Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Weer aan het werk

na 5,5 jaar thuisgemoederd te hebben, ben ik het zat!!
Ik wil weer gaan werken.
Heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad voor een best leuke functie bij de overheid, voor 12 uur. Perfect voor mij, ik wil nl maiximaal 16 uur werken.
Het gesprek ging goed, ik denk dat ik een goede kans maak. volgende week hoor ik meer.
Maar dan moeten mijn kinderen naar de opvang, ook geen groot probleem hoor, alhoewel dat idee wel even wennen is voor mij. Vooral voor mijn jongste (15 maanden) wordt het misschieen even lastig, nogal een mammakindje. En mijn oudste die wel gevoelig is, hij moet 2 dagen naar de NSO. Ok dat zal hij overleven hoor, maar voor hem zal dat wel flink wennen zijn.
En ik zelf. Vind het leuk, maar ook een beetje eng. ben toch wel redelijk lang uit het arbeidsproces geweest.
Iemand ervaring? Hoe ging dat na een paar jaar niet gewerkt te hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nieuw ritme

Hoi,

Ik ben er een tijd uit geweest, vanaf de bevalling totdat mijn oudste 3 was en de jongste in de buik zat. Oudste zat in de tussentijd wel op kdv (ik moest herstellen) dus we hoefden niet allemaal tegelijk te wennen.

Wat ik me nog kan herinneren is dat je even tijd nodig hebt om echt weer goed in het ritme te komen. En dat veel extra dingen (sociaal leven, vrijwilligerswerk) te veel kunnen zijn tijdens de wenperiode. Verder vond ik dat ik op het werk toch op een heel andere manier werd uitgedaagd dan als moeder. Niet meer of beter maar heel anders en meer als mezelf. Dat veranderde heel veel voor mij omdat ik er energie voor nodig had maar tegelijkertijd ook energie terug kreeg. Het was een ikkige tijd, toch wel veel met mezelf bezig.

Maar het was het waard!

Succes!

Sharon*

Sharon*

25-10-2008 om 08:32 Topicstarter

Rodebeuk

Ja dat denk ik ook, dat ik van weer werken weer energie krijg. Ik denk eigenlijk dat ik een beetje tot rust zal komen Ik merk dat ik er echt aan toe ben, ook al is het maar voor 12 uur.
Nou hopelijk krijg ik die baan.
Probleem wordt natuurlijk wel opvang: enorme wachtlijsten hier en de kdv kon me geen indicatie geven hoe lang het zou duren voor er een plek vrij is.

Sharon*

Sharon*

27-10-2008 om 12:50 Topicstarter

Cameron

Ja, mijn voorkeur gaat uit naar de Lijsternest van Kern. Het gaat om maandagmiddag en vrijdag de hele dag (maar ik geloof niet dat ze aan halve dagen doen, dus maandag zal ook de hele dag worden). De belangrijkste dag wordt dan vrijdag de heel dag. Voordel is wel dat de vrijdag meestal het rustigst is, maar nog onduidelijk hoe lang het gaat duren voor er plek is. Gaat om 2 kinderen, van 15 maanden en 3. en naschoolse opvang, maar dat heeft geen hsaast.

m@

m@

27-10-2008 om 21:17

Halve creche dagen in zoetermeer

Ooit werkte ik bij het ministerie van OCW, toen het nog in Zoetermeer zat. Mijn zoon zat daar op de creche. Ik dacht dat het het Flamingonest heette. Daar was 1 groep voor halve dagen. Het was toen wel in de ochtend tot 13.30 uur. Misschien bestaat het nog...

Sharon*

Sharon*

28-10-2008 om 09:07 Topicstarter

Halve dagen

Volgens mij is Flamingonest ook onderdeel van Kern en die hele groep heeft halve dagen afgeschaft is mij verteld.
Op zich vind ik dat niet erg hoor, heb ik een ochtend voor mezelf
Oke, Cameron, ik wacht af!
Intussen gehoord dat ik de baan heb gekregen!

Gefeliciteerd!

nou mooi zeg !

Sharon*

Sharon*

28-10-2008 om 10:45 Topicstarter

Dank je!

Ben erg blij. Heb er vreselijk veel zin in.

Gefeliciteerd!

hé sharon! ben sinds eeuwen weer eens hier en lees dit goeie bericht! bij welk ministerie ga je werken? veel succes

Sharon*

Sharon*

30-10-2008 om 13:10 Topicstarter

Mama_lina

Dank je. De Rekenkamer, is maar voor 12 uur, wrs later voor 16 uur. Maar het is in elk geval iets!
Heb al uitgerekend dat ik met kosten van kinderopvang bijna niets over houd haha, maar dat mag de pret niet drukken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.