Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari39

Mari39

28-04-2020 om 10:20

Weer even iets anders :bustenaad corrigeren

Nu ik weer veel thuis ben door corona, ben ik een oude hobby gaan oppakken. Naaien. Ik heb een leuk patroontje van een jurk. Met bustenaden. Eerst in viscose stofje, met een mooie bustenaad.
Nu wilde ik het jurkje in travel jersey, a la studio anneloes.
En nu blijft de bustenaad in de punt bollen, of rimpelen, hoe je het wilt noemen. Links meer dan rechts. Heb al veel geprobeerd te veranderen, maar blijft een vreemd gezicht. Iemand tips wat ik hier mee kan doen??

Marie

Marie

28-04-2020 om 10:50

Google coupenaad

Ik heb even g er googled op coupenaad en kwam o. a. dit filmpje op YouTube tegen (niet helemaal bekeken)


https://youtu.be/ylKogzfoi54

Maar op YT kun heel veel filmpjes vinden

rode krullenbol

rode krullenbol

28-04-2020 om 11:02

Wat ik zou doen

Daar waar de stof kennelijk door de naaimachine te veel is uitgerekt, zou ik de naad losmaken en vervolgens opnieuw stikken, maar dan met de hand.

Rode krullenbol

40er

40er

28-04-2020 om 12:48

Travelstof

Travelstof is heel glad en wat rekbaar. Met welke steek heb je het genaaid? Ik maak het altijd op een flauwe zigzag, echt minimaal zigzaggen, wel met een gewone lange steek. Hierdoor heb je iets rek in je naadjes.

Strookje papier

Bij rekbare stoffen moet je eigenlijk een strookje papier aan beide zijden meestikken. Dan kan het niet uitrekken.

Mari39

Mari39

28-04-2020 om 16:32

Super

Wat een goede tips allemaal. Ik weet hoe ik een bustenaad moet naaien, en ik dacht al dat het aan de stof lag. Ik wist niet hoe ik het moest oplossen. Maar nu wel!! Ik ga deze week weer aan de slag ermee. Ik laat weten of het gelukt is.

Mari39

Mari39

30-04-2020 om 15:21

Meerdere pogingen gedaan

Helaas niet succesvol. Dus, andere aanpak. Nl. Coupenaad uithalen, en zonder coupenaad panden op elkaar stikken. Voorpand werd natuurlijk wat langer dus aangepast. En prima resultaat eigenlijk.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-04-2020 om 15:33

Ach ja ... Dat is waar ook!

Als een stof maar voldoende stretch kent, is een bustenaad geen noodzakelijkheid. Slimme oplossing!

Rode krullenbol

40er

40er

01-05-2020 om 07:20

Mari

Fijn dat het nu goed is!
Al weer met iets nieuws aan het naaien! Ik ben momenteel een zomerjas aan het maken. Bestaand patroon wat ik zelf aanpas, een capuchon, zakken noem maar op. Tot nu toe ben ik helemaal tevreden.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-05-2020 om 09:10

Eenvoud troef

Aangezien mijn geduld ten aanzien van het moeten wachten op het heropenen van de sportscholen inmiddels ernstige tekenen van slijtage begint te vertonen, begin ik - vandaag nog! - met het in elkaar flansen van een provisorische bokszak.

Daartoe offer ik twee met veren gevulde slaapmaatjes - zogeheten 'goelings' - op en een stevig, van ringen voorzien gordijn van verduisterende stof. Als het goed is, zullen mijn leren winterhandschoenen dienst kunnen doen als bokshandschoenen.

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.