Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

molletje

molletje

11-05-2020 om 17:46

Wc-bril op pootjes

Mijn hoogbejaarde moeder komt over een paar dagen uit het ziekenhuis, waar ze enige tijd heeft gelegen. Ze is behoorlijk verzwakt dus ik ben nu het huis van mijn ouders aan het aanpassen met mijn (eveneens hoogbejaarde) vader. We zijn allereerst aan het zoeken naar iets waarop ze onder de douche kan zitten. Keuze genoeg, maar wat ik niet kan vinden is iets wat ik in het ziekenhuis had na de geboorte van mijn dochter: een soort wc bril op poten die je onder de douche zet. Je kunt op zo'n ding gemakkelijk onderlangs je vagina en billen schoonspoelen en dat is voor mijn moeder ook fijn omdat ze wat incontinent is. Alle krukken en po-stoelachtige doucheconstructies zien eruit alsof je alsnog moet opstaan om het tussenbeense goed schoon te houden.
Weet iemand hoe zo'n wc-bril op poten heet, zodat ik wat gemakkelijker kan zoeken?

molletje

molletje

11-05-2020 om 18:06

ik bedoelde wat anders

Dank voor het meezoeken, maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk formuleerde wat ik bedoelde. Ik wilde eigenlijk een douchekruk, maar dan eentje met een gat in het midden, zodat het eruit ziet als een wc-bril op poten. Ik vind het zo raar dat die douchekrukken zo'n dichte zitting hebben, hoewel ik er inmiddels wel een paar heb gevonden met "hyiëne uitsparing". Die wc-bril op pootjes die ik had na de bevalling was echt bedoeld als douchekruk, maar dat je het bloed van het baren gemakkelijk kon wegspoelen.
Ik zit nu ineens te denken.... het zou toch geen uitgeklede baarkruk zijn geweest?

molletje

molletje

11-05-2020 om 18:10

nee toch niet

Ik zat even te kijken naar baarkrukken, maar die zien er toch heel anders uit. Dat ding van mij in het ziekenhuis had echt van die verstelbare stevige poten (zoals krukken) en rubber doppen aan de onderkant voor in de douche en de 'bril' was van plastic.

molletje

molletje

11-05-2020 om 18:11

O, tijgeroog!

Ik had jouw bijdrage nog niet gezien! Dat ziet er inderdaad beter uit.
Maar in zo'n rolstoel krijg ik mijn moeder van z'n levensdagen niet

Triva

Triva

11-05-2020 om 18:35

volgens mij werkt het prima

met zo'n douchestoel met uitsparing, denk ook aan de veiligheid, een soort open wcbril is niet stabiel genoeg. Beetje naar voren schuiven en van onderaf de douchestraal.

Jacquel

Jacquel

11-05-2020 om 22:28

Heb ik iets gemist?

Heb je het ziekenhuis gevraagd hoe zo'n ding heet en waar je het koopt?

Flavia

Flavia

12-05-2020 om 07:31

WMO

Kan het WMO loket van de gemeente niet ondersteunen?
En is er geen thuiszorg geadviseerd vanuit het ziekenhuis? Deze organisaties kunnen ook aangeven wat zij nodig hebben voor de juiste zorg.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-05-2020 om 22:25

Juf Ank

Wat is er mis met de link van Juf Ank?

molletje

molletje

13-05-2020 om 18:28

dank

Jacquel, mijn ervaring met die wc-bril op pootjes is van 21 jaar geleden, dat ziekenhuis bestaat niet eens meer. Triva, je hebt gelijk, dat ding wat ik voor ogen had was waarschijnlijk iets voor bevallen vrouwen en niet voor ouderen, het was inderdaad niet stabiel genoeg. In overleg met de transfer-verpleegkundige van het ziekenhuis hebben wij nu een douchestoel met hygiëne uitsparing en voldoende steun aan achterkant en zijkanten gevonden. En Ginny, er is niks mis met de link van Juf Ank, maar ik zocht iets voor de douche, niet voor het toilet. in het toilet zijn handgrepen voorlopig voldoende.
Dank voor het meedenken iedereen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.