Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Muriel

Muriel

03-07-2020 om 16:53

Wel of niet naar de uitvaart?

De moeder van een sportmaatje is stervende. Nu vraag ik mij (al) af of ik naar de uitvaart zal gaan als het zo ver is.
Mijn sportmaatje doet veel voor mij en dan lijkt het me dat ik dan ook iets voor hem kan doen.
Naar de crematie van mijn moeder kwamen er een aantal collega’s en dat was wel fijn.

Wat zouden jullie doen? Waarom wel of waarom niet?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

03-07-2020 om 17:03

Als het met de geldende regels mag

Dan zou ik gaan. Je sportmaatje is iemand met wie je veel omgaat en zoals je zelf al ondervond is belangstelling bij de uitvaart van een van je ouders fijn.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-07-2020 om 17:05

Als je wordt uitgenodigd

zou ik zeker gaan als ik jou was. Of je in deze tijd van nog restricties bij de genodigden hoort, moet je natuurlijk afwachten. Zelf vind ik aanwezigheid van mensen met wie ik wat/veel heb echt fijn op zo’n moment.

bicyclette

bicyclette

03-07-2020 om 17:05

vragen

Vraag het vooral aan hem zelf of je welkom bent. Door de coronacrisis worden uitvaarten momenteel vooral in besloten kring gedaan. Het zou kunnen dat jouw aanwezigheid vanwege de beperkingen niet op prijs gesteld wordt.

Wij kunnen hier dus eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Je hebt niets aan onze meningen of ervaringen. Het enige dat telt is hoe het bij deze specifieke uitvaart georganiseerd gaat worden en wie wel/niet welkom zijn.

Zonnehoed

Zonnehoed

03-07-2020 om 17:49

Gewoon vragen

Vind je het fijn als ik bij de uitvaart ben of is dat niet de bedoeling?

Wat ik bijzonder vond

Toen mijn moeder overleden was, ze was thuis opgebaard, belde de bloemist op een gegeven moment aan en bracht bloemstukken van heel veel mensen. De kamer was vol kleur. Nog afgezien van de uitvaart is dat wellicht ook een mogelijkheid: bij je sportvriendin een mooi bloemstuk laten bezorgen in de tijd tussen overlijden en begrafenis/crematie. Het heeft mij heel erg goed gedaan.

Tsjor

zebra

zebra

04-07-2020 om 10:16

of je naar de uitvaart kan

of mag is natuurlijk maar de vraag ivm de regels die nog steeds gelden. Maar je kunt ook op een andere manier je medeleven tonen zoals hierboven genoemd wordt, bloemen laten bezorgen of een mooie kaart of eventueel een brief te schrijven.

Jo Hanna

Jo Hanna

04-07-2020 om 14:38

Zeker gaan

Als het kan volgens de regels (dat hangt van de locatie af) zou ik zeker gaan. Ik heb het als heel ontroerend ervaren dat ook 'mijn mensen' naar de uitvaart van mijn moeder kwamen. Dat waren intieme vrienden maar ook betrokken collega's. Ik heb dat enorm gewaardeerd.

Voor zover ik het kan nagaan, zul je wel een uitnodiging moeten krijgen en/of na moeten vragen of je kunt komen omdat er onder verschillende omstandigheden verschillende restricties zijn. De begrafenisonderneming zal ervoor zorgen dat de 1.5mtr nageleefd kan worden. Als de uitvaart bezoeken geen optie is, kun je ook op een andere manier je betrokkenheid laten zien. Bijvoorbeeld met bloemen of een mooie persoonlijke kaart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.