Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Water met smaakjes enzo ( gratis boodschappenpakket )

Nu en dan hebben supermarkten van die zegelspaaracties voor een ‘ gratis ‘ boodschappenpakket. Vaak geef ik die zegels door omdat de meeste artikelen in zo’n pakket me niet zo boeien, maar onlangs toch maar eens meegepakt. Uiteraard krijg je dan spullen die de fabrikant wil ‘ pluggen’. Werkt dat bij jullie? Ga je voortaan producten kopen dankzij zo’n ‘ kerstpakket’ ?


(Hier staat het water met mango - en frambozensmaak nog te pauzeren in de voorraadkast, naast het maaltijdpakket Shakshuka dat waarschijnlijk binnenkort op de weggeefhoek gaat. )

Waarom eet en drink je dat niet op dan? Ik krijg regelmatig gratis producten bij de supermarkt en bij Hello Fresh. Die probeer ik dan uit en het komt ook wel eens voor dat ik ze daarna nog eens koop. Laatst choco/mintmentos, erg lekker, helaas nergens te vinden in winkels.

Nou, als het product in de lijn ligt van iets dat iemand hier in huis toch al neemt en als dat nieuwe product bevalt. Bv een nieuwe smaak chips.

Maar we eten zeker niet alles in zo'n pakket. Gelukkig zijn er tegenwoordig van die ruil-weggeef-kastjes. Ik heb nog wel wat in de kast wat er in kan.

Water met een smaakje zou ik waarschijnlijk wel uitproberen.

We hebben deze keer in december diverse pakketten ontvangen (kerst- en borrel ivm corona) en er liggen ook nog wat restanten daarvan die we op 'moeten' maken, maar wat dingen zijn die we niet zomaar even pakken. Van die borrelstokjes die je dipt in aioli of salsa of zo bijvoorbeeld.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

01-05-2021 om 13:27 Topicstarter

Omdat ik het niet lekker vind 😅. Geef mij maar gewoon water zonder smaakje.

Vanwege allergie doe ik nooit mee aan die voedselpakketspaaracties. Ik geef de zegeltjes wel aan de buurvrouw die ze weer geeft aan mensen die wel sparen. Of aan degene voor mij of achter mij bij de kassa.

AH, wordt hier thuisbezorgd, doet het veel slimmer. We krijgen regelmatig een extra dingetje. Maar dat ligt altijd in het verlengde van onze eigen bestelling. Echter het is toch door een fabrikant van 'toegevoegde waarde' voorzien en wij zijn vooral van het 'vers'. Ik zoek wel eens wat maar diverse types alcoholvrij bier hoort daar niet onder.

Of inderdaad ijsthee met een smaakje. Het komt wel op maar daar blijft het hier bij. We zijn hier ook nogal 'merkvast'. Alcoholvrij bier komt van Amstel/ Radler. En aangezien zoon geen risico neemt met een iets andere smaak en de zaak soms maanden in de la ligt voor het gebruikt word blijft het zo.

Zelfs diverse soorten chocola, vanwege chocolabestelling, leeft hier niet. Moet ook hetzelfde blijven. Kan ik aan de buurvrouw geven.

Daarentegen ben ik wel gevoelig voor die gepersonificeerde advertenties op het gebied van witgoed of andere 'spullen'. Daar zijn we niet allergisch voor.

Wilgenkatje- schreef op 01-05-2021 om 13:27:

Omdat ik het niet lekker vind 😅. Geef mij maar gewoon water zonder smaakje.

hahaha hier hetzelfde🤣

Van mij hoeven die gratis producten ook niet. Ik drink meestal koffie, thee of melk, en zit niet te wachten op mierzoete fristi of iets suikervrij met een chemisch smaakje.  Artikelen in de aanbieding koop ik ook alleen als het producten zijn die ik normaal al gebruik.

Nee, ik 'mot' het meestal ook niet. Ik heb er sowieso een hekel aan om dingen 'maar' op te eten, omdat je het  gekregen hebt  en niet omdat je het nu zo nodig wil eten. Ik eet liever iets wat ik zelf uit kies.

Ik vind de waters met een smaakje allemaal erg bitter. Ik heb ze ooit allemaal uitgeprobeerd in het kader van Dry January. Volgens mij heb ik nu ook nog wel zo’n gratis flesje liggen. Maar andere producten probeer ik wel. Laatst nog een of andere kruidenmix om kipreepjes te marineren. Was niet zo’n succes, maar dat weet je dan ook weer.

Wat ik bijvoorbeeld had staan (ik heb net even gekeken) is mosterd met basalmicosmaak. Daar kan ik dus niks mee.

Was ook tht 2017, dus het staat er al even

Mijn supermarkt heeft geen tijdelijke zegelacties voor zo'n boodschappen pakket meer maar je kunt op de pas punten sparen die je kunt inwisselen voor gratis boodschappen of incidenteel korting op je boodschappen. Die gratis boodschappen bekijk ik altijd en soms neem ik ze ook mee, omdat het precies mijn merk is of om uit te proberen. Dan kan het gebeuren dat we het product lekker vinden en het voortaan vaker in huis gehaald wordt of het wordt afgekeurd en nooit meer gehaald. Waters met smaakjes is niet ons ding (vanwege die bittere nasmaak) die neem ik nooit mee.

Pas had mijn moeder bij haar supermarkt zo'n pakket opgespaard en daarvan komen dan ook dingen onze kant op. Soms lekker maar meestal niet. De lekkere dingen houdt mijn moeder zelf...😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.