Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Water in autoportier

Hebben wij weer... vorige week onze lease-auto overgekocht, garantie tot de deur, ontdekken we dit weekend water in het portier. In het vakje waar je kaarten en dergelijke kunt doen, bij de bestuurder.

Eerst kreeg ik de schuld, maar nee, ik heb er echt nooit een lekkende bidon in gezet. En na een nacht regen wisten we het wel zeker: dit moet lekkage zijn. Maar als ik met een emmer water het hele raam en dak langsgiet, komt er helemaal niets binnen. We zien ook geen gaten. Het lijkt er wel op dat het uit het portier lekt, maar vanwaar dan?

Het lijkt mij iets dat je bij een garage neer moet leggen. Vooral ook omdat er nogal wat electronica in zo'n portier zit. Of zou het toch condens kunnen zijn? Het is een kwart kopje water na een nacht, dat lijkt me best veel. En dan alleen daar in dat bakje?

Herkent iemand dit? Voor we het hele portier uit elkaar laten slopen voor niets (nou ja, voor veel geld!).

Corina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

07-12-2009 om 16:40

Ik herken het, maar gelukkig niet van onze eigen auto maar die van de buren. Ik weet het fijne er niet van, dat kan ikw el voor je navragen. Maar het draaide erop uit dat na 5x tevergeefs repareren en elkaar de schuld geven er nu een heel nieuw portier in is gezet. Auto is overigens nog geen 2 jaar oud dus het viel in de garantie. Ben bang dat ik je niet erg blij kan maken met mijn berichtje, sorry.

artcoco

artcoco

08-12-2009 om 07:39 Topicstarter

Ojee

Nee, dat was niet de geruststelling die ik hoopte te krijgen! Als je nog zou willen navragen wat het nou was, heel graag. Dit klinkt als een nachtmerriescenario dat wij ook zouden kunnen meemaken, zo gaan die garage-dingen namelijk altijd bij ons... vandaar ook dat ik eerst even probeerde te kijken of er een simpele oorzaak gevonden zou kunnen worden.

Getsie, lekker zo'n lease-auto overnemen.
Bedankt in elk geval vast.
Corina

Rubbers gecontroleerd?

Heb je alle rubbers langs het portier gecontroleerd? Is er iets gescheurd/verschoven oid? Ook het rubber tussen raam en deur nakijken.
Ik denk dat vooral de combinatie wind+regen funest is. Water uit een emmer loopt netjes naar beneden, maar door wind kunnen druppels omhoog geduwd worden.

Vervelend probleem zeg!

Ik had ooit een hele oude roestbak die zo lek was dat er letterlijk een plas water voor de achterbank lag. Als ik dan hard remde klotste het water naar voren en van achteren tegen mijn voeten aan! Dit heeft mijn vriend opgelost door 2 gaatjes in de bodem te boren. Liep het water er tenminste ook weer uit.....

Puck2

Puck2

09-12-2009 om 11:37

Valt toch mee art coco

Ik had het verkeerd begrepen van de buurvrouw. Na een paar keer tevergeefs repareren zijn alle rubbers vervangen en nu is het probleem wel verholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.