Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welk boek voor pianoles kind?

Van mijn ouders hebben we een keyboard gekregen. Mijn dochter wil graag piano leren spelen. Wat is een leuke methode? Ik heb vroeger het folk dean geleerd, maar er zijn inmiddels vast wel leukere dingen op de markt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

16-07-2010 om 08:21

Goede muziekwinkel

Een echte muziekwinkel heeft verschillende leuke aantrekkelijke methodes op de plank liggen. Ik zou zeggen, ga er eens kijken en kies wat bij jouw kind past.

Lou

Lou

16-07-2010 om 11:44

Les

Wij hebben ook net een keyboard, maar nog geen boek. Mijn dochter heeft net twee lessen gehad. Wat blijkt: in het begin werkt deze leraar helemaal niet met een boek. Ze oefent de vingerzetting en speelt wat liedjes uit haar hoofd. Ik wacht gewoon af waar de docent mee komt. Als je dochter het echt graag wil leren, zou ik als ik jou was ook gewoon op zoek gaan naar een piano- of keyboardleraar.

Hal leonard

is waar onze kinderen uit speel(d)en. Prima. Maar er zijn zat andere geode methodes. Alfred's, Thompson, en nog veel meer.

Maar ik ben het met eerdere reacties eens...een 'probeer' boekje kopenm is best leuk, maar ik denk niet dat je kind 'echt' serieus aan de slag gaat zonder les....

Ingrid

liat

liat

16-07-2010 om 13:08 Topicstarter

Ze zit al op algemene muzikale vorming

Het zal nog een jaar duren voordat ze een instrument mag kiezen. Ik wil haar nu gewoon voor de vakantie alvast een beetje leren. Ik heb zelf vroeger jarenlang op pianoles gezeten.

sjalot

sjalot

19-07-2010 om 10:32

Hier alfred

Mijn zoon gebruikt op les de boeken van Alfred, dit is het eerste boek: http://www.broekmans.com/en/product/Alfred-Basic-Piano-Lesboek-Niveau-1A-Nederlands/705741
Ik vind het wel een leuke methode, het bouwt langzaam op. De 'echte' notenbalk wordt pas na een tijdje geïntroduceerd, zoals je op de plaatjes kunt zien.

Wat is nou een leuk keyboard?

Mijn zoon wil van zijn eigen geld een keyboard kopen. Hij heeft er lang over nagedacht want hij heeft veel wensen maar een keyboard is zijn grootste wens.

Wat is nou een leuk keyboard voor een knul van 10? We hebben wel wat zitten kijken op diverse sites maar ik zag prijzen varierend van 30 euro tot heel veel duizend euro. Heb je iets voor rond de 100 euro?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.