Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ol3

ol3

08-10-2008 om 22:34

Weer eens laminaat..maar dan zonder plinten

vraag;
wij willen in onze nieuwbouw-woning laminaat gaan leggen zonder plinten tegen de muur, uiteraard wel met plakkende afdekplintjes...
iemand hier ervaringen mee??
ik hoor het graag
gr

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

09-10-2008 om 00:17

Inderdaad ervaring mee.
Het nadeel is dat je die plintjes, wil je ze mooi langs de rand willen hebben, je ze in verstek op afstand moet knippen.
Verder laten ze na ongeveer 3 jaar los, moet je ze opnieuw gaan vastplakken en komt er vuil onder. Ook bij dweilen duw je er vuil onder.
Mijn advies; niet doen.
En nu ik dit typ, zie ik weer een losliggend plintje die ik met dubbelzijdig tape te lijf ga.
Grtz.
Ardnax

Marmar

Marmar

09-10-2008 om 01:28

Dank ardnax!

Goeie tip, dubbelzijdig tape.... Hier heb ik vnl. wél 'echte' plinten, maar hier en daar zitten van die plakplinten. Bijvoorbeeld voor een raampartij van vloer tot plafond en rond een pilaar. Zeker de kleinere stukken verdwijnen snel in de stofzuiger
Maar dat is met je tip snel verholpen voortaan. Werkt het ook bij de hoekverbindingen van 'echte' plinten? Ga dat ieg uitproberen! Tape genoeg.....
Ik raad dus ook de plakplinten af. Zeker als het laminaat nog een beetje gaat krimpen of uitzetten zal alles er af schieten.

mirreke

mirreke

09-10-2008 om 01:48

Wel!

Wij hebben dat en ik vind het gewoon veel mooier dan die dikke plinten tegen de muur. Als het loslaat plak ik wel weer nieuw. Voorlopig laat het nog niet los, maar ja, het ligt ook nog niet zo lang. Het ligt zelfs nog niet overal

Hihi

Hier in Texas zijn juist hele brede plinten erg geliefd, geen nieuwe vloer zonder brede plinten, echt wel 10 cm breed. Gelukkig is dat jaren-80-goud dat wij nog veel in ons huis hebben uit en hoeft alles niet meer nep-antiek te zijn. 'Modern' mag tegenwoordig ook.

Wij hopen binnenkort nieuwe houten vloeren met mooie brede plinten te krijgen. Maar dan moet de economie zich wel een beetje rustig houden...

Muusje

Suzanne

Suzanne

09-10-2008 om 07:23

Bevalt prima!

Wij hebben sinds we hier wonen laminaat met afplakplintjes, dat ligt er nu ruim 11 jaar en heeft nog nooit los gelaten! Gewoon goedkope plintjes van de Gamma, geen aparte lijm o.i.d. bij gebruikt, wordt ook mee gedweild enz. Ik vind het nog steeds netjes staan en het ziet er ook nog steeds prima uit.

Hier ook plak

wij hebben ook al 5 jaar plakplinten. en ze zitten op 1 klein stukje na nog allemaal vast.de hele bovenverdieping, alle kamers+de 2de verdieping. de losseplint is ook maar een 30 cm lang ofzo en zit net in de draai van de gang waar je naar de 2de verdieping gaat of links afslaat naar de slaapkamers.....die slaapkamers+2de verdieping worden gebruikt door de kinderen. als die de draai maken gaat dat soms nogal wild en dan trappen ze tegen dat kleine stukje plint. dat al niet zo lang is (dus weinig plakvermogen) en dus 'lossig' zit. niet eens écht los, maar soms beweegt ie wat. voor de rest zit alles nog muurvast, ook met dweilen of stofzuigen.
ik vindt plakplinten stukken mooier dan die hoge.
groeten albana

amk

amk

09-10-2008 om 09:06

Zelfde ervaring als ardnax

ze laten om de haverklap los. Zeker de kleinere stukjes in van die leuke hoekjes om bv een schouw. Hoe kleiner hoe minder plakband, hoe minder plakvermogen.

De lange rechte stukken liggen prima, maar dan weer niet bij mijn schuifdeur die er natuurlijk ook langsschuift.
De stukken die langs liggen dus in de richting van het laminaat blijven ook mooi liggen, de stukjes die er haaks op liggen hebben wat meer te lijden van het krimpen en uitzetten en willen nog wel eens wat boller staan en dan aan de uiteinden loslaten.

Toch blijf ik hier bij want ik vind het vele malen mooier staan. Lang leve het dubbelzijdig plakband.

groet,
Angela

Muusje (volstrekt ot)

Muusje, jouw posting doet me weer denken aan iets wat ik mij een tijdje geleden afvroeg: wat hebben Amerikanen met beige? Is dat bij wet verplicht ofzo? Een zwager van mij woont in San Antonio, hun huis heeft beige muren (zo opgeleverd), beige tegels (keuken), beige vloerbedekking... Het is of je verdrinkt in een kom havermout. En ik kreeg de indruk dat dit representatief is voor de Amerikaanse smaak (of misschien de Texaanse smaak, dat zou ook kunnen). Of heb ik niet goed opgelet, en zijn ook andere kleuren in gebruik?
Dat nep-antiek, ook al zoiets. Maar ik heb begrepen dat er een Ikea is (bij Houston?), dus misschien zie ik het verkeerd?

Groeten,

Temet

sandra75

sandra75

09-10-2008 om 10:45

Hier ook plakplintjes

en heel stom,de ene helft van de kamer hebben we geen last van loslatende plinten,aan de andere kant des te meer...
wat ook wel vervelend is dat er idd zoals eerder genoemd vuil onder komt.
Wij hebben besloten dat we volgend jaar vakantie (dan gaat de kamer weer even lekker in de verf en nieuwe behang) dat we de plinten eruit halen en wat duurdere dikkere plinten nemen die we erop moeten timmeren)

Maxime

Maxime

09-10-2008 om 13:04

Oud huis

Hoi,

Wij hebben een oud huis en tegen de muren zaten al hoge witte houten plinten. Het laminaat hebben wij dus ook liggen met kleine houten plakplintjes maar wij zijn ook al verschillende delen kwijt. Naast dubbelzijdig plakband werkt montagekit ook fantastisch, ik plak er vanalles altijd muurvast mee vast!

(zelfs laatst een plaat multiplex aan de binnenkant (onder dus) van de deksel van een dekenkist. De plank hangt dus constant met zijn eigen gewicht aan de binnenkant van de deksel, omdat de deksel nogal zwak was, lijm heeft 24 uur gedroogd en nooit meer losgelaten)

Maxime

Temet (ot)

Beige!! Alles is hier bij iedereen beige! Meer dan verschrikkelijk, als ik ergens een hekel aan heb is het dat beige. En dan ook hele lichte beige vloerbedekking, zodat je lekker snel vlekken hebt, ieks!

Onze muren zijn geel (zo vrolijk), we hebben twee rode (Ikea) banken staan. De slaapkamers zijn blauw, er is in het hele huis veel geel, rood en blauw. Als er Amerikanen komen, zijn ze onder de indruk van zoveel vrolijkheid, ze vinden het ook wel erg mooi, maar gaan zelf toch voor dat praktische, saaie beige, want dat 'past overal bij' en dat 'vindt iedereen mooi en sophisticated'. Blech!!

Er is inderdaad een Ikea in Houston en dat is dus gelijk ook bijna de enige zaak (op een paar superdure design zaken na) waar ze geen standaard Amerikaanse wansmaak verkopen. Maar ik zie weinig Amerikanen in mijn omgeving die daar kopen, wel heel veel andere buitenlanders, Europeanen en Latijns Amerikanen.

Ach, wij blijven toch duidelijk een vreemde eend in de bijt (al was het alleen maar doordat ik niet de hele dag in mijn sportkleren loop...) Ze vinden ons wel heel stijlvol (valt ook wel mee), maar blijven zelf bij hun beige en sportkleding

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.