond.
De enigste manier om er achter te komen tot waar de erfgrenzen officieel lopen is om de gegevens op te vragen bij het Kadaster.
Hier in de gemeente hebben ze bijvoorbeeld een aantal jaren geleden luchtfoto's laten maken en die foto's hebben ze vergeleken met de kadastrale kaarten. En toen hebben heel veel mensen een brief thuisgekregen met het verzoek de stukjes "tuin" weer in te leveren of te kopen.
groetjes

Saartje

Saartje

05-11-2008 om 20:43

Marie gelijk

Hoi even zo

Ik werk bij een gemeente en het is niet normaal dingen te plaatsen op grond die niet van de gemeente is. Via www.kadaster.nl kun je voor een paar euro's je eigendomsgrenzen opvragen. Als er sprake is van bepaalde overeenkomsten tussen het perceel en de gmeente zouden deze erop moeten staan.
succes

sandra

En nog 'n tip van een ambtenaar

Even ervan uitgaande dat het jullie grond is: je kan ook even de APV (plaatselijke verordening) erop naslaan op je gemeentelijke website of er artikelen in staan over het plaatsen van borden. Wat jij noemt zijn borden die soms tijdelijk geplaatst kunnen worden (zoals nu bij die verkiezingen t.b.v. waterschap) maar het kunnen ook de wettelijk verplichte algemene aanplakborden zijn, die niet weer weggehaald worden.
Sowieso zou ik denken dat er vergunningplicht is, dat geldt OOK als de gemeente zelf borden plaatst (maar sommige ambtenaren denken daar anders over, ik ken mijn pappenheimers!)
Ik zou dus een vriendelijk briefje sturen dat je geconstateerd hebt dat een bord was geplaatst op jullie grond en dat jij daar als grondeigenaar geen toestemming voor geeft en dat ze het bord na afspraak kunnen komen ophalen.
Vonda

Verschil in kleine lettertjes

wij hebben een koophuis met grond dat eigenlijk 1 perceel is (zo als je het bekijkt) maar opgedeeld in 3 stukken omdat er verschillende 'voorwaarden' voor gelden. stuk 1 is ons helemaal eigen stuk, gemeente heeft hier geen 'rechten'. stuk 2 is een stuk voortuin, hier heeft de gemeente 'rechten' om dat voor de op dat moment geldende waarde terug te kopen (om b.v. de straat te verbreden) er zitten ook voorwaarden aan m.b.t. bebouwing en groenaanzicht enzo. stuk 3 is het laatste stuk achtertuin, hier liggen buizen door en mag de gemeente ten alle tijden de boel dus opgraven, er mag geen bebouwing staan én er gelden voorwaarden hoe het aanzicht moet zijn. alle stukken staan 'appart' in het kadaster, voorwaarden staan in de koopakten ondertekent door ons/gemeente bij de notaris. o,ja en we hebben ook nog een stukje waar de buren recht van overpad hebben. (wat een zooitje bij elkaar zo, hé?)
dus kadaster bellen en tekeningen opvragen bied al veel meer duidelijkheid.
groeten albana

even zo..

even zo..

06-11-2008 om 10:53

Is echt van ons!

Dank voor alle reacties, de grond is zeker van ons, en ik weet dat de eerste meter vanaf de wegkant van de gemeente is, zij mogen daar bomen planten zonder toestemming van de eigenaar van naast liggende grond.
maar het bord staat zeker 4 meter vanaf de wegkant, dus overduidelijk op onze grond.
Ieder jaar krijg ik van het ministerie een lucht foto met daar op afgekaderd onze grond en grond die wij pachten, hier op is duidelijk te zien dat dit stuk echt van ons is.
Ik denk dat vonda gelijk heeft en dat ik doe wat zij steld,een brief sturen zo dat mij niets te verwijten valt.. gr isa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.