Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-10-2017 om 13:25

Watertemperatuur vloerverwarming?

Sinds heel kort hebben we vloerverwarming. Dat is helemaal nieuw voor ons, dus we moeten nog ontdekken hoe het allemaal werkt....

Een van de dingen is de watertemperatuur. Je kunt die tot wel 50 of 60 graden zetten. De aannemer gaf aan dat 25 graden prima is, voor het hele jaar. Deze week merkten we al dat we het daarmee eigenlijk niet warm krijgen. Met 28-30 graden wel.

Wie heeft ervaring met vloerverwarming? Welke watertemperatuur houden jullie aan? Veranderen jullie dat vaak? Andere tips & trics?

Teuntje

Teuntje

02-11-2017 om 09:29

Hangt er van af

O.a. of je hem als hoofd of bijverwarming hebt. Wat zegt de gebruiksaanwijzing? Hoe heet kunnen de buizen verdragen? Binnen die marge maar gewoon zelf experimenteren denk ik.
Als hoofdverwarming moet je hem ‘s nachts niet erg veel omlaag zetten volgens mij, omdat het anders erg lang duurt voor de ruimte weer is opgewarmd.

Marjoleine64

Marjoleine64

03-11-2017 om 21:02

Thermostaat?

Heb je geen kamerthermostaat, of anders een thermostaatkraan? Die zou dan de watertemperatuur moeten regelen, via een 3-weg klep op de toevoer. Wij hadden in een vorig huis vloerverwarming in de badkamer (met tegelvloer), als hoofdverwarming. Maar alleen daar, de rest van huis had gewone radiatoren en had dus een veel hogere watertemperatuur nodig. De tegelvloer mocht volgens mij niet warmer worden dan 35 graden, bij meer dan 40 gaat het ook heet aanvoelen en dat wil je ook niet... En in de zomer 25 graden in de vloer lijkt me ook veel te warm, dan kan hij toch gewoon uit? Er zijn zelfs huizen waar ze op die manier het huis kunnen koelen, dat lijkt me wel wat!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.