Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Minet

Minet

21-11-2010 om 10:49

Water op laminaat, hoe laat ik de vloer zo onbeschadigd mogelijk drogen?

Vanochtend ontdekte ik in de keuken een plas water op mijn nieuwe laminaatvloer (met groeven) die net 2 weken ligt!
Snel het water opgedweild, maar het heeft er zeker 2 uur gelegen, met als gevolg dat enkele naden opgezet zijn. Hoe laat ik die vloer nu zo goed mogelijk drogen zodat het opgezette deel weer plat gaat???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij...

..als het al is opgezet begin je er niets meer aan.
Wij hebben het een paar jaar geleden gehad, dochter had kraantje bij toilet open laten staan. Laminaat was over hele onderverdieping door gelegd. Werd een gevalletje verzekering en mochten nieuwe vloer laten leggen.
Lag bijna 5 jaar. Bij jou is het wel sneu omdat ie er net ligt...

Maxime.M

Maxime.M

21-11-2010 om 14:31

Fohn?

ik heb er geen verstand van hoor, maar dit zou ik ter plekke verzinnen. dus goed fohnnen op die plek zodat het vocht uit het laminaat trekt, hopelijk trekt de zwelling van het hout dan ook weg? En anders inderdaad eens vragen bij je verzekering, echter als het kliklaminaat is, kan je volgens mij de slechte delen verwijderen en omruilen voor goede delen, of desnoods iets ruilen op een plek waar je het minder ziet (hopelijk zonder je hele kamer los te moeten halen?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2010 om 15:50

Mdf of hdf

Ik heb hier een paar keer flinke waterellende gehad en ik moet zeggen dat de vloer er vrij goed van is hersteld. Ons laminaat is van hdf en niet van mdf. Dat betekent dat de schade door water volgens mij iets minder dramatisch is dan bij mdf.
In beide gevallen heb ik héél lang met lappen over de vloer rondjes op die lappen gelopen. Iedere keer kwam er toch weer water boven wat door de lappen werd geabsorbeerd. De ene keer was in het halletje, waar op de een of andere manier heel veel water in geregend was. Ik begrijp nog steeds niet hoe dát nou kon, maar ik leg sindsdien bij wind op de deur en harde regen toch maar iets voor de deur. De tweede keer was waterschade door de afwasmachine. Ik keek vanaf de computer richting keuken en zag opeens dat de hele vloer voor het keukenblok golfde. Daar sta je dan middenin de nacht!

Rosase

Rosase

21-11-2010 om 17:10

Strijken over een dikke doek

Heb ik weleens gehoord. Volgens mij van een "vloerenboer".
Zodat het water in de doek wordt opgenomen en dan verdampt.
Ik zou trouwens morgen direct zo'n laminaatleverancier benaderen met deze vraag, wie weet kan die je nog verder helpen.

Minet

Minet

22-11-2010 om 18:43

Vervolg

Vandaag gebeld met de verzekering, de natte plek ligt 'gunstig' in de vloer waardoor dat stuk vervangen niet al te lastig is. De verzekering dekt de schade, we mogen de factuur opsturen
In dit geval is het een voordeel dat de vloer nog maar 14 dagen ligt, EN wij nog 20 planken over hadden, we krijgen dus geen kleurverschil.

Ondertussen is ook de vaatwasser gerepareerd, helaas niet meer onder garantie. Hij heeft een vreemde storing gehad, want er zit een lekbak onder het ding met daarin een vlotter die bij het naderen van de rand een pomp in werking moet zetten zodat het niet kan overlopen. Helaas heeft die pomp niet gewerkt Hij is inmiddels vervangen, dit kan ons hopelijk niet weer gebeuren!
Bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.