Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jacquel

Jacquel

19-05-2015 om 13:21

Wel of niet dubbele beglazing?

Ik heb plannen om mijn huis te verkopen, een tussenwoning met voor- en achtertuin. Ik heb er geen haast mee en wil het huis opknappen, zodat het meer waard wordt.

Aan de voorkant begane grond is een raam verrot, dat moet vervangen worden. En de boel moet geschilderd. Nu vraag ik mij af of het in financieel opzicht zin heeft om dubbele beglazing te laten aanbrengen. Ik zal er maximaal 5 jaar blijven wonen, hopelijk korter. Beglazing op beide verdiepingen wordt me sowieso te duur, maar is het een goed verkoopargument als alleen de woonkamer en keuken op de begane grond van dubbele beglazing worden voorzien?

Er wordt vaak gezegd dat je dit soort dingen moet doen voor je eigen comfort, niet om er een hogere verkoopprijs door te krijgen. Maar ik kan uitstekend nog even door hoe het nu is. Alleen dat raam zal dus vervangen worden.

Wat is wijsheid?

Mijntje

Mijntje

19-05-2015 om 13:33

doen

Dat is zeker een goed verkoopargument. En jij hebt dan ook nog 5 jaar lagere energiekosten. Het is niet alleen het comfort (minder warmteverlies, minder lawaai van buiten), maar het scheelt ook in jouw portemonee.
Als je de boel toch moet vervangen zou ik altijd voor dubbel glas kiezen.

Eens met Mijntje

Als je het toch moet laten vervangen dan meteen dubbel glas. Anders moeten de nieuwe bewoners dat over een paar jaar alsnog doen, misschien is dat jouw zorg niet (niet jouw portemonnee) maar voor mijn gevoel is dat toch zonde van het geld en het milieu...

Wij zijn ook bezig met het verkoopklaar maken van ons huis, vandaar dat ik me goed in je situatie kan inleven .

Dubbele beglazing is waardeverhogend en waardevast. Het is geen smaakafhankelijke zaak zoals een keuken of een badkamer, waarbij het risico is dat de aspirantkopers het lelijk of onhandig vinden en het er allemaal weer uit halen. Bovendien geniet je niet alleen van lagere stookkosten maar ook van minder geluid van buiten. Als je toch een kozijn moet vervangen is het zonde om er niet meteen dubbel glas in te laten zetten.

skik

Mikke

Mikke

19-05-2015 om 14:00

We hebben van alles gedaan en gelaten aan ons huis in de 12 jaar dat we hier wonen, maar dubbel glas in de (open) keuken is het enige waarvan we spijt hebben dat we het niet 12 jaar eerder hebben gedaan! Vooral omdat het véél goedkoper was dan we hadden gedacht. Voor de verkoop van het huis (3 maanden na plaatsen dubbel glas ), heeft het waarschijnlijk niet veel uitgemaakt, maar het verschil in comfort is enorm!

Enkel glas niet gunstig voor de huizenmarkt

Enkel glas kan een reden zijn om een bepaald huis juist niet te kopen wanneer een geïnteresseerde 2 huizen op het oog heeft. Ook al heb je geen haast, een huis met dubbel glasligt beter in de markt.

Jacquel

Jacquel

19-05-2015 om 14:30

Alleen begane grond

Dank voor de snelle reacties! En fijn dat die ook eensgezind zijn.

Mijn probleem is dan dat ik niet voldoende geld heb om beide verdiepingen te laten doen. Is één verdieping dan altijd nog beter dan geen? Mijn gedachtegang is dat je vooral in woonkamer en keuken comfortabel wil zitten. Zelf heb ik in de slaapkamer niet eens de verwarming aan, dus daarom wil ik de eerste verdieping dan maar niet doen.

Mikke

Mikke

19-05-2015 om 14:38

Elke raam dat je doet heeft zin. Ook als het er maar één is. Wij hebben heel lang de achtergevel dubbelglas gehad, en voor helemaal enkel. Nu hebben we alleen op de slaapkamer nog enkel glas en de rest van het huis dubbel. Op de slaapkamer mis ik het eigenlijk niet echt, maar ik weet dat de toekomstige bewoners van ons huis daar wel al een offerte voor hebben aangevraagd

Bij twee gelijke (ongeveer) huizen zou het net het verschil kunnen maken, maar daar is bij ons huis geen sprake van. Dat was net zo snel en voor dezelfde prijs verkocht met enkel glas in onze keuken, en we zouden zelfs het zelfde energielabel hebben gehad.

We hebben trouwens overal gewoon dubbel glas, geen HR++, dat zou nl problemen kunnen geven in het kozijn (ivm dikte) en ook in de muur, omdat die slecht(er) geïsoleerd is.

Artikel

Misschien heb je nog iets aan de tips in dit artikel (link verwijderd door Forumbeheer)

Jacquel

Jacquel

20-05-2015 om 13:54

Dank

Dank voor de link, infoouders. En het is wel duidelijk dat ik in ieder geval de benedenverdieping van dubbel glas ga laten voorzien. Ik heb dankzij OO nog nooit zo snel een beslissing kunnen nemen (ben een echte weegschaal, heen en weer met mijn overwegingen).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.